Negražu bet efektyvu: meluokite
Dizainerė K. Grybaitė su vėluojančiais darbais kovoja pasitelkdama humoro jausmą.
„Žiūriu į visa tai paprastai: visi vėlavo, vėluoja ir vėluos, – juokiasi dizainerė, Nacionalinio interjero konkurso finalininkė. – Prisipažįstu: kartais ir mes, dizaineriai, vėluojame – jau suplanavus interjerą netikėtai šauna į galvą mintis, kaip galima padaryti dar geriau!“
K. Grybaitės patirtis rodo, jog ir klientai neretai persigalvoja. Blogiausia, jei dėl to tenka keisti jau tiekėjams pateiktą užsakymą.
„Turiu vieną vienintelę klientę, kuri niekada nepersigalvoja. Dėl nieko. Sugalvojom, užsakėm, padarėm. Ji jau tuoj gyvens savo naujai įrengtame būste. Tačiau tokių žmonių – vienetai ilgoje klientų eilėje. Esame žmonės: ir susergame, ir blogai jaučiamės, ir kartais nenorime galvoti apie sienų spalvą. Todėl tiesiog reikia pasilikti daugiau laiko, kad nereikėtų gatvėje sėdint ant lagaminų laukti, kada statybininkai jau įleis,“ – juokavo K. Grybaitė.
Bendraujant su statybininkais dizainerė rekomenduoja pasitelkti nedidelį melą: visuomet sakyti bent mėnesiu ankstesnę nei reikia, darbų užbaigimo datą. Pavyzdžiui, jei planuojate įsikraustyti į būstą gegužę, sakykite, kad kraustysitės balandį.
Nurodymai dėl įrengimo – tik raštu
„Rekomenduoju rezervo pasilikti ir biudžete. Jei interjerui įrengti nusimatėte 15 tūkst. eurų, dar porą tūkstančių viršaus turėkite – gal kažko pritrūks, ar atvažiuos ne tas užsakymas. Jei tikrai nieku gyvu negalite viršyti 15 tūkst. eurų sumos, interjero įrengimui skirkite 13 tūkst., o likusius pinigus vis tiek atsidėkite,“ – patarė K. Grybaitė.
Kartu su kolege Jurgita Mockute švelnų pastelinį interjerą „B23“ kvartale sukūrusi E. Mišinytė turi vieną konkretų patarimą: nurodymus statybininkams raštu rašykite ant įvairių būsto brėžinių, schemų.
„Jei darbai padaryti ne taip, kaip numatyta brėžinyje – turite teisę reikalauti, kad meistras ištaisytų savo darbą. Mums yra buvę ir nemalonių atvejų, kai paprašėme nulupti plyteles ir suklijuoti iš naujo, – kalbėjo E. Mišinytė. – Ant brėžinių visuomet užrašome ir savo telefono numerį. Visuomet pakeliame ragelį ir stengiamės neaiškumą išspręsti operatyviai.“
Dizainerė dar kartą pabrėžė, jog jūsų prašymai remonto meistrui turi būti išdėstyti būtent raštu, o ne žodžiu – kilus ginčui labai sunku įrodyti, kad tikrai to prašėte.
Dizainerė Gintarė Jarmalavičiūtė pasidžiaugė, jog įrengiant Nacionalinio interjero konkursui skirtą butą jai puikiai sekėsi ir valdyti biudžetą, ir komunikuoti su statybininkais – darbai buvo užbaigti laiku.
„Manau, kad svarbiausia – tinkami specialistai, pardavėjai, tiekėjai. Deja, tai patikrinama per ilgesnį laiką, per patirtį. Labai svarbu atsirinkti, su kuo dirbti, klausti rekomendacijų, galbūt net pasikonsultuoti su pačiais dizaineriais – jie tikrai žino gerai dirbančius žmones,“ – sakė G. Jarmalavičiūtė.
Devyndarbiai – ką daryti tokiu atveju?
Dizainerė Agnė Kisielienė, paklausta apie statybininkus juokdamasi svarstė, ar jiems apskritai galioja kokios nors taisyklės.
„Neskubėkime kaltinti statybininkų: kartais jie vėluoja dėl medžiagų tiekėjų kaltės. Manau, jog šviestuvai, baldai į vietą keliauja bene ilgiausiai – apie du mėnesius. Todėl jei turite nusistatę konkrečią datą, kada norite užbaigti remontą, užsisakykite šiuos dalykus gerokai iš anksto,“ – sakė A. Kisielienė.
Ji pritarė E. Mišinytės nuomonei, jog brėžiniai ir raštu užrašyti nurodymai remonto vietoje yra būtini.
„Ne tik dėl įpareigojimo atlikti viską teisingai, tačiau turint brėžinius jie negaišta laiko: nesvarsto, nediskutuoja vienas su kitu, kaip čia geriau padarius. Meistras turi dirbti pagal brėžinius,“ – kalbėjo pašnekovė.
Kai derinate darbus su statybininku – iš karto sakykite jam konkrečią datą, kada norite užbaigti remontą.
„Statybos – sudėtingas dalykas. Tačiau geras, kompetentingas meistras tikrai padarys viską. Jei prasideda vėlavimai, labai didelė tikimybė, kad meistras tiesiog dirba keliuose objektuose. Tuomet turite dvi galimybes: arba mėginti su juo susitarti arba... tiesiog išvaryti lauk tokį meistrą,“ – griežtai patarė A. Kisielienė.