Šeimos viešbutį Kaune nutarė gerokai praplėsti – mieste auga turistų srautai

Nuo 2014 metų Kauno Savanorių prospekte veikiantis šeimos valdomas viešbutis „Algiro“ planuoja plėtrą – greta statys naują 22 kambarių priestatą. Ekspertų teigimu, laikinojoje sostinėje vykstančios aktyvios verslo centrų statybos turėtų paveikti ir apgyvendinimo sektorių. Tiesa, nors turistų srautai auga, investuotojai pasigenda prabangių ir išskirtinių viešbučių.
Tarptautinės vasaros mokyklos programa „Modernizmas ateičiai“
Tarptautinės vasaros mokyklos programa „Modernizmas ateičiai“ / Kaunas 2022 nuotr.

Kauno miesto savivaldybės internetiniame puslapyje, bendrovės „Algiro“ užsakymu, projektinius pasiūlymus pateikė „Eskizo projektai“. Dokumente nurodoma, kad Kauno Aukštaičių gatvėje kils 1,1 tūkst. kv. m ploto viešbučių paskirties pastatas. Apgyvendinimo įstaigos „Algiro“ savininkas Algirdas Paulauskas 15min patikslino, kad tai – nuo 2014 metų veikiančio viešbučio plėtra.

„Norime padidinti vietų skaičių ir įnešti naujovių. Pirmas projektas pasiteisino, tai stengiamės ir norime padaryti antrą“, – priežastis, kodėl nuspręsta plėsti pastatą, vardijo A.Paulauskas.

„Eskizo projektas“ vizualizacija/Viešbutis „Algiro“ bus plečiamas
„Eskizo projektas“ vizualizacija/Viešbutis „Algiro“ bus plečiamas

0,6 ha ploto sklype projektuojamas 3 aukštų su palėpe pastatas. Pirmame aukšte numatoma registratūra, viešbučio administratoriaus darbo vieta, konferencijų patalpa ir sanitariniai mazgai. Taip pat vienas viešbučio kambarys, skirtas žmonėms su negalia. Antrame, trečiame aukšte, palėpėje numatomi kambariai, kurių iš viso bus 22.

„Viešbučio pastatas projektuojamas taip, kad ateityje galima būtų sujungti su šalia esamu viešbučiu į vieną pastatą“, – rašoma dokumente.

Šeimos verslas

A.Paulausko teigimu, šiuo metu viešbutyje dirba 10 žmonių. Plečiant pastatą ketinama įdarbinti dar bent penkis darbuotojus.

„Norime išplėsti, nes taip atpigtų administravimo kaštai. Tai, žinoma, pareikalaus papildomų žmonių. Dar numatyta įrengti kavinukę, kurioje bus galima priimti ne tik viešbučio svečius“, – aiškino pašnekovas.

Šiuo metu pastatas projektuojamas. Statybos darbus planuojama pradėti spalį arba lapkritį, o prasiplėtęs viešbutis duris atvertų po metų. Investicijos į plėtrą turėtų siekti per 800 tūkst. eurų.

„Eskizo projektas“ vizualizacija/Viešbutis „Algiro“ bus plečiamas
„Eskizo projektas“ vizualizacija/Viešbutis „Algiro“ bus plečiamas

Viešbutis „Algiro“ yra gavęs „Tripadvisor“ apdovanojimą geriausią už kainos ir kokybės santykį. A.Paulauskas tikino, kad jie ir toliau ketina orientuotis į 3 žvaigždučių kategoriją, kurioje šiuo metu dirba.

„Ketiname turėti tris žvaigždes, nes norime išlaikyti klientui gerą kainą ir dirbti pelningai“, – komentavo jis.

Viešbutį A.Paulauskas valdo kartu su žmona Roma. Paklaustas, ar nepabosta kartu dirbti, pašnekovas teigė, kad tikrai ne.

„Žinokit, neatsibosta. Net sakyčiau, atvirkščiai. Kiti irgi sako, ta kasdienė rutina, darbe kartu, namuose kartu, lovoje kartu. Bet, ką aš žinau, turi tas verslas vežti tave. Aišku, yra tame darbe sunkumų, bet turi mėgti tą darbą, savo verslą“, – sakė jis.

Verslo centrai augins ir apgyvendinimo sektorių

Nekilnojamojo turto bendrovės „Inreal“ analitikas Robertas Žulpa teigė, kad, nepaisant aktyvaus gyvenamojo būsto ir verslo centrų plėtojimo Kaune, laikinosios sostinės vystytojai vis dar vangokai imasi viešbučių projektų.

„Šis sektorius yra priklausomas ne tik nuo turistinių srautų, bet ir nuo paties miesto bei verslo augimo. Ir dabar vykstanti aktyvi verslo centrų plėtra, tikėtina, paskatins ir viešbučių sektoriaus augimą, ir naujų projektų atsiradimą“, – prognozuoja jis.

„Eskizo projektas“ vizualizacija/Viešbutis „Algiro“ bus plečiamas
„Eskizo projektas“ vizualizacija/Viešbutis „Algiro“ bus plečiamas

Tačiau viešosios įstaigos „Kaunas In“ Turizmo skyriaus vadovė Inga Pažereckaitė-Kalėdienė pastebi pagyvėjimą Kauno apgyvendinimo sektoriuje. Tiesa, ne visi jie akivaizdūs, mat čia viešbučiai nesiplečia tokiais tempais kaip Vilniuje.

„Kai kurie pokyčiai gal nėra taip akivaizdžiai pastebimi, kaip vieno ar kito objekto vidaus renovacija, remontas ar persiklasifikavimas į aukštesnę kategoriją. Tai tik parodo verslo norą išlaikyti kokybę ir aukštą teikiamų paslaugų lygį. Kokybiškų paslaugų poreikio augimas juntamas, o į tai vienokiais ar kitokiais veiksmais atsako paslaugų teikėjai/apgyvendinimo paslaugų verslas“, – 15min komentavo ji.

Turistų srautai kyla

Statistikos departamento duomenimis, 2017 metais Kauno miesto apgyvendinimo įstaigos sulaukė beveik 294 tūkst. svečių, kurie praleido 508 641 naktį. Palyginti su 2016 metais, svečių skaičius padidėjo 8,3 proc., o nakvynių skaičius padidėjo 10,9 proc. 2017 metais 65,6 proc. visų Kauno apgyvendinimo įstaigų svečių sudarė užsienio svečiai.

Mato Miežonio / 15min nuotr./Turistai
Mato Miežonio / 15min nuotr./Turistai

Šiemet irgi juntamas turistų srautų kilimas. 2018 metų pirmąjį ketvirtį Kauno miesto apgyvendinimo įstaigos sulaukė 53531 svečio, kurie praleido 91965 naktis. Palyginti su 2017 metų pirmuoju ketvirčiu, svečių skaičius padidėjo 14,7 proc., o nakvynių skaičius padidėjo 15,5 proc. 59,6 proc. visų Kauno apgyvendinimo įstaigų svečių sudarė užsienio svečiai, nurodo Statistikos departamentas.

Kaune trūksta butikinių ir prabangių viešbučių

Tačiau, ji pastebi, kad vis dažniau svečiai ieško teminių, dizaino ar „boutique“ tipo viešbučių ar kitų apgyvendinimo įstaigų.

„Visame pasaulyje vyrauja tendencijos, kad turistai prioritetą pradeda teikti ne tiek kambariui ar viešbučio vietai, bet ieško unikalių, įkvepiančių patirčių. Kaunui tokios apgyvendinimo įstaigos atsiradimas ar esamo viešbučio transformacija į teminį, dizaino viešbutį būtų tik pridėtinė vertė ir padėtų išsiskirti.

Taip pat Kaunui būtų tikslinga dar labiau išnaudoti gautą UNESCO Kūrybinių miestų titulą Dizaino srityje (2015 m.), kuris galėtų būti įkvėpimu ir įrankiu mieste jau esančioms/veikiančioms apgyvendinimo įstaigoms sumažinti neigiamą sezoniškumo įtaką, o gal ir atrasti naują turistų nišą“, – kalbėjo I.Pažereckaitė-Kalėdienė.

Be to, Kaune nėra 5 žvaigždučių viešbučio, kurio šiuo metu verslas ir investuotojai pasigenda.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis