50 proc. Y kartos įsigytų prekių grąžinama: prekybininkams žada pokyčius

Apie pusę Tūkstantmečio kartos perkančiųjų prekes internetu jas grąžina, sako „Newsec“ turto valdymo grupės vadovė Rida Kalvaitienė. Jos nuomone, internetinė prekyba neturėtų „suvalgyti“ fizinių parduotuvių. Atvirkščiai, ji mano, kad po poros metų fizinė ir e.prekyba turėtų susijungti.
Elektroninė prekyba
Elektroninė prekyba / 123rf.com

E.prekyba sudaro apie 12 proc. visos prekybos apyvartos, pirmadienį vykusioje „Newsec“ nekilnojamojo turto apžvalgoje sakė R.Kalvaitienė.

„Anglijoje apie 17 proc. visų pirkimų padaroma online (aut. past. – internetu), o Lietuvoje tik 3 proc. Kodėl taip yra? Turbūt kultūriniai skirtumai labiausiai lemia“, – įsitikinusi ji.

R.Kalvaitienė mano, kad kalbos apie stulbinamą e.prekybos augimą yra iš piršto laužtos, jos nuomone, e.prekyba turėtų augti iki 25–30 proc. visų pardavimų.

„Elektroninė prekyba turi labai aiškias pajėgumų ribas, iš esmės požiūris keičiasi. <...> Kas nutiks per artimiausius dvejus metus? E.prekyba ir fizinės parduotuvės visiškai susijungs. Klientas pirks ir online, ir offline, tai taps visiškai vienalytė sistema“, – įsitikinusi ji.

„Scanpix“ nuotr./Prekyba internetu
„Scanpix“ nuotr./Prekyba internetu

Anot ekspertės, Amazon.com sudaro apie 50 proc. Europos ir Jungtinų Valstijų e.prekybos. Apie pusę užsakytų prekių Y kartos atstovai grąžina.

„Šitas verslas susiduria su dideliais kaštais dėl grąžinimų: logistika, pakavimas, grąžinimas yra šio verslo iššūkiai. Tą įveikti turėtų padėti susijungimas su fizinėmis parduotuvėmis“, – atkreipė dėmesį R.Kalvaitienė.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./amazon.com
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./amazon.com

R.Kalvaitienės teigimu, per artimiausius porą metų elektroninė prekyba ir fizinės parduotuvės susijungs – anksčiau internetu prekiavę asmenys vis dažniau atidarys prekybos vietas. Taip pat vyks ir atvirkštinis procesas – atidarius parduotuvę prekybos centre, bus ieškoma galimybių produkciją parduoti ir internetu.

„Prekybos centrai tame kontekste daro daug. Pavyzdžiui, yra technologija, kuri seka vartotoją prekybos centre. Žino, kur perki, kur stovi, kiek laiko praleidi. Ta technologija leidžia įjungti notification sistemą telefonuose ir pirkėjas vos tik įžengęs, pavyzdžiui, į „Panoramą“, galėtų gauti pasiūlymus įvairiose parduotuvėse. Tai pirkėją užlaiko 20 proc. ilgiau negu tiesiog vaikštant po prekybos centrą“, – pasakojo ji.

Pasak R.Kalvaitienės, Anglijos prekybos centras „Westfield London“ atidarė „click and collect“ (liet. paspausk ir pasiimk) erdvę. Joje pirkėjai gali atsiimti užsakytas prekes, jie ten vaišinami gėrimais ir gali vietoje pasimatuoti nusipirktas prekes.

„Tyrimai parodė, kad iš tų žmonių, kurie atnešę ar besimatuodami nusipirktą daiktą, apie 23 proc. nusiperka dar ką nors. O tie, kurie atneša grąžinti prekę į fizinę parduotuvę, dar kas penktas nusiperka papildomą dalyką“, – kalbėjo ji.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų