„Perku butą naujos statybos name, tačiau kartu esu priversta nusipirkti ir parkavimo vietą. Kodėl?“ – klausė 15min „Būsto ABC“ skaitytoja Lina.
Atsakymo nerandate interneto platybėse? Klauskite specialisto! Siųskite savo klausimus el. paštu bustoabc@15min.lt. Atsakymo ieškokite naujame „Verslo“ projekte „Būsto ABC“.
„Inreal“ grupės investicijų ir analizės vadovo Tomo Sovijaus Kvainicko teigimu, atsakymas paprastas – automobilio vietos įrengimas kainuoja, o jos dydis yra standartinis visam projektui (su nedidelėmis išimtimis dėl dvigubų ar padidintų vietų).
„Suteikti vienodą naudą ir mažo, ir didelio buto pirkėjui būtų nelogiška, nes tokiu atveju visi pirktų mažus butus ir juos sujunginėtų, tad rinka išsikreiptų. Kitas ne ką mažiau svarbus veiksnys – atsižvelgiant į tai, kad parkavimo vietų įrengimas kainuoja, jų įrengimo kaštai permetami pirkėjui. Priverstinai suteikus parkavimo vietą pirkėjui, kuris jos nenori ar negali įpirkti, sumažėtų būsto patrauklumas“, – įsitikinęs jis.
Nekilnojamojo turto bendrovė „Citus“ skaičiuoja, kad parkavimo vietas įrengti kainuoja, kaip ir pastatyti butą: pavyzdžiui, požeminės parkavimo vietos savikaina yra apie 11 tūkst. eurų su PVM.
Tuo metu nekilnojamojo turto bendrovės „Rewo“ pardavimo vadovas Povilas Radzevičius aiškina, kad nuo automobilių parkavimo vietų skaičių projektuose, jų kainą lemia ir zona, kurioje pastatytas daugiabutis. Kuo arčiau miesto centro yra planuojamas projektas, tuo mažesnis koeficientas parkingo vietoms taikomas.
„Taip pat požeminės parkavimo aikštelės įrengimo darbų kaina, kuo šie sudėtingesni, tuo parkingo vietų įrengimas yra brangesnis. Suteikiant nemokamas parkavimo vietas, jų įrengimo darbų kaštai būtų paskirstomi butams. Tačiau ne visi pirkėjai, ypač perkantys butus arčiau centro, jaučia parkingo vietos poreikį, todėl tokia strategija nebūtų teisinga pirkėjų atžvilgiu“, – sakė jis.
Projektas „Būsto ABC“ rengiamas kartu su Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacija (LNTPA).