„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Išradingi lietuviai – užkemša rekuperatorius, sutartis pasirašo tik pasikonsultavę su raganomis

Kad lietuviai – išradinga tauta, nesuabejotų niekas. Tuo įsitikinti dar kartą padėjo nekilnojamojo turto plėtotojai, kurie atskleidė dažniausiai pasitaikančius pirkėjų nusiskundimus ir linksmas istorijas parduodant naujus butus. Dažniausiai lietuviai skundžiasi rekuperacine sistema, kurią sugadina arba išjungia.
Vilija Lobačiuvienė
Vilija Lobačiuvienė / Gretos Skaraitienės / BNS nuotr.

Tarėsi su „aukštesnėmis jėgomis“

Nekilnojamojo turto plėtros įmonės „Citus“ pardavimų vadybininkė Gabrielė Dragūnevičiūtė pasakojo labiausiai ją nustebinusią situaciją. Kaune pardavinėjant viename projekte įrengtus butus, į ją kreipėsi moteris, kuri paprašė apžiūrėti butą. Butas, matyt, labai patiko, mat po kelių dienų pirkėja paskambino ir pasakė norinti rezervuoti apžiūrėtą butą, paprašė sutarties susipažinti.

„Po kurio laiko pateikė kelias datas, kada galėtų atvykti pasirašyti sutartį. Sutartu laiku klientė atvyko į biurą ir išsipasakojo, kad apžiūrėjusi butą kreipėsi į savo draugę Viliją Lobačiuvienę – žiniasklaidos pakrikštytą vyriausiąja Lietuvos ragana. Ši sudarė jai astrologinį skaičiavimą, kuris parodė, kad „galima“ pirkti išsirinktą butą, jo energetika esanti gera, o tinkamas sutarties pasirašymo laikas – konkrečią dieną (kada ir atvyko moteris pasirašyti), iki 14 valandos, nes pasikeičia astrologinis ženklas, kuris nebėra palankus sandoriams“, – teigė ji.

Gretos Skaraitienės/Žmonės.lt nuotr./Vilija Lobačiuvienė
Gretos Skaraitienės/Žmonės.lt nuotr./Vilija Lobačiuvienė

G.Dragūnevičiūtės teigimu, moteris pasakojo gyvenime turėjusi gerų ir blogų laikų, todėl dabar stengiasi rimtus sprendimus priimti tik pasitarusi su „aukštesnėmis galiomis“.

Randa visko

Nekilnojamojo turto plėtros bendrovės „YIT Kausta“ kokybės vadovė Dalė Jankūnienė 15min teigė, kad garantinės priežiūros tarnybos darbuotojams neretai tenka reaguoti į klientų namuose kylančias priežiūros problemas. Viena dažniausiai pasitaikančių klaidų – neteisinga rekuperacinės vėdinimo sistemos eksploatacija.

„Dažnai žmonės, išvykdami iš namų, sistemą išjungia ir ją įjungia tik vakare, grįžę namo. Kai namuose patalpos pusę dienos nėra vėdinamos, kaupiasi drėgmė, o netrukus bute „apsigyvena“ ir pelėsis“, – pasakojo ji.

Anot D.Jankūnienės, problemų kyla ir tuomet, kai užmirštama laiku pakeisti rekuperatoriaus filtrus. Dažnai bendrovės garantinės priežiūros tarnybos darbuotojai vyksta į naują butą, kurio gyventojai skundžiasi prastu vėdinimu ar keistu namuose tvyrančiu kvapu, kuris sklinda iš vėdinimo kanalų.

„Paaiškėja, kad gyventojai įsigijo butą su daline apdaila ir patys jį įrenginėjo. Atliekant apdailos darbus, rekuperacinę vėdinimo sistemą reikėtų išjungti, arba užbaigus darbus iškart pasikeisti rekuperatoriaus filtrus, nes juose susikaupia daug dulkių. Tiesa, jei name įrengta bendra vėdinimo sistema, pasirinktas namo administratorius privalo pasirūpinti, kad filtrai būtų prižiūrimi nuolat ir keičiami pagal gamintojo pateikiamas rekomendacijas“, – teigė ji.

Projekto partnerio nuotr./Pelėsis
Projekto partnerio nuotr./Pelėsis

„YIT Kaustos“ atstovė pasakojo, kad dažnai įsirenginėdami butą žmonės ar jų samdomi darbininkai pažeidžia sienose esančius vamzdžius bei elektros instaliacijas, o po to savo iniciatyva keičia santechnikos prietaisus.

„Ne kartą teko vykti į gyventojo namus ir rasti sugadintas grindis ar kaimynų lubas. Žinoma, pernelyg dažnai specialistams tenka vykti ir iš vamzdynų traukti keistus daiktus – sauskelnes, skudurus, kartais ir žaislus“, – teigė ji.

Didžiausia problema – rekuperacija

Su rekuperacija problemų turi ir nekilnojamojo turto plėtros bendrovės „Hanner“ klientai. Anot bendrovės pardavimų vadovo Ryčio Zalogos, nauji butai būna netinkamai vėdinami.

„Senos statybos būstuose, dažniausiai dėl nesandarių langų ir sienų, vėdinimas nebuvo jautrus klausimas, tačiau šiuolaikiniai, kokybiškai pastatyti namai yra itin sandarūs, todėl būtina juos tinkamai vėdinti atvėrus langus ar naudojantis rekuperacijos sistema“, – teigė jis.

Be to, dažnai būstai su apdaila priimami nepatikrinus santykinės būsto oro drėgmės. Įrengti butai pirkėjams turi būti atiduodami išdžiovinti, t.y. kai santykinė oro drėgmė neviršija 60 proc. Santykinei drėgmei bute ilgą laiką viršijant 60 proc. ribą jame gali atsirasti pelėsis.

R.Zaloga pasakojo, kad dažnai butuose, dar neįrengus praustuvų, darbininkai ar patys naujakuriai kartais plaunasi rankas, naudodamiesi į butą atvestais vandentiekio įvadais.

„Kadangi vizitai įrenginėjamuose būstuose gali būti reti, žinome atvejų, kai iš nesandariai užsukto įvado per savaitgalį vandens prikapsi tiek, jog apliejami ir savi, ir kaimynų būstai. Panašios nelaimės gali įvykti, jei sienų dažymo metu statybininkai demontuoja radiatorius ir vėliau juos nesandariai sumontuoja į tą pačią vietą“, – teigė „Hanner“ atstovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“