Nuo rugpjūčio naujame biure, kuris įsikūręs neseniai pastatytame „Business Garden Vilnius” verslo cente, įsikūrė produktų vystymo, strategijų kūrimo ir įgyvendinimo padalinys.
„Rocket Software“ Vilniaus biure šiuo metu dirba 70 žmonių, tačiau iki 2023 metų pradžios Lietuvos komandoje iš viso bus apie 200 specialistų. Tiesa, „Rocket Software Lietuva“ vadovė Elinga Kavaliauskienė pabrėžia, kad įmonė, jei bus galimybių, gali augti ir dar labiau.
„Konkretaus skaičiaus nesame užsibrėžę. Žinome, kad norime ir turime kur augti. Galime greitai parodyti savo atnešamą pridėtinę vertę. Tas buvo svarbu kompanijai ir dėl to daugiau produktų mūsų kompanijoje žiūri į Lietuvą kaip „go to“ vietą“, – po naujojo biuro pristatymo renginio 15min sakė ji.
Patys apmoko darbuotojus
Lietuvoje „Rocket Software“ orientuojasi į „Mainframe“ platformos stebėjimo, duomenų analizavimo bei sistemų optimizavimo produktų kūrimą bei priežiūrą. Pasak E.Kavaliauskienės, visus IT specialistus reikėjo apmokyti, nes šalyje ir visame pasaulyje itin trūksta „Mainframe“ platformoje produktus kuriančių profesionalų.
„Mūsų žiniomis, esame vieninteliai ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse samdantys tokio aukšto lygio „Mainframe“ inžinierius. Neturime kitos išeities, todėl patys mokome šios specifinės srities ir nuolat investuojame į darbuotojų kvalifikacijos kėlimą. Kitąmet startuosime su „zNextGen“ programa, skirta studentams ar mažai profesinės patirties turintiems žmonėms. Ji apims tiek programavimo, tiek „Agile“ metodikos įgūdžių mokymą“, – sakė E.Kavaliauskienė.
Be to, „Rocket Software Lietuva“ pasirašė sutartį su Kauno technologijos universitetu (KTU) ir planuoja investuoti į studentų mokymus.
„Būtent augintis kompaniją kartu su studentais, apmokyti juos ir taip sukurti naujus darbuotojus „Rocket“. Nesame apsibrėžę tikslių skaičių, bet tikrai 10–20 studentų norėtume turėti“, – 15min sakė įmonės vadovė.
Pandemija koregavo darbuotojų įdarbinimą
Kompanija į Lietuvą žengė prieš pat pandemiją – 2020 metų sausį. E.Kavaliauskienės teigimu, įmonė niekada nepropagavo darbo iš namų, todėl net ir bendrovės generaliniam direktoriui pati pandemijos pradžia tapo iššūkiu. Tačiau ką tik į rinką žengusiai kompanijai galvos skausmu tapo ne kaip išsiųsti du tuo metu dirbusius žmones namo, o kaip vykdyti darbuotojų paiešką.
„Visas pasaulis šiek tiek sustojo, taip pat ir mes. Bet tai nebuvo labai ilgas sustojimas, labiau permąstymas, kas dabar bus ir kaip samdysime. Bet nebuvo klausimo, ar samdysime, kiek norime, ar tikrai taip“, – kalbėjo ji.
Šiuo metu įmonė yra pasirinkusi hibridinį darbo modelį, kada dalį laiko galima dirbti namuose, likusią – biure. Kompanijos vadovė 15min teigė, jog toks modelis įvestas visam laikui.
„Nežadame ir toliau visiškai grįžti į biurą, nes pamatėme to privalumų, dirbti iš namų nebuvo jokių problemų. Nekrito produktyvumas, o darbuotojams labai smagu pasirinkti ateiti į biurą arba dirbti iš namų. Ir ne visiems tinka dirbti biure, nes pamatė, kad geriau dirbasi namie. O mums biuras lieka kaip bendradarbystės erdvė, komandos jungimo, nes nebėra to, kad žmogus gali dirbti tik biure, išmokome dirbti iš visur. O dabar iš naujo mokomės dirbti čia“, – tikino pašnekovė.
Problema ne atlyginimas
Kalbant apie darbuotojų trūkumą, E.Kavaliauskienės teigimu, su šia problema susiduriame ne tik informacinių technologijų sektoriuje. Anot jos, paskelbus darbo skelbimą, pageidaujančių dirbti yra daug mažiau nei anksčiau.
„Žinojome, kad atidarysime kompaniją ir staiga ateis tie žmonės. Pirmas dalykas, ką labai aiškiai išsigryninome, koks yra įmonės identitetas, kas esame tokie, kodėl esame geresni nei kitos kompanijos, kaip galime pritraukti tuos naujus darbuotojus ir kodėl jie turėtų mus rinktis“, – 15min aiškino ji.
E.Kavaliauskienės nuomone, ne atlyginimas, o prekės ženklo žinomumas tapo pagrindiniu iššūkiu pritraukiant talentus dirbti į šią įmonę.
„Nesame bankas, kaip kiti stiprūs žaidėjai, nesame telekomunikacijos įmonė, esame labai nišinė organizacija, kuri žinoma tik mūsų klientams, bet nežinoma Lietuvoje“, – sakė ji.
Vidutinis atlyginimas šioje įmonėje siekia 4,5 tūkst. („Sodros“ duomenimis, moterų vidutinis atlyginimas siekia 4 488,79 eurus, vyrų 4 503,82 eurus).
„Manome, kad mūsų atlyginimai tikrai yra konkurencingi“, – kalbėjo E.Kavaliauskienė.
Naujame biure atsisako susitikimų kambarių
Įmonės biuras atidaromas neseniai pastatytame „Business Garden Vilnius” verslo centre. 890 kv. m ploto biure įrengtos 62 darbo vietos, todėl darbuotojai neturės asmeninių stalų ar kabinetų. Jie galės rinktis darbo vietą, kuri bus labiausiai tinkama pagal tuo metu atliekamas užduotis arba darbo pobūdį, lanksčiai derinant darbą biure ir nuotoliu.
„62 vietų, planavome, turėtų užtekti 120 darbuotojų, nes dirbame ir namie, ir biure“, – 15min sakė E.Kavaliauskienė ir pridūrė, kad ateityje neatmetama galimybė, jog bus nuomojamasi daugiau patalpų.
Biuro interjerą kūrė „A2SM architects“ studija.