„Ikea“ pristatė jaunatvišką kolekciją ir atskleidė, kuo lietuviai skiriasi nuo latvių

75 metų jubiliejų švenčianti baldų kompanija „Ikea“ Švedijos Elmhulto mieste pristatė naują kolekciją, kuri parduotuvėse turi pasirodyti šiais ir kitais metais. Nors gali pasirodyti, kad įmonė nusitaikė į jaunąją Z kartą, tačiau vyriausiasis kompanijos dizaineris 15min patikino, kad kurdami baldus jie tikisi įtikti visoms amžiaus grupėms.Tiesa, pripažįstama, kad lietuviai parduotuvėje Vilniuje išvys ne viską.
Nauja „Ikea“ kolekcija
Nauja „Ikea“ kolekcija / Viktorijos Karsokaitės/15min nuotr.

Vyriausiasis „Ikea“ dizaineris Markusas Engmanas Švedijos Elmhulto miestelyje vykusiose „Demokratinio dizaino“ dienose 15min sakė, kad jų nauja kolekcija nukreipta ne tik į jaunimą, kaip galėtų pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Atvirkščiai, jis tikisi, kad net itin moderniai atrodantys daiktai tiks visų amžiaus grupių pirkėjams.

„Tikimės, kad vyresniems žmonėms ši kolekcija patiks ir jie jos neišsigąs. Vyresniems žmonėms irgi reikia jaukių namų ir jiems būtų galima pritaikyti, mano nuomone, tiek meno, tiek vakarėlių kolekciją. Viskas priklauso nuo to, ar jiems to reikia“, – kalbėjo jis.

Viktorijos Karsokaitės/15min nuotr./Nauja „Ikea“ kolekcija
Viktorijos Karsokaitės/15min nuotr./Nauja „Ikea“ kolekcija

Rinkų skirtumų ieško vietos žmonių namuose

M.Engmanas teigė, kad „Ikea“ nepritaiko savo produktų skirtingoms šalims, kaip tai daro, pavyzdžiui, „Coca-Cola“, kuri pagal vietos žmonių įpročius keičia produktų sudėtį.

„Mes nekuriame kolekcijos tik Lietuvai ar tik Indijai. Kaip tik atvirkščiai, atvykstame į, pavyzdžiui, Lietuvą ir ieškome idėjų, kurias galėtume paskleisti visame pasaulyje. Visą laiką stengiamės būti globalūs.

Norime būti „Ikea“, nesvarbu, kur esame. Be to, skirtumas tarp mūsų ir, pavyzdžiui, Coca-Colos tas, kad jie turi mažiau daug produktų nei mes. Manau, kad esame pakankamai įvairūs, pasiekiame daug skirtingų žmonių, todėl mums nereikia taikytis prie atskirų rinkų“, – aiškino jis.

Nors kompanija nekeičia pačių baldų, tačiau juos parduodami taikosi prie vietos žmonių įpročių. M.Engmanas pasakojo, kad, prieš atidarant parduotuvę naujoje rinkoje, įmonės atstovai keliauja po vietos žmonių namus, juos fotografuoja ir pagal juos kuria ekspozicijas. Todėl Vilniuje esanti parduotuvė iš esmės atspindi tendencijas, kaip lietuviai apsistato namus ir kokio ploto būstuose jie gyvena.

Viktorijos Karsokaitės/15min nuotr./Markusas Engmanas
Viktorijos Karsokaitės/15min nuotr./Markusas Engmanas

„Interjero dizainas kiekvienoje šalyse skiriasi. Kambarių ekspozicijos atspindi būtent tą šalį, kurioje yra parduotuvė. Tai tie patys produktai, tačiau pateikti naujame kontekste, būtent taip tampame aktualūs vietos rinkoms.

Skirtingose šalyse, kuriose yra parduotuvės, yra lankomi vietinių žmonių namai, kad pamatytume, kaip jie gyvena. Net ekspozicijų dydžiai atitinka realius kambarius, vietinių žmonių skonį ir apstatymo būdą“, – kalbėjo jis.

VIDEO: „Ikea“ Elmhulte pristatė naują baldų kolekciją

Lietuviams patinka klasikinės kolekcijos

„Ikea“ rinkodaros vadovė Baltijos šalims Kristina Mažeikytė 15min teigė, kad dalis Elmhulte pristatytos kolekcijos Lietuvos parduotuvėje atsiras jau šiais metais, kita – kitąmet.

„Pavyzdžiui, kolekcija su grybais atsiras jau šių metų rugpjūtį. Tačiau ne visos pristatytos kolekcijos atsiras Lietuvoje. Kai kurių „Ikea“ negali pagaminti visam pasauliui, o tik toms rinkoms, kurioms kolekcijos galėtų būti aktualiausios“, – aiškino ji.

Viktorijos Karsokaitės/15min nuotr./Nauja „Ikea“ kolekcija
Viktorijos Karsokaitės/15min nuotr./Nauja „Ikea“ kolekcija

Pasak K. Mažeikytės lietuviai yra pakankamai konservatyvūs, todėl mūsų rinkoje populiariausios pagrindinėmis tapusios kolekcijos. Kai kurių ikoninių baldų šiose kolekcijose dizainas nesikeičia bene 40 metų.

„Tarp lietuvių, kaip beje ir daugelyje kitų šalių, populiariausi baldai yra iš klasikinių, „saugių“ kolekcijų. Būtent didelė dalis „Ikea“ baldų ir yra šio stiliaus, kurį lietuviai puikiai prisitaiko savo buityje. Tačiau su riboto leidimo kolekcijomis į namus po truputį „ateina“ ir skandinaviškas modernizmas. Naujos, nišinės kolekcijos skirtos ne apsistatyti namus, o juos atnaujinti. Jeigu kuris nors nišinis gaminys ar baldas suranda savo auditoriją, tampa nuolatinės pasiūlos dalimi“, – 15min sakė ji.

Latvijoje – šią vasarą, savo eilės laukia Estija

Nors Lietuvoje parduotuvių plėtra kol kas nėra planuojama, tačiau Latvijoje jau vasaros pabaigoje bus atidaroma parduotuvėje Rygoje. K.Mažeikytė teigė, kad žengiant į naują rinką, Latvijoje buvo atliktas tyrimas, kuriuo aiškintasi, kaip gyvena latviai. Pasirodo, kaimyninės šalies gyventojai mėgsta ryškesnes spalvas nei lietuviai, todėl ekspozicijos naujai atidaromoje „Ikea“ parduotuvėje turėtų būti spalvingesnės.

„Mūsų pagrindinė dizainerė paminėjo labai didelį skirtumą tarp lietuvių ir latvių. Kai atidarinėjome parduotuvę Lietuvoje, joje vyravo švelnios, pastelinės spalvos. O jeigu dabar nuvažiuotume į Latviją, ten spalvos yra daug ryškesnės, sodresnės, bet tik dėl to, kad pasidarius vizitus ir susidėjus nuotraukas, pamatėme, kad latviai mėgsta visiškai kitą spalvų paletę. „Ikea“ siekia kiekvienoje rinkoje būti aktuali, todėl ekspozicijos, kolekcijos yra pritaikomos vietos poreikiams“, – aiškino pašnekovė.

Viktorijos Karsokaitės/15min nuotr./Nauja „Ikea“ kolekcija
Viktorijos Karsokaitės/15min nuotr./Nauja „Ikea“ kolekcija

K.Mažeikytės teigimu, parduotuvė Latvijoje „Ikea“ plėtra Baltijos šalyse nesibaigs, tačiau apie kitus planus kalbėti dar per anksti.

Kelionę į Švediją apmokėjo „Ikea“. Straipsniui įtakos tai neturėjo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis