Pastatas tapo kontekstualios jūrų aplinkai architektūros ir tvarios pakrančių statybos pavyzdžiu. Konceptualiai sujungti centrą su gretimu pušynu buvo viena kertinių dizaino koncepcijos užduočių, todėl mediena architektūroje – neišvengiama būtinybė. Mokymo įstaigoje yra lauko klasės, laboratorijos, administracijos biurai, susirinkimų erdvės, parodų zonos ir kabantis pėsčiųjų tiltas, kuriame mokslininkai turi neprilygstamą galimybę tyrinėti esminius ekologijai Misisipės įlankos pelkių potvynius.
Komanda konsultavosi su biologais ir teritorijos ekologais, norėdama įvertinti florą ir fauną trijose iš anksto nustatytose zonose. Galiausiai pasirinkta lokacija su mažiausiai jautria ekosistema, prieiga prie atviro vandens ir tinkamu aukštingumu, kad, įvykus stichinei nelaimei, būtų apsaugoti tūriai. Medžių vainike išdėstyti pastatai leidžia medžiams tapti natūralia apsauga nuo vėjo. Atsižvelgiant į stichines nelaimes ir ilgaamžiškumą, projektas kurtas taip, kad gamtinis kontekstas taptų pirmąja gynybine linija kilus audrai.
Statybai pasirinktos medžiagos, turinčios minimalų poveikį aplinkai ir pastato naudotojų sveikatai. Atviros santvarinės medienos konstrukcijos ir šlaitiniai stogai Jūrų švietimo centro projekte tapo pagrindine architektūrine raiškos priemone. Stogui tampant jungiamuoju elementu, tūris virsta ažūriniu ir įsileidžia lauko erdvę, o, kur reikia, tampa uždaru ir privačiu. Šiuo žingsniu taip pat buvo siekiama išvengti vandenynų taršos ištikus stichinei nelaimei. Balintas ąžuolas pirmiausia buvo naudojamas interjero apdailos darbams ir akcentinėms dailylentėms, o pagrindinėms konstrukcijoms pasirinkta geltona pušis. Kadangi tai populiari statybinė medžiaga Misisipės regione, bet kokį būsimą remontą arba rekonstrukciją galima atlikti greitai ir lengvai.
Interjero koncepcija yra tiesioginis architektūrinės idėjos pratęsimas. Išorėje eksponuojamos medinės konstrukcijos taip pat atskleidžiamos viduje, kuriant erdvės ir atvirumo pojūtį, jos papildomai apšviečiamos. Grindims pasirinkta lieto betono danga – tinkamas dėmuo natūraliai medžiagų paletei, taip pat praktiškas pasirinkimas viešojo pastato eksploataciniame kontekste.
Naujas Jūrų švietimo centro statinys – ne tik ekologiškos ir tvarios architektūros pavyzdys, tačiau ir šiuolaikiškas aiškios koncepcijos objektas. Jis nesunkiai gali būti pritaikytas alternatyvioms funkcijoms, taip pat turi aiškias architektų užduotas gaires interjero bei eksterjero evoliucijai.
Architektai: Lake|Flato Architects
Vieta: Misisipė, JAV