Geresnis susisiekimas su Ispanija lietuvius gundo ten pirkti būstą

Lietuviai nekilnojamąjį turtą Ispanijoje perka ne tik kaip antrą būstą sau, bet ir nuomai, 15min pasakojo bendrovės „Inreal“ brokerė Aušra Višniauskaitė. Pietų Europos šalis lietuvius traukia geru oru, be to, tautiečiai tapo drąsesni investuoti į užsienyje esantį NT.
Kosta del Solis, Ispanija, Andalūzija
Kosta del Solis, Ispanija, Andalūzija / 123RF.com nuotr.

A.Višniauskaitė prieš metus grįžo į Lietuvą iš Ispanijos, kur dirbo nekilnojamojo turto brokere, todėl yra gerai susipažinusi su tos šalies rinka. Ji pastebėjo kelias pagrindines kryptis, į kurias žvalgosi tautiečiai.

„Tenerifė, Gran Kanarija, nes ten vasara trunka 12 mėnesių, o Maljorkoje ir žemyninėje dalyje – 6–8 mėnesius. Žemyninėje dalyje populiarios tos vietos, kur yra patogus susisiekimas iš Lietuvos. Dabar, aišku, padaugėjo tų skrydžių, bet regionai aplink Barseloną, Alikantę, Benidormas, kur šiltesnis klimatas nei Lietuvoje, išlieka populiariausi“, – pasakojo ji.

„Inreal“ nuotr./Aušra Višniauskaitė
„Inreal“ nuotr./Aušra Višniauskaitė

Pasak A.Višniauskaitės, lietuviai Ispanijoje NT perka ir nuomai.

„Pavyzdžiui, Kanarų salose yra įmonės teikiančios paslaugas, kurios išnuomoja turtą, o savininkas gali pasirinkti laikotarpį, kada pats planuoja atvykti poilsiui ir tuo metu jo turtas nėra nuomojamas“, – aiškino ji.

Lietuviai drąsiau investuoja užsienyje

Brokerės nuomone, lietuvių susidomėjimą užsienio rinkomis skatina ir po truputį dingstanti baimė valdyti turtą per atstumą. Taip pat – gerėjantis susisiekimas su Europos šalimis.

„Ispanijos nekilnojamojo turto rinka yra auganti, kainos jau išeidinėja iš krizinio laikotarpio ir auga. Vis daugiau lietuvių perka ten turtą. Manau, kad tai vyksta dėl to, kad žmonės tiesiog turi mažiau baimių, antra priežastis – susisiekimas su Lietuva pagerėjo tiek iš Vilniaus, tiek iš Kauno. Trečia priežastis – lietuviai mažiau bijo investuoti ne tik Lietuvos ribose“, – įsitikinusi A.Višniauskaitė.

123rf.com nuotr./Ispanija
123rf.com nuotr./Ispanija

Tiesa, nors lietuviai turi daugiau santaupų, masinio investavimo Ispanijoje ji nepastebi.

„Patriotiškumas dar vis išlikęs, nes lietuviai nori turėti būstą lietuviškame pajūryje. Tą matome ir pagal „Inreal“ grupės plėtojamų projektų paklausą. Tačiau su Ispanija susisiekimas paprastėja, o ir pragyvenimas ten nėra brangus, tad turtas perkamas ten vis dažniau“, – kalbėjo A.Višniauskaitė.

Ispanijoje nekilnojamąjį turtą perka įvairaus dydžio pajamas gaunantys žmonės, ne tik pasiturintys, tikino ji.

„Viskas priklauso nuo poreikio. Jeigu kraustosi šeima, vis dėlto lietuvių mentalitete yra tas momentas, kad jie geriau įsigis savąjį, kad ir kur išsikraustytų. Yra kita kategorija, kurie perka kaip antrus namus – tai jau vyresnio amžiaus žmonės arba į pensiją išėję, kurie savo gyvenimą sieja su Ispanija. Nėra vieno tipo žmonių, kurie ten perka nekilnojamąjį turtą, nes Ispanija yra tokia didelė šalis ir ten toks platus pasirinkimas“, – sakė A.Višniauskaitė.

123RF.com nuotr./Malaga, Ispanija
123RF.com nuotr./Malaga, Ispanija

Lietuvos ir Ispanijos NT skirtumai

„Inreal“ brokerės teigimu, negalima lyginti Lietuvos kurortų ir Ispanijos nekilnojamojo turto kainų, mat labai skiriasi šio turto pridėtinės paslaugos bei statybų kokybė.

„Kai Ispanijoje perkamas turtas, jam priklauso baseinai, padelio, teniso kortai, konsjeržas. Visa kaina susideda ne tik iš vietos, bet ir iš suteikiamų paslaugų. Toje pačioje gatvėje esančių objektų kaina gali dvigubai skirtis, nes skirsis jų sudedamosios dalys. Lietuvoje apskritai nėra tokių objektų, kurie teiktų tokias paslaugas“, – kalbėjo A.Višniauskaitė.

Jos teigimu, nors Ispanijoje būstas turi yra aukštesnę paslaugų kokybę, tačiau statyba nėra stiprioji ispanų pusė.

„Kalbant apie pastatų konstrukcijas, medžiagų kokybę, darbų atlikimo terminus ir kruopštumą, lietuviai tikrai lenkia ispanus“, – aiškino A.Višniauskaitė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis