„Sutvarkytoje Naujojo Sodo gatvės tąsoje atsiras nauja erdvė, išsipildys uostamiesčio gyventojų svajonė – turėti dar vieną prieigą prie Kuršių marių. Bus sukurtos naujos poilsio erdvės visuomenei, kultūrai, miesto renginiams. Tikiu, kad įgyvendindami šį projektą paskatinsime sparčiau tvarkyti ir aplinkines erdves bei teritorijas“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
Pateiktų projektų autoriai teigia, kad juos inspiravo uola, vanduo ir jo lašai, sodas, Klaipėdos uosto šūkis „Kryptis – jūra“. Visas idėjas sieja tikslas sukurti ne tik krantinės ir Uosto direkcijos administracinio pastato, bet ir erdvių, kurios tiktų klaipėdiečiams bei miesto svečiams, viziją. Tarp pasiūlymų – laiptai, vedantys prie vandens, kurie galėtų tapti saulės palydėjimo vieta, takai pėstiesiems ir dviratininkams, erdvės renginiams, parodoms, komercinei veiklai. Siūloma kaip skulptūrinius elementus naujai kuriamoje erdvėje panaudoti senuosius uosto krovos kranus, kuriuose drauge įamžinta istorija.
Uosto direkcijai patikėjimo teise priklausančiame sklype šalia Žiemos uosto krantinių planuojamas naujasis Uosto direkcijos administracinis pastatas būtų statomas ant naujai suformuotos krantinės kruiziniams laivams švartuoti. Būtent dėl šios priežasties buvo nuspręsta šiuos projektus sujungti ir įgyvendinti kartu, taip sukuriant naujas viešąsias erdves.
Nevertinant pandeminio laikotarpio, dėl kurio kruizinė laivyba buvo sustojusi, Klaipėda neturi užtektinai vietos kruiziniams laivams švartuoti. Kasmet maždaug 10-čiai kruizinių laivų, išreiškiančių norą užsukti į Klaipėdą, Uosto direkcija privalo pasakyti „ne“ vien dėl vietos stokos, todėl buvo priimtas sprendimas statyti naują krantinę, kuri leistų priimti dar daugiau kruizinių laivų ir jais atplaukiančių užsienio turistų.
Dabartinis pastatas, kuriame įsikūrusi Uosto direkcijos administracija, pastatytas 1980 m. Atlikus analizę buvo nustatyta, kad jam reikalingas kapitalinis remontas, pareikalausiantis nemažų išlaidų. Buvo priimtas sprendimas statyti naują pastatą, kuriam keliami aukštos architektūrinės ir inžinerinės kokybės, inovatyvumo reikalavimai. Pagal nustatytus energinio efektyvumo reikalavimus naujo administracinio pastato energinio efektyvumo klasė – A++, t. y. energijos beveik nenaudojantis pastatas. Inovatyviais biuro sprendimais būtų užtikrintos puikios darbo aplinkos sąlygos (tiek mikroklimato, tiek estetiniais aspektais) darbuotojams, jame taip pat dirbtų ne tik Uosto direkcijos administracija, tačiau ir Laivų eismo tarnyba (LET).
Pateiktus projektus vertins kompetentinga komisija, kurią sudarys Uosto direkcijos, miesto ir architektų bendruomenės atstovai: komisijos pirmininkas Uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas, Vilniaus miesto savivaldybės vyr. architektas Mindaugas Pakalnis, Klaipėdos miesto savivaldybės Urbanistikos ir architektūros skyriaus laikinai atliekantis vedėjo funkcijas Marijus Mockus, architektas, projektų vadovas Povilas Čepaitis, Lietuvos architektų rūmų pirmininkas, architektas Lukas Rekevičius, architektė, kultūros paveldo ekspertė Margarita Ramanauskienė, Lietuvos architektų sąjungos atstovas, architektas, daktaras Edgaras Neniškis, Uosto direkcijos Plėtros skyriaus projektų vadovė, architektė Giedrė Zakarackaitė-Gudaitienė ir uosto kapitono pavaduotojas Eduardas Ringis, o projektus recenzuos Vilniaus Gedimino technikos universiteto Architektūros fakulteto dekanas, architektas, daktaras Liutauras Nekrošius, Vilniaus Gedimino technikos universiteto Architektūros fakulteto Architektūros katedros docentas, daktaras Darius Linartas.
Architektūrinio konkurso nugalėtojams yra numatytos piniginės premijos: I vietos laimėtojui bus skiriama 25 000 Eur, II – 20 000 Eur, III – 15 000 Eur premija.
Pateikti projektai nuo birželio 13 d. iki liepos 18 d. eksponuojami Uosto direkcijos 2 aukšto posėdžių salėje, J. Janonio g. 24, Klaipėdoje, darbo dienomis 8.00–17.00 val. bei portale www.portofklaipeda.lt.