Vasara prekybininkams vangi
Įvairios paskirties korpusinius baldus pagal indvidualius užsakymus
daugiau nei dešimtmetį gaminančios UAB „Sostinės baldai“ vadovė Inesa Abromaitė patikina, kad tam tikri baldų pirkimo dėsniai šalies baldų rinkoje tikrai egzistuoja. Anot pašnekovės, didžiausias pirkėjų susidomėjimas įmonės gaminama produkcija jaučiamas dukart per metus – pavasarį ir rudenį. Kitaip tariant, prieš arba po remonto, kuris dažno lietuvio namuose vyksta būtent vasarą.
„Viena pirkėjų kategorija baldus užsisako prieš pradėdama remonto darbus namuose, nes baldų gamyba dažnai užtrunka apie porą mėnesių. Užsisakę kovą-balandį, baldus klientai gauna po dviejų-trijų mėnesių, per kuriuos namuose pasidaro remontą“, – aiškina I.Abromaitė.
Kita klientų kategorija, kurią išskiria pašnekovė, elgiasi priešingai – vasarą atlieka namų atnaujinimo darbus ar baigia naujo būsto apdailą, o rudenį nusprendę kokių baldų reikia kreipiasi dėl užsakymų. Pasak I. Abomaitės, vasaros sezonas jos atstovaujamai įmonei pats ramiausias.
Miegamojo ir svetainės baldais iš Austrijos, Šveicarijos, Estijos ir Lietuvos prekiaujančios UAB „Ivo ir ko“ direktorius Viktoras Verpetinskis, išgirdęs klausimą apie baldų prekybos versle egzistuojantį sezoniškumą irgi nenustebo. „Taip, toks reiškinys tikrai egzistuoja“, – sako įmonės vadovas.
„Blogiausi mėnesiai miegamojo baldams yra gruodis, liepa ir rugpjūtis. Kadangi miegamojo baldai nėra dovana, tai gruodį pirkėjų jiems nebūna daug. Liekame už borto. Geriausi mėnesiai šiai kategorijai yra rugsėjis bei spalis, kai grįžę po atostogų žmonės susirūpina savo namais“, – vartotojų elgsenos ypatumus atskleidžia V. Verpetinskis. Tiesa, pašnekovas patikslina, kad taip elgiasi namus atnaujinantys, o ne į naują būstą besikeliantys lietuviai.
Naujakuriai dėsniams nepaklūsta
Kiek kitaip laike išsidėsto naujakurių pirkiniai – jie į baldų salonus plūsta ištisus metus. Pasak „Ivo ir ko“ direktoriaus, pasistatę naują namą ar įsigiję naujos statybos butą žmonės pirmiausia įsirengia virtuvę ir vonios kambarį. Po to pradeda dairytis svetainės ir miegamojo baldų.
„Šių baldų įsigijimas neretai atidedamas vėlesniam laikotarpiui. Kiekvienas naujakurys perka pagal savo galimybes. Turintys daugiau pinigų „antros eilės“ baldus – svetainės, miegamojo – susiperka greičiau. Neturintys pinigėlių į naujus namus neretai atsiveža seną sofą ar miegamojo baldus ir gyvena su jais. Naujus baldus naujakuriai įsigyja atsigavę po buto ar namo pirkimo. Kartais atsigavimas gali užtrukti metus ar dvejus. Statybų ar įrengimo metu žmonėsi dažnai galvoja pernelyg optimistiškai, pinigų prireikia daugiau ir tada priimamas sprendimas, kad be miegamojo baldų įmanoma ir pagyventi“, – sako ne vienerius metus baldų versle besisukantis verslininkas.
Pastebi pokyčius
Masinės baldų gamybos ir prekybos tradiciją nuo 1995 metų plėtojančios UAB „Grafų baldai“ atstovas Irmantas Einikas sako, kad ryškesnės sezoniškumo tendencijos buvo jaučiamos anksčiau – iki atsisveikinant su litu.
„Sezoniškumas paprastai būdavo jaučiamas, tačiau šiemet sunku ką nors ir pakomentuoti – nei ką, nei kada, nei kodėl perka. Pagrindinis baldų pirkimas anksčiau vykdavo, kai baigdavosi derliaus nuėmimas – nuo rugsėjo pabaigos iki pat Kalėdų ir dar sausį. Kitas prekybos pagyvėjimas būdavo jaučiamas nuo Velykų iki vasaros pradžios. Visa vasara vėl būdavo vangi. Būdavo du aktyvūs laikotarpiai“, – sako prieš 21 metus įkurtos bendrovės atstovas.
I.Einiko teigimu, dabar situacija gerokai pasikeitusi, prekybininkams teks iš naujo apgalvoti savo veiklos strategiją. „Sezonai, kurie turėjo būti aktyvūs ir kuriems mes ruošiamės, tokie nebuvo“, – stebisi „Grafų baldų“ atstovas.