Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Gyventojai pasijuto apgauti: darbus žadėjo atlikti nemokamai, bet sulaukė sąskaitos

Sostinės Žemaitijos gatvėje gyvenantys žmonės pakliuvo į nepavydėtiną situaciją. Šių metų pavasarį daugiabutį administruojanti įmonė tvarkė namo lietaus latakų sistemą, už ką, kaip tikino vadybininkas, nereikės mokėti. Tačiau netrukus gyventojai gavo sąskaitą už atliktus darbus. Namą prižiūrinti įmonė teigia, kad visa informacija buvo skelbta laiptinėje, o „nemokamai“ atliekami smulkūs defektų šalinimo darbai, bet ne latakų keitimas.
Lietaus nutekėjimo sistema Žemaitijos gatvėje
Lietaus nutekėjimo sistema Žemaitijos gatvėje / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

Žemaitijos gatvėje septintu numeriu pažymėtame name gyvenanti Roma Kučinskienė pasakojo, kad problemos prasidėjo šių metų kovą, kai „Senamiesčio ūkio“ darbuotojai tvarkė namo stogą. Tuometinio administratoriaus ji paklausė, ar kartu galima būtų sutvarkyti ir lietaus nutekėjimo sistemą bei kiek tai kainuos. Atsakymas moterį nustebino.

„Paklausiau, ar brangiai kainuos, o jis patikino, kad latakai taisomi nemokamai, nes priklauso techninei priežiūrai, už ką mes mokame. Tai mes taip ir sutarėme, tai buvo žodinis susitarimas“, – 15min teigė ji.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Lietaus nutekėjimo sistema Žemaitijos gatvėje
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Lietaus nutekėjimo sistema Žemaitijos gatvėje

Už nekokybiškus darbus pareikalauta sumokėti

Darbai buvo atlikti, tačiau, kaip sakė R.Kučinskienė, nekokybiškai. Tai ypač pasimatė per didžiąsias vasaros liūtis, nes per sujungimus vis tiek bėgo vanduo. Maža to, gyventojai gavo sąskaitą už atliktus darbus.

Vilniaus senamiestyje gyvenanti moteris bandė susisiekti su namo administratoriumi, bet paskambinus į įmonę buvo informuota, kad jis įmonėje nebedirba. Gyventojai tapo situacijos įkaitais: įmonėje neliko žmogaus, kuris žadėjo, kad darbai bus atlikti nemokamai.

„Vėliau vėl skambinau, nes per liūtis bėga pro šoną vanduo, bet man pasakė, kad mūsų namo administratorius nebedirba įmonėje. Be to, mums atėjo 800 eurų dydžio sąskaita, kad mokėtume už latakus. Bandžiau susisiekti su tuo vadybininku, nes būtent jis tikino, kad darbai bus nemokami. Su manimi kalbėjusi moteris telefonu pranešė, kad pas juos įvyko kažkokie pasikeitimai, todėl už darbus reikia mokėti“, – kalbėjo R.Kučinskienė.

Daugiabučio gyventoja teigė tiksliai nesuprantanti, kodėl turi mokėti už nekokybiškai atliktus darbus, tuo labiau kad akyse net nematė sąmatos, kas buvo atlikta. Jai kilo klausimas, kokie darbai įeina į tą „namo techninę priežiūrą“. Klausimų sukėlė ir kaina – pagal ką ji apskaičiuota. Dabar gyventojus spaudžia antstoliai ir grasinimai teismais.

„Iš pradžių buvo raginimas susimokėti, o dabar pretenzija, kad mane paduos į teismą ir antstolius. Kaip ieškoti teisybės, nes neina net susikalbėti“, – stebėjosi R.Kučinskienė.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Lietaus nutekėjimo sistema Žemaitijos gatvėje
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Lietaus nutekėjimo sistema Žemaitijos gatvėje

Latakų keitimas apmokestinamas atskirai

Namą prižiūrinčios įmonės „Senamiesčio ūkis“ direktorius Kęstutis Vanagas 15min raštu atsiųstame atsakyme apgailestavo, kad gyventojams liko neaiškumų dėl latakų darbų. Jo teigimu, namo latakus nuspręsta keisti po gyventojų kreipimosi į įmonę. Užlipę darbininkai pastebėjo, kad latako valymas būtų beprasmis, nes problemų neišspręstų – juos būtina pakeisti. Be to, visa informacija buvo paskelbta namo laiptinėse.

„Norime atkreipti dėmesį, kad „nemokamai“, t.y. iš sukaupto techninės priežiūros tarifo, yra atliekamas tik latakų valymas ar smulkūs priežiūros, defektų šalinimo darbai. Tai numatyta Daugiabučių gyvenamųjų namų techninės priežiūros pagrindinių darbų sąraše. Tačiau latako keitimas, kuris buvo būtinas šiuo atveju, jau laikomas papildomais darbais, kurie apmokestinami atskirai. Apie tai ir būtinybę keisti lataką gyventojus informavome skelbimu laiptinėje“, – tikino jis.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Lietaus nutekėjimo sistema Žemaitijos gatvėje
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Lietaus nutekėjimo sistema Žemaitijos gatvėje

Paklaustas, ar galėto taip atsitikti, kad žmonės buvo informuoti netinkamai, „Senamiesčio ūkio“ direktorius kategoriškai neigė tokią mintį. Esą, vadybininkai gyventojams nedavė jokių pažadų, kad bus nemokamai pakeisti patys latakai.

„Apskritai, gavus gyventojų kreipimąsi pirmiausia buvo manoma, kad pakaks latakus išvalyti, ir šios paslaugos būtų suteiktos nemokamai. Tačiau atvykus ekspertams ir įvertinus situaciją tapo akivaizdu, kad problema yra didesnė, nei manyta iš pradžių, ir latakų valymas jos neišspręs – jie yra pasenę ir kiauri, tad juos išvalius sienos vis tiek drėktų. Todėl vienintelis tinkamas sprendimas šiuo atveju buvo pakeisti pačius latakus“, – sakė K.Vanagas.

Pasak jo, latakų keitimas yra papildomai apmokestinama paslauga, todėl daugiabučio laiptinėje buvo pakabintas skelbimas apie planuojamus darbus, ir kad jie gyventojams kainuos papildomai, o suma išskaidyta proporcingai kiekvienam butui pagal jo naudingąjį plotą.

Be to, po žiniasklaidos kreipimosi įmonė nuvyko patikrinti atliktų darbų kokybės, tačiau jokio prabėgimo ir broko nepastebėjo.

„Tačiau jeigu gyventojai turi pastabų dėl atliktų darbų ar remonto, visuomet kviečiame registruoti gedimą“, – tikino K.Vanagas.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Lietaus nutekėjimo sistema Žemaitijos gatvėje
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Lietaus nutekėjimo sistema Žemaitijos gatvėje

Gyventojai turėjo būti supažindinti su atliktais darbais

Advokatų profesinės bendrijos „TRINITI LT“ asocijuotas teisininkas Šarūnas Neniškis teigė, kad, pagal teisės aktus, namų administratoriai yra įpareigoti vykdyti šiame sąraše nurodytus darbus, todėl atskiras butų ir kitų patalpų savininkų pritarimas tokiems darbams nėra būtinas. Atskiras gyventojų sutikimas reikalingas tada, kai atliekami darbai nėra nurodyti techninės priežiūros pagrindinių darbų sąraše.

„Techninės priežiūros pagrindinių darbų sąraše numatyti darbai yra finansuojami gyventojų kas mėnesį mokomomis įmokomis už namo techninę priežiūrą. Tuo atveju, jeigu darbai nepatenka į pagrindinių darbų sąrašą, už tokius darbus gyventojai atsiskaito atskirai. Jei darbai nėra privalomi (pvz., tai nėra avarijos grėsmės ar padarinių šalinimas ar pastato pritaikymas esminiams reikalavimams), pradedant atlikti tuos darbus, turi būti gaunamas butų savininkų pritarimas“, – sakė jis.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Lietaus nutekėjimo sistema Žemaitijos gatvėje
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Lietaus nutekėjimo sistema Žemaitijos gatvėje

Anot Š.Neniškio, nežinant, kas tiksliai buvo atliekama, sunku įvertinti, ar tie darbai patenka į pagrindinių darbų sąrašą, tačiau iš sumos matyti, kad galima daryti prielaidą, jog tokių darbų vykdymui administratorius privalėjo gauti daugumos butų savininkų pritarimą. Tokių darbų atlikimo išlaidos turėtų būti dengiamos atskiromis gyventojų įmokomis.

„Pagal Civilinį kodeksą, buto savininkas neprivalo apmokėti išlaidų, dėl kurių jis nėra davęs sutikimo ir kurios nesusijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais privalomaisiais statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimais. Todėl šiuo atveju, nustačius, kad latakų tvarkymo darbai nėra laikomi vienais iš techninės priežiūros pagrindinių darbų, taip pat nėra laikomi privalomaisiais darbais, o dėl šių darbų nebuvo gautas butų ir kitų savininkų daugumos pritarimas, gyventojui nekyla pareiga atlyginti šių darbų atlikimo išlaidas“, – komentavo teisininkas.

Š.Neniškis patarė gyventojams, ginantiems savo interesus, pirmiausia kreiptis į administratorių raštu, kad šis leistų susipažinti su informacija, susijusia su organizuotu darbų pirkimu, sudaryta pirkimo sutartimi ir vykdytais darbais.

„Nustačius, kad administratoriaus veiksmai yra galimai neteisėti, gyventojai turi teisę kreiptis į teismą, ginčydami tokius administratoriaus veiksmus bei sudarytas sutartis“, – apibendrino jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos