Baldų gamintojai: dizainas ir inovatyvumas – prioritetinės sritys

Kūrybinis ir kultūrinis sektorius iš kitų sektorių išsiskiria tuo, jog žmogaus intelektinės veiklos pagalba jame yra kuriama aukšta pridėtinė vertė – kūrybiniai, meniniai produktai ir paslaugos. Dizainas – kaip viena iš kūrybinio sektoriaus atšakų – šiandien tapo viena svarbiausių konkurencingos produkcijos išraiškų. „Apple“ kūrėjų dizaino pavyzdžiai šiandien pristatomi visame pasaulyje.
Gintaro baldai
Gintaro baldai / Gamintojo foto

Lietuvos di­zai­no fo­ru­mo di­rek­to­rius Vy­tau­tas Gu­re­vi­čius viename internetinio žiniaraščio portale yra nuogąstavęs, jog Lietuvoje dizainas vis dar yra paliktas nuošalėje: nėra siejamas su inovacijomis, kuriančiomis pridėtinę vertę, kas skatina dar sėkmingesnę konkurenciją su likusio pasaulio produktais. O kokios pozicijos laikosi Lietuvos baldų gamintojai? Ar jie daug dėmesio ir lėšų skiria dizaino kūrimui bei inovacijų baldų gamyboje pritaikymui?

Išskirtinė produkcija – konkurencingumo sąlyga

Gamintojo foto/Magrė fotelis
Gamintojo foto/Magrė fotelis

Pasak baldų gamintojo „Magrė“ marketingo vadovės Martos Rudėnės, būti inovatyviems dizaino srityje - vienas svarbiausių įmonės prioritetų, leidžiančių išsiskirti iš masine gamyba užsiimančių kitų gamintojų: „Dauguma baldų šiandien yra importuojami iš Kinijos. Lietuvoje mažai belikę baldų gamintojų, kurie tobulintų baldus, siekdami išskirtinumo. Jeigu ir yra tie baldų gamintojai, tai jie orientuoti į keletą pavienių variantų, kuriuos „štampuoja“ tūkstančiais (tarkime, IKEA produkcijai). Mes orientuojamės daugiau į individualumą, siekiame kurti išskirtinį produktą“.

Dauguma baldų šiandien yra importuojami iš Kinijos. Lietuvoje mažai belikę baldų gamintojų, kurie tobulintų baldus, siekdami išskirtinumo

Įmonės „Unicorn.lt“ direktoriaus Ruslano Plotnikovo teigimu svarbu turėti tikslą - tobulėti kūrybiškai: „Mes stengiamės neatsilikti nuo konkurentų, perkame brangius, kokybiškus audinius. Ypatingai siekiame neatitrūkti nuo tų pačių garsių italų gamintojų, išlaikyti tokią pat aukštą klasę“. „Baldams gaminti naudojame tik aukščiausios kokybės medžiagas: didžiausio tankio elastinį putų poliuritaną, atraminėms dalims - sintepono granules, karkasai gaminami iš medžio masyvo bei fanieros“ – teigia įmonės direktorius.

Gamintojo foto/Unicorn.lt fotelis
Gamintojo foto/Unicorn.lt fotelis

Svarbu pastebėti, jog kiekvienas gaminys gali būti pritaikytas pagal individualius kliento poreikius: „Visose sofose gali būti įmontuojami miegami mechanizmai, skirti kasdieniam miegui ar svečių poilsiui“ – teigia R.Plotnikovas. Įmonės direktorius taip pat pastebi, jog išsiskirti dizaino sprendimuose galima pateikiant didesnę įvairovę: „Galime pasigirti, jog šiai dienai turime vieną didžiausių apmušalų kolekcijų Lietuvoje. Mūsų klientas gali rinktis iš italų, ispanų, vokiečių, turkų, graikų, švedų, belgų gamintojų audinių“.

 

Kasmet siekiame pasiūlyti kažką naujo

 „Magrės“ baldai marketingo vadovė teigė, jog įmonė kasmet siekia vartotojams pristatyti vis po naują gaminį. Šiais metais Litexpo parodoje „Baldai 2014“ „Magrė“ pristatys inovatyvų produktą - fotelius, kuriuose kuriuose yra įmontuoti automatiniai, mygtukų pagalba valdomi, mechanizmai. „Šis baldas tiek dizaino, tiek inovatyvumo prasme yra išskirtinis. V.Europoje yra plačiai paplitusi baldų su integruotais funkciniais privalumais gamyba, tačiau Lietuvoje – tai pirmieji žingsniai“ – teigia M.Rudėnė.

Gamintojo foto/Gintaro baldai, Sofa
Gamintojo foto/Gintaro baldai, Sofa

Septintus metus iš eilės parodoje „Baldai 2014“ dalyvaujančios įmonės „Gintaro baldai“ prekybos vadovas Raivydas Janavičiaus teigia, jog įmonė šįmet sieks pasirodyti kiek kitaip, nei iki tol: „Pristatysim 6 naujus modelius: vieni bus orientuoti į funkcionalumą, kiti – į komfortą, treti – išsiskirs spalvine gama. Taip pat pristatysim daugiafunkcinį baldą: sofą-lovą, kampą ir miegamą lovą viename. Šis baldas yra pritaikytas tai žmonių kategorijai, kuri turi mažesnį būstą ar siekia pilnai išnaudoti turimą erdvę“. Kaip ir kiti Lietuvos baldų gamintojai, įmonės „Gintaro baldai“ atstovas teigė, jog įmonė deda pastangas į tai, kad kasmet pavyktų atnaujinti ne tik turimų spalvų asortimentą, bet ir medžiagas, jas keičiant į vis kokybiškesnes. Taip siekiama sukurti dar didesnį komfortą klientui.

ES parama atvertų daugiau galimybių

2014 – 2020 m. ES struktūrinės paramos laikotarpiu ŪM yra numačiusi priemones, ska­ti­nan­čias įmo­nes ak­ty­viau nau­do­ti di­zai­ną pro­duk­tų kū­ri­mo ir to­bu­li­ni­mo pro­ce­se

Ūkio ministerijos (ŪM) tvirtinimu, šiuo metu Lietuvoje yra vykdoma kompleksinė inovacijų skatinimo įmonėse politika, kuria yra ketinama teikti paramą inovatyviems kūrybiniams sprendimams. 2014 – 2020 m. ES struktūrinės paramos laikotarpiu ŪM yra numačiusi priemones, ska­ti­nan­čias įmo­nes ak­ty­viau nau­do­ti di­zai­ną pro­duk­tų kū­ri­mo ir to­bu­li­ni­mo pro­ce­se.

M.Rudėnės nuomone galima tik pasidžiaugti tokia valstybės paskata: „Norime tikėtis, jog ES lėšos bus panaudojamos inovacijų skatinimui produkto dizaino kūrimo srityje. Mes labai daug lėšų kasmet skiriame inovacijų pritaikymui, todėl valstybinė ir ES parama būtų didžiulė pagalba ir paskata tobulėti, tapti dar labiau konkurencingais“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis