Idėja renovuotis kilo iš aktyvių gyventojų
Vienas iš gyventojų buvo susirinkęs daug spaudoje publikuotos informacijos, kuri kelia didelių abejonių dėl renovacijos proceso.
Minėtame name prieš renovaciją sienos buvo laidžios tiek karščiui, tiek šalčiui, stogo danga buvo visiškai susidėvėjusi, vamzdynai – gerokai supuvę, lietaus kanalizacija pakartotinai užsikimšdavo, o namo estetinis vaizdas badyte badydavo akis.
„Jau prieš tris, tris su puse metų, keli labiau iniciatyvūs žmonės tarpusavyje pasišnekėdavome, kad reikėtų renovuoti,o tam yra būtina įkurti bendriją. Pirmame susirinkime išryškėjo pirmosios abejonės dėl renovacijos – vienas iš gyventojų buvo susirinkęs daug spaudoje publikuotos informacijos, kuri kelia didelių abejonių dėl renovacijos proceso“, – pirmuosius žingsnius ir iššūkius prieš renovaciją prisiminė Lazdynuose esančiame name gyvenantis Silvestras Staliūnas.
Procesas buvo ypač greitas ir sklandus
Visas procesas truko devynis mėnesius – nuo sprendimo priėmimo iki atsisveikinimo su statybininkais. 2013 m. namo gyventojai įvykdė keturis konkursus – pirmasis jų buvo skirtas investicijų planui paruošti, o praėjus 15 dienų apskundimui skirtam laikotarpiui buvo patvirtintas susirinkime.
Iš karto po to buvo paskelbtas konkursas techniniam projektui paruošti, jį laimėjusi firmą projektą paruošė per pusantro mėnesio. „Nors ir nebūtina, dėl šventos ramybės jis taip pat buvo patvirtintas gyventojų susirinkime.“ – apie atsakingą ir atidų dokumentacijos procesą pasakojo Silvestras.
Vėliau buvo paskelbti konkursai techninei priežiūrai ir rangos darbams, jie buvo vykdyti lygiagrečiai – visos šios procedūros užtruko apie penkis-šešis mėnesius, o pati renovacija užtruko apie tris su puse mėnesio. „Vidinių vamzdynų nutarėme nekeisti, nes nesame turėję jokių avarijų, be to, po šių vamzdynų keitimo gyventojams gali tekti atlikti ir remontą savo bute.“ – pažymi namo pirmininkas.
Už šildymą tenka pakloti beveik triskart mažiau
Mūsų name už šildymą gyventojai moka 2,6 karto mažiau – toks laimėjimas smarkiai pralenkė visus lūkesčius, tad nežinau nė vieno nepatenkinto renovacija.
„Mūsų name už šildymą gyventojai moka 2,6 karto mažiau – toks laimėjimas smarkiai pralenkė visus lūkesčius, tad nežinau nė vieno nepatenkinto renovacija. Be to, reguliuojamos temperatūros šildymo sistema leido subalansuoti viso namo šildymą“, – džiaugėsi iniciatyvus namo gyventojas.
Patiems gyventojams organizuojant konkursus pavykdavo nusiderėti nuo rangovų – visi keturi rangovai viršijo investicijų planą, tačiau po derybų atskirai su kiekvienu rangovu buvo sutaupyta daug lėšų.
Anot Silvestro Staliūno, pasipriešinimas renovacijai daugiabučiuose, nesusitarimas tarp žmonių labai trukdo procesui, tad greta esančiam namui sekasi ne taip gerai. „Tuo tarpu mūsų name labai padidėjo butų vertė, parduodamas trijų butų namas renovuotame name sulaukė tiek dėmesio, kad dėl jo varžėsi keturi pirkėjai.“ – neseną atvejį aptarė vilnietis.