Ekspertai: Vilniaus NT rinka pritrauks milijonines užsienio investicijas

Komercinio nekilnojamojo turto vystymo bumas Vilniuje ir Kaune per artimiausius dvejus–trejus metus į Lietuvą gali pritraukti kelis šimtus milijonų eurų užsienio investicijų. Investuotojų akiratyje pirmiausia bus biurų pastatai ir viešbučiai, prognozuoja „Orion“ investicinės bankininkystės specialistai.
„Žalgirio“ stadiono teritorijoje įsikurs „Courtyard by Marriott“ viešbutis
„Žalgirio“ stadiono teritorijoje įsikurs „Courtyard by Marriott“ viešbutis

„Skaičiuojama, kad iki 2018 metų pabaigos vien Vilniuje rinkai bus pasiūlyta apie 150 tūkst. kv. m ploto naujai pastatytuose biurų pastatuose. Šiais metais turėtų būti baigti 15 projektų su maždaug 80 tūkst. kv. m ploto. Panašios tendencijos matomos ir Kaune, kur 2017 metais turėtų būti įgyvendinti 8 nauji projektai, o biurų rinką pasipildys beveik 40 tūkst. kv. m plotu“, – skaičiavo „Orion“ vadovas Alius Jakubėlis.

Domina biurai

2014-2015 metais švedų investicinė bendrovė „Nordic and Baltic Property Group“ įsigijo verslo centrą „Trio“ ir „Business Centre One“. Šių metų pradžioje „Baltic Horizon Fund“ iš „YIT Kausta“ už 14,6 mln. eurų įsigijo vieną iš verslo centro „Duetto“ pastatų.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Kauno biurai
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Kauno biurai

Pasak A.Jakubėlio, verslo centrų pasiūlą investuotojams gali padidinti tai, kad dalis anksčiau į komercinį nekilnojamąjį turtą Lietuvoje investavusių fondų pagal savo strategiją jau gali pradėti pardavinėti portfelį.

Žvelgiant iš finansinio investuotojo perspektyvos, yra kur kas patogiau įsigyti kelis objektus vienoje šalyje ar viename mieste, - sako A.Jakubėlis.

„Nors sparčios komercinio nekilnojamojo turto statybos paskatino diskusijas apie galimą paklausos trūkumą, užsienio investuotojams padidėjusi objektų pasiūla ir išaugusi jų koncentracija yra patraukli. Žvelgiant iš finansinio investuotojo perspektyvos, yra kur kas patogiau įsigyti kelis objektus vienoje šalyje ar viename mieste – dėl nedidelės pasiūlos iki šiol Lietuvoje to praktiškai nebuvo galima padaryti“, – pastebi „Orion“ vadovas.

„Orion“ specialistai skaičiuoja, kad investicijų į biurų pastatus Vilniuje grąža, priklausomai nuo pastato klasės, šiuo metu gali siekti apie 6-8 proc. Pavyzdžiui, Skandinavijos rinkose, šis segmentas duoda 3-4 proc. grąžą.

„Tai geras rezultatas, galintis pritraukti naujų institucinių investuotojų iš Norvegijos ir Švedijos“, – perspektyvas vertina A.Jakubėlis.

Investuotojus traukia viešbučių rinka

Antrasis komercinio NT segmentas artimiausiu metu pritrauksiantis investuotojų dėmesį Lietuvoje – viešbučiai. Šiuo metu Vilniuje statomi ar planuojami 11 naujų viešbučių, kuriuose bus įrengta apie 2 tūkst. kambarių.

„Tai sparčiai augantis segmentas, kurio rezultatai lenkia kaimyninių šalių sostines. Iš esmės tik Vilnius šiuo metu Baltijos šalyse turi viešbučių rinkos augimo perspektyvą, tad investicinių sandorių šiame segmente galima tikėtis ne vieno“, – sako „Orion“ vadovas.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Technopolyje“ atidarytas „Delta“ biurų pastatas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Technopolyje“ atidarytas „Delta“ biurų pastatas

Investuotojų susidomėjimą viešbučiais rodo ir pastarųjų metų sandoriai – „Linstow“ pardavė „Park Inn“ viešbučius Vilniuje ir Klaipėdoje, „Lords LB“ fondas įsigijo „Comfort hotel“ viešbutį Vilniuje.

„Dauguma statomų naujų viešbučių priklausys didžiausiems pasauliniams tinklams, tad jų vertė ir patrauklumas investuotojams bus dar didesnis", - teigia A.Jakubėlis.

Kaip pavyzdį, jis pateikia pernai Taline įvykusį sandorį. „Olympic Entertainment Group“ atidariusi pirmąjį Baltijos šalyse „Hilton“ viešbutį, po mėnesio pardavė jį „East Capital“ fondui už 48 mln. eurų. Iš sandorio OEG paskelbė uždirbusi 17 mln. eurų.

„Manau Vilniuje iki 2020 metų išvysime ne vieną panašaus dydžio sandorį“, – prognozuoja „Orion“ vadovas A.Jakubėlis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis