Pėsčiųjų-dviračių jungtis tarp abiejų Nemuno krantinių ir Nemuno salos, pagal laimėjusią koncepciją, bus sudaryta iš dviejų arkinės konstrukcijos tiltų – mažesniojo, jungiančio salą su Senamiesčiu bei Naujamiesčiu, ir didesnio – iš salos vedančio į H. ir O.Minkovskių gatvę.
Abiejų tiltų prieigose numatytos papildomos viešosios erdvės – amfiteatrai, iš kurių bus galima stebėti aplinkinę panoramą 360 laipsnių kampu.
„Centrinės tiltų dalys tuo metu projektuotos taip, kad šioms miesto panoramoms turėtų kuo mažesnį poveikį. Didysis tiltas per pagrindinę upės vagą kurs plonos tiesės įspūdį, – rašoma žiniasklaidai išplatintame pranešime.
– Nuo vandens paviršiaus abu tiltai bus pakelti tik tiek, kad netrukdytų laivybai, o jų estetinis vientisumas išryškinamas nenaudojant tarpinių atramų bei ansambliškai integruotų viešų erdvių architektūrine išraiška. Projekto pagrindinis konstruktorius Vilius Karieta drauge su architektais nugludino architektūrinius ir techninius projekto sprendimus.“
„TEC Infrastructure“ vadovas Arūnas Ruokis tikina, kad Kauno Nemuno sala yra unikali vieta, kurią verta kuo labiau atverti miestui, įtraukti į jo socialinį ir kultūrinį gyvenimą.
„Naujoji pėsčiųjų bei dviračių tiltų jungtis paskatins šiuos procesus, praplės miestą, o jo gyventojams ir svečiams suteiks daugiau judėjimo laisvės, erdvių džiaugtis ir grožėtis Kauno panoramomis. Puiku, kad galime prie to prisidėti ir daryti tai dirbdami kartu su profesionaliais, aktualių idėjų nestokojančiais ir savo talentą tarptautiniu mastu jau įrodžiusiais partneriais“, – dėsto jis.
KILD komandos narys architektas Petras Išora pažymi, kad kuriant naujosios krantinių ir salos jungties koncepciją siekta išryškinti vietos kontekstą, akcentuojant tiltus pratęsiančias viešąsias erdves, o patiems tiltams renkantis santūresnius architektūrinius sprendimus. Anot jo, kartu jie turėtų užtikrinti patogų ir sklandų judėjimą tarp salos ir skirtingų miesto dalių.
„Pagal mūsų siūlomą idėją, salos ir krantinių jungtis ne tik atveria naujas galimybes pėsčiųjų ir dviračių judėjimui, tačiau ir kuria viešas erdves pabūti, atsikvėpti, susitikti ir pamatyti miestą – pabrėžiame tiek Senamiesčio, tiek Nemuno salos ir Aleksoto krantinių panoramas. Tiltų architektūriniai sprendimai, nors yra šiuolaikiški ir minimalistiniai, bet kartu sujungiant pusiau atviros arkinės santvaros konstrukcijos bei techniškų detalių estetinę raišką, nurodo ir į čia anksčiau veikusį uostą bei jo infrastruktūrą. Savo sprendimus taip pat derinome prie numatytos Nemuno salos plėtros, čia planuojamų statybų“, – pranešime žiniasklaidai cituojamas architektas.
Planuojama, kad Nemuno saloje ateityje įsikurs M.K.Čiurlionio koncertų centras, Nacionalinis mokslo ir inovacijų centras „Mokslo sala“.
Šiuo metu čia veikia „Žalgirio“ arena, yra įrengtos rekreacinės erdvės.
Konkurso laimėtojai su Kauno miesto savivaldybe artimiausiu metu žada pasirašyti sutartį ir pradėti naujosios Nemuno pėsčiųjų ir dviračių jungties detalaus projektavimo darbus. Laimėtojams taip pat atiteko premija – 8 tūkst. eurų.
Iš viso konkurse varžėsi 7 Kauno Nemuno salos tiltų tiesimo projektai.