Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Benedikto turgus gerai neapgalvojo aplinkos pritaikymo neįgaliesiems: kliūtis – laiptai

Vilniuje įsikūręs Benedikto turgus ne apie viską pagalvojo, bandydamas užtikrinti, kad lankytis jame būtų gera ir žmonėms „ratukuose“.
„Benedikto“ turgus Vilniuje
„Benedikto“ turgus Vilniuje / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Pastato prieigose yra vedimo linijos regos sutrikimų turintiems žmonėms, įėjimas tinkamas judėti neįgaliojo vežimėliu, tačiau į antrą aukštą patekti neįmanoma – neįveikiama kliūtimi tampa laiptai.

Benedikto turgaus direktorė Ilona Drabavičienė, kalbėdama su 15min, pripažino, kad į antrą aukštą pakliūti su vežimėliu nėra galimybių, bet esą turgaus restoranėlių partnerių asortimentą galima užsisakyti telefonu – valgyti vietoje bei išsinešti.

„Valgyti yra pritaikytos ir numatytos vietos pirmame aukšte, kur yra įrengti skirtingo aukščio stalai\barai, kad būtų patogu privažiuoti ir neįgaliesiems, ir mamoms su vežimėliais. Telefonu galima užsisakyti ne tik patiekalus, bet ir kavą“, – teigė I.Drabavičienė.

Anot jos, visos kitos prieigos – tualetas, judėjimas pagrindiniu aukštu – yra visiškai be apribojimų ir pritaikytos patogiai judėti su vežimėliu.

„Iki šiol nusiskundimų nesulaukėme. Mūsų pastatas nėra didelis, todėl nesudėtinga komunikuoti su mūsų lankytojais ir jiems operatyviai pagelbėti esant poreikiu“, – tvirtino ji.

Maisto atnešimas į apačią, jo užsakymas telefonu neatstoja paslaugos

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos Komunikacijos skyriaus atstovė ryšiams su visuomene Izabelė Švaraitė teigė, kad situacija tikrai įdomi, galbūt vertėtų pasiklausti ir Registrų centro darbuotojų, registruojančių nekilnojamąjį turtą.

„Benedikto turgus nėra senas statinys, jį įrengiant turėjo galioti statybų reglamentas dėl pastatų pritaikymo žmonių su negalia poreikiams. Gali būti, kad Benedikto turgus nekilnojamojo turto registre įregistruotas kaip laikinasis statinys (nors akivaizdu, kad jis nėra laikinas), tokiu atveju jam minėto reglamento reikalavimai nebūtų taikomi“, – komentavo ji.

Tai pat, anot I.Švaraitės, gali būti, kad pastatas yra „nepriduotas“, t.y. statybų inspekcijai nėra deklaruota apie jo statybų užbaigimą, todėl patikrinimams dėl projekto bei reglamento reikalavimų atitikimo galimybės nebuvo, arba, atlikus remontą, nekilnojamojo turto registre šis faktas nėra deklaruotas.

Bet kuriuo atveju, Lygių galimybių įstatymas įpareigoja visus paslaugų teikėjus sudaryti vienodas sąlygas naudotis jų paslaugomis, nepaisant klientų negalios. Į šią nuostatą patenka į judėjimas tarp pastato, kuriame teikiamos paslaugos, aukštų.

„Maisto atnešimas į apačią, jo užsakymas telefonu nėra laikytinas lygiaverčiu paslaugų teikimo būdu ir gali žeminti asmenų su negalia orumą. Ragintume gyventojus, susidūrusius su tokiomis situacijomis, pateikti skundą lygių galimybių kontrolierei“, – ragino ji.

Tai paprasčiausiai galima padaryti užpildžius e-skundo formą: https://lygybe.lt/lt/eskundas

KomisijojeLietuvos žmonių su negalia aplinkos pritaikymo asociacijos atstovas

Registrų centro duomenimis, minėtam turgaus pastatui leidimas statybai išduotas 2017 kovo 24 d. Pridavimo aktai registruoti 2018 gegužės 14 vasario 2 d. Pagrindinė pastato – ūkininkų turgaus – naudojimo paskirtis – prekybos.

Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos atstovė viešiesiems ryšiams Ligita Luščiauskaitė teigė, kad statybos užbaigimo komisija kolegialiai priėmė sprendimą išduoti statybos užbaigimo aktą prekybos paskirties pastatui, esančiam Ukmergės g. 259 A.

„Pabrėžtina, kad vienas iš komisijos narių buvo Lietuvos žmonių su negalia aplinkos pritaikymo asociacijos atstovas, kuris taip pat pritarė šio statinio užbaigimui. Statybos užbaigimo aktas išduotas 2018-02-02“, – komentavo ji.

Pastebėjote nepritaikytą vietą judėjimo negalią turintiems žmonėms? Praneškite apie ją, el. paštu atvirumogalia@15min.lt siųsdami jos nuotraukas ar vaizdo įrašus 15min.lt. Portale netrukus startuos projektas, kurio autoriai susisieks su tokios vietos savininku(-e) ir informuos apie problemą, pasiteiraus apie priežastis ir paklaus, kokių sprendimų bus imtasi. Po kiek laiko bus susisiekta dar kartą ir pasiteirauta, ar problema iš tiesų išspręsta. Skatinkime pokyčius kartu!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos