Klausimų kyla ir prieš renovaciją, ir jos metu
Nemokama BETA konsultacijų linija per dieną sulaukia apie 12-15 skambučių. Iškilusius klausimus žmonės taip pat siunčia elektroniniu paštu. Užklausų sulaukiama ir iš dar tik mąstančių apie renovaciją, ir iš jau įpusėjusių procesą.
„Svarstymo stadijoje esantys gyventojai dažniausiai teiraujasi nuo ko jiems pradėti, kokias priemones galėtų įgyvendinti. Taip pat, daugeliui labai svarbūs finansiniai aspektai, todėl sulaukiame klausimų ir apie paramą. Pradėjus namo renovaciją gyventojai dažnai skambina dėl iškilusių problemų arba naujų pageidavimų. Gali būti, kad iš pradžių buvo mąstyta apie vienokias priemones, o procesui įpusėjus, pageidaujama kitokių“, – apie klausimų pobūdį pasakoja Būsto energijos taupymo agentūros projektų įgyvendinimo specialistė Lina Balčiūnienė.
Jai antrina kolega Mantas Juška. Jo teigimu, žmonių skambučių ypač padaugėja, kai paskelbiami kvietimai teikti investicinius planus bei pradedami rengti susitikimai su renovacijos administratoriumi. Tai laikotarpis, kai gyventojai intensyviausiai svarsto apie procesą ir nori išsiaiškinti visas detales.
Abejojančių dėl renovacijos – vis mažiau
Nors bėgant metams renovacija vis modernesnė, gyventojų užduodami klausimai išlieka labai panašūs. Tačiau specialistai pastebi, jog dabar besikreipiančius žmones kankina daug mažiau abejonių.
„Beveik kiekviename kvartale jau galima pastebėti renovuotą daugiabutį, kuris atrodo patraukliai. Be to, žmonės pasišneka su renovuotų namų gyventojais apie privalumus. Kiekvienas besidomintis skaito sėkmės istorijas, kurios suteikia daug informacijos apie gerąją renovacijos patirtį“, – teigia L. Balčiūnienė.
Tam, jog daug skirtingų aspektų prisideda prie žmonių švietimo renovacijos klausimais, pritaria ir M. Juška. Pasak projektų vykdymo specialisto klausimų apie renovacijos vykdymo tvarką, procedūras, žingsnių eiliškumą dabar pasitaiko vis mažiau.
„Vykstanti viešinimo kompanija, sėkmės istorijos daug prisideda prie to, kad žmonės randa atsakymus internete ir jiems to klausti nebereikia. Taip pat išskirčiau ir projektų vykdymo administratorių kompetenciją ir nuolat augančią jų patirtį. Bėgant metams jie ne tik patys susiduria su daugybe skirtingų situacijų, tačiau ir pradeda žymiai geriau suprasti, kas labiausiai domina gyventojus, kas jiems kelia daugiausiai neaiškumų. Daugelį dalykų jie puikiai paaiškina susitikimų metu ir gyventojams nebėra reikalo skambinti mums“, – teigia pašnekovas.