Tačiau pagrindinės projekto rangovės italų kompanijos „Rizzani de Eccher“ vadovas sako, kad šį pabrangimą bus bandoma iš dalies eliminuoti keičiant tilto dizainą.
Pasak „LTG Infra“ generalinio direktoriaus Karolio Sankovskio, projekto brangimas neišvengiamas dėl infliacijos, tačiau kiek konkrečiai jis brangs, paaiškės rudenį, kai rangovas pateiks patikslintą sąmatą.
„Tie 64 mln. eurų, preliminariu vertinimu, gali pabrangti apie 10 proc. Tas skaičius irgi gali keistis šiek tiek. Dėl šito klausimo kalbamasi ir su rangovu, iš kurio pusės yra ruošiamas pagrindimas (sąmatos – BNS). Kainų klausimas yra aptartas ir su Europos Komisija, kad būtų finansinis sprendimas šiam pokyčiui“, – žurnalistams ketvirtadienį tilto statybų pradžios ceremonijoje Jonavos rajone sakė K.Sankovskis.
„Mes tikimės, kad per rugpjūčio-rugsėjo mėnesį šitas klausimas turėtų būti aiškus“ – pridūrė jis.
Italijos kompanijos „Rizzani de Eccher“ generalinis direktorius Franco Alzetta (Frankas Alceta) teigia, kad tikėtiną projekto brangimą iš dalies galėtų kompensuoti modifikuotas tilto dizaino projektas.
„Mes iš esmės jau radome galimybes optimizuoti projekto dizainą, todėl dėl šių techninių modifikacijų greičiausiai kompensuosime jei ne visą, tai bent jau reikšmingą projekto kaštų brangimą“, – žurnalistams sakė jis.
„Todėl apibendrinant mes nesitikime, kad kaina labai pasikeis nuo pradinės“, – pridūrė „Rizzani de Eccher“ vadovas.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis teigia pernelyg nesijaudinantis, jog vos pradėtas projektas pabrango.
„Faktas, kad projektas šiek tiek išbrangs. Dabartinis kontraktas yra apie 65 mln. eurų, tačiau natūrali yra tam tikra infliacijos dedamoji, o projektas yra ilgas – virš dviejų metų, bet tai yra gyvenimas ir dėl to pernelyg nepergyvenu“, – sakė M.Skuodis.
Naujas geležinkelio tiltas per 2,5 metų turėtų iškilti šalia Jonavos, jo ilgis bus 1510 metrų, ilgiausias tarpas tarp atramų, kur jis kirs upę, sieks 150 metrų.
Tiltas yra 169 kilometrų ilgio „Rail Baltica“ ruožo nuo Kauno iki Latvijos sienos dalis, šios atkarpos statybos prasidėjo balandį. Ruožui jau skirta 257 mln. eurų Europos Sąjungos paramos, liepą geležinkelio statyboms Baltijos šalyse Europos Komisija skyrė dar 360 mln. eurų.