„Įvertinus parengto projekto pristatymą galima konstatuoti, kad projekte naudojama šiuolaikinė architektūrinė kalba, siekianti nežymiai keisti gamtinį salos lanšaftą, tačiau reikia pažymėti, jog tokioje svarbioje ir jautrioje miesto vietoje kaip Karmelitų sala, sprendiniai turėtų būti rengiami kompleksiškai, vertinant visą salos ir salos prieigų situaciją, ko ekspertai pateiktoje medžiagoje pasigedo. Dirbant fragmentiškai, tampa nebeaiškūs salos prioritetai, ištrinama riba tarp urbanizuotos ir žaliosios salos dalių, o tai gresia parkinės salos dalies besaike urbanizacija“, – situaciją komentuoja RAT posėdžiui pirmininkavęs Linas Tuleikis.
RAT, įvertinusi vandens sporto centro projektą (autoriai Aurimas Ramanauskas, Dalia Paulauskienė, Vytautas Miliūnas) pagal architektūros įstatyme įtvirtintus kokybės kriterijus, nutarė, jog jis yra inovatyvus, neutralus miestovaizdžio atžvilgiu, teigiamai įvertinta ir pastato estetika. Išvadoje teigiama, jog projektas atitinka nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus. Vis dėlto ekspertai pažymi, jog siūlomi sprendiniai nutraukia susiformavusias traukas bei užstoja miesto bendrajame plane numatyto tilto ašį, kas rodo projekto urbanistinio integralumo trūkumą.
Projektas neatitinka darnaus vystymosi principo ir aplinkos pritaikymo visiems visuomenės nariams architektūrinio kokybės kriterijaus, nes taip suformuotas Arenos priestatas gali apriboti visuomenės patekimą į kai kurias salos teritorijas ir joje esančius objektus. Taip pat buvo atkreiptas dėmesys į tai, jog projekte santykinai išlaikomas darnus ryšys su gamta, išskyrus automobilių stovėjimo vietų prie upės išdėstymą, o kompleksas yra pakankamai kryptingai vystomas sporto ir sveikatinimo paslaugų infrastruktūros plėtojimo atžvilgiu, kas byloja apie funkcinę objekto darną.
RAT vertinimu, sprendinių patobulinimas projekto autoriams leistų pilnavertiškai įgyvendinti kokybiškos architektūros reikalavimus šiame projekte. Ekspertai ragina autorius įvertinti visos Karmelitų salos tvarkymo ir naujų objektų projektavimo kontekstą bei nepamiršti salos prieigų. Taip pat rekomenduojama mažinti priestato invaziją į žaliąją salos dalį, formuoti aiškesnes prieigas prie objekto, plėtoti daugiau ryšių saloje. Ekspertai siūlo neprojektuoti Nemuno pakrantėse automobilių stovėjimo aikštelės, pakrantes paliekant žmonių naudojimui bei kompleksiškai pagrįsti parkingų formavimo saloje sprendinius, atsižvelgiant į skaičiuojamus ir realius parkavimo poreikius. Ekspertai rekomenduoja visus šiuo metu Karmelitų saloje vykdomus projektus pristatinėti Kauno RAT kartu.