Brokeriai nustebino, už vizitą paprašę 100 eurų: siekia išvengti „turistų“ ir žioplinėtojų

Vadinamieji pirkėjai-turistai yra dažno brokerio galvos skausmas. Tokie žmonės ne tik kad neperka turto, į kurį prašosi, bet net neturi tokių planų. Siekdami išvengti tokių žmonių brokeriai Kaune prašo 100 eurų už vizitą. Tiesa, dalis kitose agentūrose dirbančių ekspertų sakė apie tokią praktiką nėra girdėję, kiti aiškino nuo žioplinėtojų besisaugantys kitokiais būdais.
Pristatyti naujosios serijos „Europa“ 100 ir 200 eurų banknotai
100 eurų banknotas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Nekilnojamojo turto aukcionų portale ntaukcionai.lt parduodamas namas Kauno Aukštųjų Šančių rajone. Už 361 kv. m ploto namą su 19 arų sklypu prie vandens telkinio prašoma 665 tūkst. eurų

Tačiau 15min dėmesį patraukė ne pats namas ar jo kaina, tačiau užrašas jo aprašyme.

„Parduodamas išskirtinis namas, išskirtinėje vietoje. Vizito mokestis 100 eurų“, – rašoma skelbime.

ntaukcionai.lt /Brokeriai prašo 100 eurų už vizitą
ntaukcionai.lt /Brokeriai prašo 100 eurų už vizitą

Siekia apsaugoti turtą

Agentūros vadovas, brokeris Leonas Banikonis 15min teigė, kad tokia praktika taikoma Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV) ir taip bandoma išvengti vadinamųjų pirkėjų-turistų.

„Tai yra susitarimo reikalas, kad nebūtų nereikalingų apžiūrų. Žmonės saugo savo privatumą“, – kalbėjo jis.

Be to, jis tikino, kad užmokesčio už vizitą prašo ne pirmą kartą.

„Jeigu objektas rimtas, norime apsisaugoti nuo nereikalingų apžiūrų. Daromas pavedimas, tai reiškia, kad mes žinosime, kas atėjo, yra vardas, pavardė, aiškus klientas. Ir tada atšoka tie, kuriems nereikia. Žiūrime į tikslinius žmones. <...> Jeigu turėtumėte namą, nenorėtumėte, kad pas jus vaikščiotų bet kas“, – 15min pasakojo L.Banikonis.

15min paklausė kitų rinkos dalyvių, ar jie irgi taiko panašią praktiką.

Nekilnojamojo turto paslaugų bendrovės „Ober-Haus“ Būsto departamento vadovas Antanas Kišūnas sakė, jog jam neteko matyti, kad būtų apmokestinamos apžiūros. Todėl išvadas daryti, remiantis vienu pavyzdžiu, jo nuomone, būtų klaidinga.

„Bet kokiu atveju apžiūros apmokestinamas gal ir netradicinis sprendimas, tačiau galbūt buvo nulemtas karantino – norint išvengti lankytojų, kurie pirkti neketina, o nori tik pažiūrėti, pasmalsauti.

Kiek žinoma, užsienyje tokia praktika taip pat netaikoma. Kiek teko bendrauti su Jungtinės Karalystės NT bendrovėmis, tai nė viena iš jų NT apžiūrų neapmokestina“, – 15min sakė jis.

„Ober-Haus“ nuotr./Antanas Kišūnas
„Ober-Haus“ nuotr./Antanas Kišūnas

Prašo patvirtinti, kad gali nupirkti būstą

Nekilnojamojo turto agentūros „Baltic Sotheby's International“ bendraturtis Paulius Gebrauskas taip pat patiko tokios praktikos nėra nei matęs, nei apie ją girdėjęs.

„Kiek bendravau su brokeriais Los Andžele, Niujorke, Floridoje, tokios praktikos niekur negirdėjau. Išvengti turistų visi nori, bet vienose šalyse griežčiau prašo duomenų, kitose ne taip griežtai. Pavyzdžiui, Ispanijoje prašo vos ne gyvenimo aprašymo, jeigu parduodamas išskirtinis turtas. Bet neteko girdėti, kad reikėtų mokėti, su tokia praktika nesusidūriau niekur“, – sakė jis.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Paulius Gebrauskas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Paulius Gebrauskas

Kaip tuomet išvengti „pirkėjų-turistų“? Juk parduodant, pavyzdžiui, Nerijaus Numos ar Petro Masiulio namą, nesinori įleisti į juos bet ko.

„Tiesiog prašoma finansinio pagrindimo, įrodymo, kad žmogus pajėgus nupirkti tokį turtą. Paprastai verslo savininkai pateikia informaciją, kuo užsiima, ir tada iš to galima spręsti, ar pajėgus, ar ne“, – 15min pasakojo jis.

Lietuvoje pasitaiko, bet labai retai

Nekilnojamojo turto agentūros „Capital Team“ biuro partneris, NT brokeris Mantas Mikočiūnas sakė, kad JAV tokia praktika nėra plačiai taikoma.

„Tokia praktika taikoma, kai yra konfidencialus turtas, nenorima vadinamųjų žioplių, kurie ateina vien dėl to, kad pažiūrėtų, kaip gyvena žmonės, ir nėra suinteresuoti pirkti. Bet tai labai išskirtiniais atvejais naudojamas vizito mokestis ir jis dažniausiai paskui įskaičiuojamas į buto kainą, taip sutariant, kad ateis tik labai rimtai susidomėję klientai. Bet čia dažniausiai prabangiam, prestižiniam sektoriui taikoma“, – aiškino jis.

Bendrovės nuotr./Mantas Mikočiūnas
Bendrovės nuotr./Mantas Mikočiūnas

M.Mikočiūno teigimu, jam pačiam asmeniškai tokios praktikos nėra tekę taikyti ir tokio mokesčio iki šiol jam pavykdavo išvengti. Tiesa, jis tikino girdėjęs, jog kartais Lietuvoje būna taikoma tokia praktika.

„Tai vienetiniai atvejai, kartais pasitaiko, kai žmonės labai saugo savo privatumą ir vengia didelių srautų bei taip atsijoja. Bet taip, man atrodo, galima atsijoti ir realius interesantus. Nesiryžčiau taip daryti, nes man atrodo, kad neturi prasmės. Arba pardavinėji, arba ne“, – aiškino jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų