„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Naujasis „Radisson Blu Lietuva“ viešbučio vadovas: Vilnių reikia atgaivinti

Nuo kovo viešbučiui „Radisson Blu Hotel Lietuva“ vadovaujantis italas Massimo Supino 15min sako besižavintis Vilniaus privalumais – gamta ir saugia aplinka. Tačiau jis mano, kad šalis turėtų investuoti daugiau į renginius, skrydžių pritraukimą, o taip pat kontroliuoti privačiai nakvynės paslaugas teikiančius žmones.
„Radisson Blu Hotel Lietuva“ vadovas Massimo Supino
„Radisson Blu Hotel Lietuva“ vadovas Massimo Supino / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

M.Supino daugiausia laiko praleidžia biure, tačiau jau spėjo įvertinti Vilnių. Anot jo, Lietuvos sostinė – gražus, švarus ir saugus miestas, tačiau – per tylus.

„Airbnb“ tampa vis didesniu konkurentu 3–4 žvaigždučių viešbučiams. Bet ar visi „Airbnb“ savininkai moka tokius pačius mokesčius kaip mes? – sakė M.Supino.

„Neseniai buvau Rygoje ir ten diskutavau su svečiais, kokį pojūtį duoda Vilnius.

Jie mano, kad Vilnius yra labai gražus miestas su saugia, žalia ir puikia atmosfera, bet jis galėtų būti gyvesnis, galėtų vykti daugiau renginių, daugiau gatvės menininkų.

Rygoje radau daugiau judesio, o istorinis Vilniaus centras pakankamai tylus ir jį reikėtų atgaivinti. Vasara yra tas periodas, kai atvyksta turistai ir renginių turėtų būti daugiau“, – įsitikinęs pašnekovas.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Lietuvą kamuoja sausra
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Lietuvą kamuoja sausra

Ką reikėtų daryti, kad pritrauktume daugiau turistų į sostinę? M.Supino nuomone, pristatydami savo šalį, pirmiausia turėtume pabrėžti savo privalumus – gamtą ir saugumą. Pastarasis bruožas, jo teigimu, turėtų būti pabrėžiamas, mat šiuo metu tai labai didelė problema visoje Vakarų Europoje.

„Žmonės, ypač su šeimomis, nori vykti į šalis, kur jie jaustųsi saugūs, ir Lietuva gali būti būtent tokia kelionių kryptis. Gali net jausti, kad Vilnius būtent toks. Pavyzdžiui, aš mėgstu daug vaikščioti, sekmadienį buvau išėjęs pasivaikščioti Neries pakrante ir mačiau daug moterų, kurios bėgioja vienos bet kokiu metu, net naktį be baimės. To jokioje kitoje vietoje nerasi, nes kitur žmonės labiau bijo to, kas gali nutikti“, – kalbėjo pašnekovas.

Pasak M.Supino, Lietuvai būtina didinti šalies ir sostinės žinomumą, nes užsienyje kalbant apie tris Baltijos šalis, Vilniaus vardas minimas rečiausiai.

„Kai kalbu apie Baltijos šalis, mano draugai iškart pamini Rygą ir Taliną, bet ne Vilnių. Turite didžiulę galimybę augti. Pavyzdžiui, dabar kuriu naują šio viešbučio pristatymą ir pagrindinė jo dalis – kelionės tikslas. Taip, mes atsinaujinome, statome priestatą, bet visi juk būna savo kambariuose. Todėl, kai vykstu pristatyti viešbutį kitoms rinkoms, maždaug apie 60 proc. mano kalbos sudaro kelionės tikslas, o likę 40 proc. – apie viešbutį. Noriu Vakarų rinkoms duoti kuo daugiau informacijos apie šį gražų miestą, ir kodėl jie turi čia atvykti“, – sakė jis.

Svajūno Stroino / 15min nuotr./Vilniaus oro uostas
Svajūno Stroino / 15min nuotr./Vilniaus oro uostas

Reikia daugiau renginių ir skrydžių

Be to, M.Supino mano, kad Vilniuje į turizmą investuojama nepakankamai, jam trūksta renginių.

„Visos šios pramogos kainuoja pinigus, bet jeigu neišleisite, nieko negausite. Tikiu, kad į turizmą būtina investuoti. Žinoma, kartais sunku numatyti, kiek tų pinigų susigrąžinsi, bet jei jie išleisti tinkamai, tuomet bus gauta daugiau naudos. Pavyzdžiui, dabar Vilniuje yra tik vienas apžvalginis autobusas, kodėl jų negali būti daugiau? Turistus reikia „maitinti“ informacija ir esu įsitikinęs, kad tai padės augti“, – įsitikinęs jis.

Dėl šios priežasties jis teigiamai vertina naująjį pagalvės mokestį, kurį nuo šių metų liepos 1 dienos Vilniuje mokės visi viešbučių svečiai ir privačiai būstus besinuomojantys asmenys. Šie pinigai, M.Supino nuomone, jei bus naudojami tinkamai, turėtų prisidėti prie šalies žinomumo.

„Kiekvienas didelis miestas turi šį miesto mokestį ir tai nieko naujo. Svečiai žino apie tai ir nemanau, kad tai kažkaip paveiks paklausą. Šie pinigai reikalingi valdžiai, kad būtų galima investuoti daugiau į rinkodarą. Tačiau visi šie pinigai turi būti naudojami tinkamai, kad Vilniuje būtų daugiau veiklos ir Lietuvos žinomumas būtų didesnis“, – kalbėjo jis.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./„Radisson Blu Hotel Lietuva“ vadovas Massimo Supino
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./„Radisson Blu Hotel Lietuva“ vadovas Massimo Supino

Tiesa, M.Supino pripažįsta, kad net ir išreklamavus šalį, tačiau neturint pakankamai tiesioginių skrydžių, norimo rezultato pasiekti nepavyks. Jis taip pat sukritikavo Vilniaus oro uostą, kuris, palyginti su Rygos, nesuteikia šalies pagrindinių oro vartų įspūdžio.

„Aš dažnai skraidau ir man skrydžių yra per mažai. Skrydžių turėtų būti daugiau ir jie turėtų būti dažnesni. Kuo daugiau tiesioginių skrydžių, tuo geriau visiems. Žinau, kad dabar Vilniaus oro uostas atnaujinamas ir plečiamas, tas yra labai gerai, bet reikia turėti omeny, kad, tik atvykus į jį, pajunti pirmuosius jausmus. Pavyzdžiui, lyginant Vilniaus ir Rygos oro uostus, tik išsilaipinus gauni visiškai skirtingą vaizdą. Ten daugiau restoranų, parduotuvių, o čia visko mažiau“, – aiškino jis.

„Airbnb“ turi būti kontroliuojamas smarkiau

Paklaustas, ką mano apie šiuo metu statomus viešbučius ir ar jų nėra per daug tokiam mažam miestui kaip Vilnius, M.Supino teigė, kad investicijos rodo sveiką miesto augimą. Tačiau jis atkreipė dėmesį, kad privačios investicijos turėtų eiti koja kojon su valdžios numatytais planais turizmui.

„Turite daug viešbučių, bet kaip su užimtumu? Ar visos šios privačios investicijos, dėl kurių statomi nauji viešbučiai, eina ta pačia kryptimi, su turizmo politika, ar tarp šių dviejų sričių yra skirtumų? Ar jie mano, kad paklausa gimsta iš savęs? Tikrai ne. Aš esu už daug viešbučių, tai sveika, tai rodo sveiką miesto augimą“, – sakė jis.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Marriott“ viešbutis Vilniuje
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Marriott“ viešbutis Vilniuje

Be to, M.Supino nuomone, žmonės, kurie nuomoja butus per „Airbnb“ ir panašias platformas, turėtų būti stipriau kontroliuojami. Tiesa, jis pripažino, kad būtent šis segmentas yra vienas iš viešbučio konkurentų.

„Airbnb“ tampa vis didesniu konkurentu 3–4 žvaigždučių viešbučiams. Bet ar visi „Airbnb“ savininkai moka tokius pačius mokesčius kaip mes? Ar tie savininkai sukuria tokį pat saugumo lygį svečiams? „Airbnb“, kaip ir kitose šalyse, turi būti reguliuojamas. Jei jie priima žmones, jie turi mokėti tokius pačius mokesčius kaip ir mes. Šiuo metu Italijoje „Airbnb“ labai stipriai reguliuojamas, jie turi mokėti mokesčius“, – aiškino jis.

Paklaustas, kaip vertina kitų tarptautinių viešbučių atėjimą į Vilnių, „Marriott“, statomus du „Hilton“ viešbučius, „Design hotel“ tinklo atidarytą viešbutį „Pacai“, M.Supino teigė, kad jie didelės įtakos jiems nedaro, ir mano, kad nauji žaidėjai viešbučio pozicijos rinkoje nekeis. Ir nors neigia, kad pasitempti verčia konkurentai, bei sako, kad viskas daroma dėl svečių, viešbučio savininkai pastaraisiais metais atnaujino aplinką, taip pat kyla naujas priestatas Konstitucijos prospekte.

„Mūsų pozicija rinkoje atėjus šiems žaidėjams nepasikeis. Vertė, kurią duodame rinkai, išlieka tokia pati. Tačiau, norėdami išlikti, turime atsinaujinti. Savininkai investuoja, kad viešbutis atrodytų naujai, o svečio patirtis būtų teigiama. Bet nemanau, kad tai skatina į rinką ateinantys nauji žaidėjai, manau, kad mes patys iš savęs keliame kartelę. Taip, į rinką ateina nauji žaidėjai, bet mūsų pagrindinis tikslas – svečiai, ir jiems siekiame sukurti kuo geresnę viešnagę. Konkurentai gerai, bet ne jie mums rūpi, nes būtent žmonės sprendžia, kur jie nori apsistoti“, – sakė jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“