Aruodas.lt: kaip pačiam parduoti ar išnuomoti būstą? Patarimai, kaip NT skelbimą padaryti patrauklų

Būstą parduoti galima kreipiantis į nekilnojamojo turto brokerį arba reklamuojant jį pačiam. Lankomiausias nekilnojamojo turto portalas Aruodas.lt pateikia patarimų, kaip sukurti patrauklų skelbimą, o nusprendus kreiptis į brokerį – kaip išsirinkti tinkamą specialistą.
Būsto skelbimai internete
Būsto skelbimai internete / Aruodas.lt nuotr.

Paskelbti apie parduodamą ar nuomojamą butą, namą ar sklypą nesudėtinga – skelbimą galima įdėti nors ir mobiliuoju telefonu. Vis dėlto žinoti patarimus, į ką atkreipti dėmesį, verta – jais su 15min dalijasi Aruodas.lt vadovė Viktorija Steponavičiūtė.

Pasak portalo atstovės, vedant skelbimą paprasčiausia pildyti duomenis iš eilės – tuomet pati Aruodas.lt sistema pasufleruoja, kokia informacija reikalinga. Vienas iš svarbiausių aspektų – nuotraukos. Tą patvirtina ir skelbimai – vizualiai patrauklus ir informatyvus būsto pateikimas portale padidina susidomėjimą juo.

Aruodas.lt nuotr./Informaciją į Aruodas.lt galima lengvai įkelti ir telefonu
Aruodas.lt nuotr./Informaciją į Aruodas.lt galima lengvai įkelti ir telefonu

V.Steponavičiūtė tikina, kad pateiktos nuotraukos tikrai atkreipia portalo lankytojų dėmesį, jos gali būti iškalbingesnės ir už tekstą. „Skelbime rekomenduojama įkelti geros kokybės, nesusiliejusio vaizdo nuotraukas, tvarkingai išdėlioti jų eiliškumą. Svarbus ir pirmos nuotraukos pasirinkimas – verta pažiūrėti, kurią būsto nuotrauką įdėti pirmąją“, – pataria V.Steponavičiūtė. Nereikėtų baimintis fotografuoti mobiliuoju telefonu – ir telefonu darytų nuotraukų gali pakakti, norint sudominti būsto ieškantį portalo lankytoją.

Aruodas.lt duomenimis, labiausiai portalo lankytojus domina būsto vidaus nuotraukos (94 proc. portalo apklausoje dalyvavusių asmenų), būsto planas (78 proc.). Lankytojai skelbime taip pat nori matyti žemėlapyje pažymėtą būsto vietą (7 iš 10-ies Aruodas.lt respondentų), būsto išorės nuotraukų – apie 68 proc., aplinkos detalių nuotraukų (47 proc.). Mažiau aktualios įvairios interjero detalių, būsto įrengimo vizijos nuotraukos – joms portalo lankytojai skiria mažiausiai dėmesio.

Pasak specialistų, sukurti patrauklų skelbimą padeda ir išsamus aprašymas. „Aprašymą rekomenduojama rašyti konkretų. Jame gali būti paminėti tie aspektai ar privalumai, kurių dar nepaminėjote įprastuose skelbimo laukeliuose. Galbūt privalumas yra aptvertas kiemas, miškelis greta, draugiški kaimynai, galbūt itin patogu iš būsto vietos pėsčiomis ar automobiliu pasiekti tam tikrus svarbius taškus – tai tik kelios idėjos, kaip pritraukti, sudominti nekilnojamuoju turtu“, – sakė V.Steponavičiūtė.

Tiesa, ši informacija turėtų būti objektyvi, atspindėti realią objekto būklę – nereikia per daug pagražinti, antraip būstą apžiūrėjęs klientas liks nusivylęs.

Norint parduoti nekilnojamąjį turtą svarbu įvertinti ir jo kainą – ji turi būti objektyvi. Norint tą padaryti tinkamai, verta pasidomėti kitų panašių objektų rinka, palyginti skirtingus šaltinius. Vienas iš šaltinių – Aruodas.lt butų kainų skaičiuoklė.

Ne mažiau svarbus ir kitas esminis aspektas – būsto vieta. Pasak V.Steponavičiūtės, šis kriterijus – vienas aktualiausių renkantis nekilnojamąjį turtą. „Kelis kartus esame apklausoje teiravęsi Aruodas.lt lankytojų, kas jiems svarbiausia būstą renkantis. Vieta – vienas iš svarbiausių kriterijų. Todėl vedant skelbimą rekomenduojame pildant adresą arba pateiktame žemėlapyje teisingai pažymėti, kur siūlomas nekilnojamasis turtas yra“, – pasakojo pašnekovė.

O vietą pažymėjus, pati Aruodas.lt sistema automatiškai apskaičiuos atstumus iki artimiausių mokyklų, darželių, viešojo transporto stotelių, rodys saugumo situaciją toje teritorijoje, šildymo kainas – to skaičiuoti ar pačiam vesti skelbime nereikės.

Įdėjus skelbimą portale, V.Steponavičiūtė pataria sekti susidomėjimą juo – stebėti, kaip jis peržiūrimas, kiek portalo lankytojų skelbimą įsiminė. Jei susidomėjimo sulaukia nepakankamai, vadinasi, kažkurie namų darbai yra atlikti netinkamai – galbūt akies netraukia nuotraukos, galbūt gąsdina netinkama kaina, o gal tiesiog verta pakeisti aprašymą akcentuojant kitus privalumus.

Aruodas.lt nuotr./Skaičius, rodantis, kiek žmonių Aruodas.lt įsiminė konkretų straipsnį
Aruodas.lt nuotr./Skaičius, rodantis, kiek žmonių Aruodas.lt įsiminė konkretų straipsnį

„Praėjusiais metais portale pasiūlėme ir naują paslaugą – „Atvirų durų diena“. Skelbime galima parodyti, kurią dieną ir kuriomis valandomis kviečiate susidomėjusiuosius atvykti apžiūrėti būsto. Portalo lankytojai mato konkretų laiką ir registruojasi į „Atvirų durų dieną“ – taip galima paskatinti besidominčius apžiūrėti reklamuojamą nekilnojamąjį turtą“, – pasakojo Aruodas.lt atstovė. Tokių skelbimų pavyzdžių galima rasti pagal šią nuorodą.

Norėdami parduoti arba išnuomoti, skelbimą lankomiausiame nekilnojamojo turto portale Aruodas.lt įdėsite, paspaudę šią nuorodą.

Aruodas.lt nuotr./Aruodas.lt galima registruotis į atvirų durų dienas
Aruodas.lt nuotr./Aruodas.lt galima registruotis į atvirų durų dienas

Tačiau norint parduoti būstą šiuos klausimus galima patikėti ir nekilnojamojo turto brokeriui. Kaip tinkamai jį išsirinkti, 15min papasakojo jau daugelį metų sėkmingai brokere dirbanti Sandra Jakulė.

Pasak jos, norint pačiam imtis parduoti būstą, labai svarbu nekartoti dažniausiai pasitaikančių klaidų. Ir nors kiekvienas atvejis – skirtingas, nekilnojamojo turto pardavimo besiimantis žmogus turi žinoti kelias svarbiausias taisykles. Pavyzdžiui, iš anksto patikrinti, ar visi būsto dokumentai – tvarkingi, galiojantys, ar nereikia atnaujinti kokių nors duomenų.

Dar vienas svarbus aspektas – patraukliai pateikti parduodamo būsto skelbimą. Į šį sąrašą įeina ir kokybiškos, informatyvios ir estetiškos nuotraukos, ir išsamus, realią situaciją apibūdinantis aprašymas. O kuo butas ar namas didesnis, kuo jo kaina didesnė, tuo informacijos norisi daugiau, detalesnės.

„Jei žmogus vis tik nusprendžia, kad brokeris – ne jam, kad jis nori pats pabandyti parduoti, labai svarbu, kad jis būtų geras derybininkas“, – patikino brokerė. Pasak jos, šių įgūdžių neretai pritrūksta, o ir didžiąją dalį žmonių galima suskirstyti į dvi kategorijas: tuos, kurie labai savimi pasitiki ir bet kokia kaina siekia savo sėkmės, bei tuos, kurie patingi pakovoti ir galiausiai patys „numuša“ kainą.

Pasak jos, brokeris padeda sutaupyti ir laiko, kurį tarp darbų tektų skirti būsimiems pirkėjams, kai šie norėtų apžiūrėti būstą. Ką jau kalbėti apie dažnus pokalbius telefonu – įprastai brokeris iš rankų mobiliojo telefono tiesiog nepaleidžia.

„Jei žmogus dirbantis, jam būna gana sudėtinga suderinti susitikimus su būsimais pirkėjais, šie būstą nori apžiūrėti jiems patogiu metu, o tai gali būti tiek ryte, tiek per pietus ar vėlai vakare. Bendrauti su klientais – mūsų darbas, todėl esame pasiekiami nuolat“, – kalbėjo nekilnojamojo turto agentė.

Pasak S.Jakulės, vieno atsakymo, kaip išsirinkti geriausią brokerį, nėra. Ir nors tam nemenkos įtakos turi kolegų, bičiulių rekomendacijos, asmeninis įspūdis, brokerio pasiekimai profesinėje srityje, vis dėlto verta atkreipti dėmesį ir į kitus dalykus.

S.Jakulė patarė pasidomėti, ar brokerio darbas yra jo pagrindinė veikla, tik tokiu atveju esą jis gali būti savo srities profesionalas, besidomintis rinkos tendencijomis, nestokojantis žinių ir pan.

Taip pat svarbu, kad brokeris objektyviai įvertintų būsto būklę, pardavimo kainą, nebijotų įžeisti būsto savininko prakalbęs apie būsto trūkumus – pervertinus galimybes būsto tiesiog ilgai nepavyks parduoti.

S.Jakulė rekomenduoja pasidomėti, kokius reklamos būdus šis ketina naudoti planuodamas parduoti nekilnojamąjį turtą – kuo daugiau skirtingų šaltinių, tuo didesnė tikimybė, kad pardavimas pasieks daugiau potencialių klientų. „Sėkmė brokerio darbe nulemia mažai. Norint sėkmingai dirbti brokeriu, reikia būti aktyviam“, – tikina pašnekovė.

Bet kuriuo atveju, renkantis brokerį, ji rekomenduoja su juo susitikti gyvai – bendraujant akis į akį lengviausia susidaryti aiškią nuomonę apie šios srities profesionalą.

Norėdami kreiptis į nekilnojamojo turto brokerį, portale Aruodas.lt galite matyti brokerių, dirbančių agentūrose arba individualiai, kontaktinę informaciją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis