Ką reiškia „kaina pagal užklausą“ ir pardavimas „iš po stalo“ ir butas, kuris atsieis tiek pat, kiek ir namas

Šiuolaikinis butas, kurio pagrindinis akcentas – į visas keturias pasaulio kryptis išsidėstę langai. Jo kaina nėra viešai skelbiama, tačiau, anot jį parduodančios Kristinos Marčiulevičienės iš „Baltic Sotheby’s International Realty“, savininkai prašo 1,2 mln. eurų. Dar 100 tūkstančių reikėtų primesti norint įsigyti du požeminius automobilių garažus.

Laidoje „Viktorija perka“ kartu su K.Marčiulevičienė apžiūrėjome butą sostinės centre, vienoje matomiausių Vilniaus vietų – ant Tauro kalno.

177 kv. m ploto penktame aukšte esančiame būste įrengti trys miegamieji ir trys vonios kambariai. O vyšnaitė ant torto – 80 kvadratinių metrų svetainė, sujungta su virtuve.

„Be vaizdo, turime beveik 100 kvadratinių metrų terasą“, – laidoje pasakojo K.Marčiulevičienė

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Butas V.M.Putino gatvėje Vilniuje
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Butas V.M.Putino gatvėje Vilniuje

Pasak jos, Vilniuje nėra labai daug butų, kuriuose būtų tokio dydžio terasos.

„Tokio dydžio terasos yra retas dalykas ir kai tokie butai pasitaiko rinkoje, būna medžiojami“, – aiškino ji.

Požeminėje aikštelėje yra du garažai, kurių vienas kainuoja papildomai 50 tūkst. eurų.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Viktorija Karsokaitė, Kristina Marčiulevičienė
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Viktorija Karsokaitė, Kristina Marčiulevičienė

Išskirtiniams būstams – kaina pagal užklausą

Skelbime suma, kurios už šį butą prašo pardavėjai, nėra nurodyta ir tik parašyta, jog „kaina pagal užklausą“.

„Kaina pagal užklausą yra tam tikslui, kad žmogus pasiskambintų, kad galėtume paaiškinti, kiek jis kainuoja ir kodėl. Įprastai pirkėjai mėgsta primityviai paimti buto kainą, padalinti iš kvadratūros ir paskaičiuoti, kiek tas kvadratas vertas. Tačiau šiuo atveju taip primityviai negalime skaičiuoti, nes butas turi terasą, kuri irgi kainuoja ir jos kvadratinis metras vertinamas 1,5 tūkst. eurų – tai jau 150 tūkstančių. Prisideda ir tokie dalykai, kaip vaizdas, kuo aukščiau, tuo brangiau. Todėl natūralu, kad ir kvadrato kaina yra didesnė“, – tikino K.Marčiulevičienė.

VIDEO: Ką reiškia „kaina pagal užklausą“ ir pardavimas „iš po stalo“?

Jos teigimu, iš dalies „kaina pagal užklausą“ yra ir klientų viliojimo aspektas. Iš kitos pusės, jei žmogus nėra įsitikinęs, kad nori gyventi šioje vietoje ir nemato būsto kainos, jis greičiausiai ir nesikreips.

„Jei žmogus peržiūrėjo visą informaciją ir viskas jį tenkina, ir lieka tik vienas nežinomasis – kaina – jis yra potencialus (pirkėjas, – aut. past.). Peržiūrėjęs skelbimą jis galbūt nuspręstų, kad jam per brangu, bet paskambinus pokalbis gali būti rezultatyvus“, – įsitikinusi ji.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Butas V.M.Putino gatvėje Vilniuje
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Butas V.M.Putino gatvėje Vilniuje

K.Marčiulevičienės teigimu, dažniausiai „kaina pagal užklausą“ rašoma tuomet, kai būstas yra išties išskirtinis. Šios praktikos ji nepatartų taikyti ekonominės ir vidutinis klasės nekilnojamajam turtui, mat nespėsite atsakinėti į skambučius.

Kartu, toks būdas padeda apsisaugoti nuo „turistų“ – žmonių, kurie neketina pirkti, tačiau nori apžiūrėti.

„Tie, kurie nėra tikri, kad jiems reikia, nematydami kainos greičiausiai net neskambina“, – kalbėjo K.Marčiulevičienė.

Butai „iš po stalo“

Brokeriai kartais parduodamų butų nereklamuoja viešai. Paklaustumėte, kodėl? Atrodytų, juk skelbimai ir reklama yra būtinas dalykas. Tačiau, pasak K.Marčiulevičienės, kai kurie būstai būna paskelbti tik agentūros internetiniame puslapyje.

„Netgi galime pasiūlyti tokį turtą, kurio apskritai niekur nėra ir jo niekur nerasite“, – pasakojo ji.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Butas V.M.Putino gatvėje Vilniuje
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Butas V.M.Putino gatvėje Vilniuje

K.Marčiulevičienė pasakojo, jog tokius būstus jie siūlo savo klientams, kurie būtent ir nori, jog objektas niekur nebūtų reklamuotas.

„Tai tarsi pridėtinė vertė pirkėjui. Apie būstą niekas niekur nekalbėjo, nematė. Žinome, dažnai butas matomas reklamoje mėnesį ar daugiau ir sako: „Ai, žinau šį, mačiau, jis seniai parduodamas“. Kitą kartą tas nematomumas mums irgi pagelbėja parduoti. Aišku, netaikant į masinį segmentą“, – sakė pašnekovė ir pridūrė, kad kartais tokios strategijos prašo pardavėjai.

Tačiau K.Marčiulevičienė šios strategijos pigesniam būstui taikyti taip pat nerekomenduoja.

„Netikslinga kažko slėpti“, – įsitikinusi ji.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Butas V.M.Putino gatvėje Vilniuje
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Butas V.M.Putino gatvėje Vilniuje

Minimalizmas ir balta spalva

Šio buto koridorius yra gana didelis, kas dažnam pirkėjui nėra didelis privalumas. Tačiau brokerė įsitikinusi, būtų keista, jeigu iš laiptinės būtų tiesiai patenkama į butą.

„Tokį butą pirks žmogus, kuriam reikia vietos. Gal čia bus šeima su vaikais, todėl tas koridorius labai gerai viską išsprendžia šį poreikį. Visur turi būti išlaikyti subalansuoti erdvių dydžiai. Jeigu yra pakankamai didelis butas, negali būti virtuvė labai maža“, – laidoje tikino K.Marčiulevičienė.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Butas V.M.Putino gatvėje Vilniuje
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Butas V.M.Putino gatvėje Vilniuje

Buto interjere dominuoja minimalizmas ir balta spalva, kurią paryškina natūralaus medžio grindys bei kietmedžio terasos lentos.

Šiame būste įrengtas malkomis kūrenamas židinys. Tačiau pasak K.Marčiulevičienės, šiais laikais daug kas nori dekoratyvinio.

„Yra žmonių, kurie jau nenori malkomis kūrenamo židinių, o kiti atvirkščiai nori natūralios ugnies, atidarius kažkiek jaučiasi ir kvapas. Tai priklauso nuo žmogaus“, – kalbėjo ji.

Anot K.Marčiulevičienės, tokiam būstui pirkėjų nėra daug.

„Kaina nėra maža ir todėl perkančių tokį daiktą irgi nėra labai daug. Galbūt už tokią kainą žmonės jau dairosi nuosavų namų“, – sakė ji.

Kaip viskas atrodo, galite įsitikinti pažiūrėję laidą „Viktorija perka“.

VIDEO: „Viktorija perka“: vieno miegamojo butas „Vilniaus vartuose“ už 420 tūkst. eurų

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis