Komplikuoti Žvėryno senbuvių ir NT plėtotojų santykiai – pykčiai ne tik dėl statybų

Naujus projektus įgyvendinantys verslininkai Vilniaus mieste labai dažnai sulaukia senbuvių priekaištų. Ne išimtis čia Žvėrynas, kuriame kylantys nauji pastatai ir su tuo susiję dalykai sulaukia didžiulio kaimynų nepasitenkinimo. Ir neretai ne dėl to, kad tie namai kyla, o dėl problemų, susijusių su statybomis. Tarkim, netinkamo statybininkų elgesio – šiukšlių, automobilių statymo.
Paribio gatvė Vilniuje
Paribio gatvė Vilniuje / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Po to, kai 15min pasirodė tekstas apie Žvėryno Paribio g. gyventojų nepasitenkinimą dėl šalia naujų daugiabučių kvartalo buvusio skersgatvio naikinimo, į redakciją kreipėsi ir daugiau šiomis statybomis ir dėl jų kylančiomis problemomis nepatenkintų vilniečių.

Nepatenkinti užteršta aplinka

Paribio gatvėje gyvenantis Vaidas Lukoševičius 15min pasakojo, kad jam nekyla klausimų dėl skersgatvio naikinimo teisėtumo – esą detalusis planas patvirtintas, leidimai išduoti, tad viskas vyksta, kaip ir numatyta. Tačiau kaip šioje vietoje elgiasi statybininkai, jau kitas klausimas.

„Dėl statybų buvo gana stipriai suniokota visa aplinka – statybininkai statė ir toliau stato mašinas visur, kur tik įmanoma, visos pakelės yra nuvažinėtos, jokios žolės kelkraščiuose neliko.

Be to, statybininkai nesibodėdavo atlikti savo gamtinių reikalų kur papuola, valgyti, gerti, palikti kalnus šiukšlių. Visi krūmai ir miškelis šalia elektros pastotės iki šiol buvo švarūs, šiuo metu jie yra pilni šiukšlių, privilkta įvairių šakų ir nuolaužų iš tų statybų. Pačios Paribio gatvės dangos būklė būtent dėl šių statybų taip pat smarkiai suprastėjo.

Statybininkai nesibodėdavo atlikti gamtinių reikalų kur papuola, valgyti, palikti kalnus šiukšlių.

Klausimas: ar tokiu atveju statybas vykdžiusi įmonė privalo susitvarkyti aplink ir sutaisyti viską, ką statybų metu apdergė ar sulaužė? Nors tiek, nes tikėtis, kad gerbiami verslininkai išlįs už savo gardelio ribos ir padarys ką nors daugiau, negu jiems priklauso (ar su kažkuo susitarė, kad jiems priklausytų), vilties nėra“, – teigė V.Lukoševičius.

Gyventojams neramu ir dėl automobilių stovėjimo Paribio gatvėje, kur mašinos visiškai užstoja vaizdą sukantiems iš Pieninės gatvės, čia nuolat susidaro avarinės situacijos, nebeliko vietos praeiti pėstiesiems. O ir sprendimas įvažiavimą į kvartalą daryti iš Paribio g., o ne iš Pieninės g., nuo prekybos centro „Panorama“ pusės, atrodo kaimynams nelogiškas – antrasis variantas būtų kur kas patogesnis.

V.Lukoševičius pamini ir aikštelę priešais elektros pastotę: „Neteigiu, kad tai tik dėl statybų, bet per pastaruosius metus ši aikštelė pavirto nejudinamų ir pūvančių automobilių kapinynu (kuris, beje, labai traukia įtartiną jaunimėlį, savaitgaliais besilankantį šalimais esančiame ne geriausios reputacijos klube). Tai taip pat privalėtų būti sutvarkyta, įrengiant toje vietoje ar aptvertą aikštelę vaikams ar parkavimo vietas, tik jas reiktų įrengti civilizuotai ir tvarkingai.“

Luko Balandžio / 15min nuotr./Paribio gatvė Vilniuje
Luko Balandžio / 15min nuotr./Paribio gatvė Vilniuje

„Hanner“ kaltės kratosi

Tačiau bendrovės „Hanner“, kuri šioje Žvėryno vietoje ir baigia įgyvendinti „Žvėryno namų“ kvartalo projektą, atstovai tikina, kad kaimynai linkę juos apkaltinti ir tuo, dėl ko jų kaltės nesama.

Patikiname, kad statybininkai turi patogią erdvę gyvenimui, kasdieniams pietums ir šiukšlių rūšiavimui statybvietėje, o mūsų samdomų įmonių darbuotojų transportas laikomas pagal taisykles

„Statybos darbai mūsų projekte šiuo metu jau baigiami ir pačioje statybvietėje kasdien dirba vos keletas darbininkų, atliekami smulkūs aplinkos tvarkymo darbai. Patikiname, kad visi statybininkai turi patogią erdvę gyvenimui, kasdieniams pietums ir šiukšlių rūšiavimui statybvietės viduje, o mūsų samdomų įmonių darbuotojų transportas laikomas pagal taisykles.

Paribio gatvės tvarka mums taip pat yra labai svarbi, tačiau šiuo metu stebime, kad joje savavališkai ir netvarkingai savo mašinas nuolat stato ne tik aplinkinių namų gyventojai, bet ir kitų – netoliese esančių – statybos bendrovių statybininkai, kurie gadina kelio ir šalikelės dangas – apie tai jau ne kartą esame informavę ir policiją, užfiksavome nuotraukose, skatinome imtis veiksmų prieš netvarkingą mašinų parkavimą.

Jei bus poreikis – kreipsimės ir dar kartą, kad situacija pasikeistų. Tą patį raginame daryti ir gyventojus, jei tik bus pastebėti pažeidimai“, – situaciją 15min komentavo „Hanner“ atstovas ryšiams su visuomene Tadas Vasiliauskas.

Jis taip pat tikino, kad bendrovė savo iniciatyva fiksuoja nekultūringą vairuotojų elgesį ir kitose miesto vietose: „Tarkime, netoli mūsų pastatyto „Marriott“ viešbučio ir „Business Stadium West“ verslo centro periodiškai atsiranda tokių vairuotojų, kurie nesilaiko parkavimo taisyklių.

Turbūt tokių atvejų kontekste reikėtų kalbėti apie kompleksines problemas mieste ir eismo reguliavimo priemones, poreikį keisti ar papildyti ženklinimą. O mes apie neatsakingą vairuotojų elgesį pranešame policijai ir stengiamės, kad tai sukurtų precedentą elgtis kitaip, atsakingiau.

Šiuo metu Žvėryne vykdome darbus įrengiant akligatvį nuo Paribio gatvės, tikime, kad šie darbai prisidės prie šios teritorijos infrastruktūros atnaujinimo, o kartu ir atsakingesnio eismo dalyvių elgesio.“

„Hanner“ atstovų nuotr./Netinkamai paliktas automobilis šalia „Marriott“ viešbučio.
„Hanner“ atstovų nuotr./Netinkamai paliktas automobilis šalia „Marriott“ viešbučio.

Baudos yra, bet ar kam teks mokėti?

Vilniaus savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento direktoriaus pavaduotojas Arūnas Visockas aiškina, kad šios miesto dalies laukia pokyčiai.

„Šiuo metu Pieninės g. 6 statomi daugiabučiai gyvenamieji namai. Baigus įgyvendinti projektą bus įrengtas akligatvis nuo Paribio g. iki įvažiavimo į žemės sklypą Pieninės g. 8. Vienoje akligatvio pusėje, iki įvažiavimo į žemės sklypą, bus įrengtas ne siauresnis kaip 1,50 m pločio betoninių plytelių šaligatvis su apšvietimu nuo Paribio g. iki Pieninės g. Taip pat nuo Paribio iki Stumbrų gatvės nusidrieks 2,50 m pločio raudono asfalto dviračių takas“, – teigia jis.

Tačiau gyventojų priekaištai dėl sugadintos kelio dangos gali likti neišgirsti.

„Pasibaigus statybos darbams neįmanoma nustatyti, ar gatvės danga pažeista būtent dėl vykdomų statybos darbų, pravažiuojančio transporto“, – teigia A.Visockas ir iš tokio atsakymo gana aišku, kad savivaldybė tikrai nereikalaus statytojų gatvės sutvarkyti.

Pasibaigus statybos darbams neįmanoma nustatyti, ar gatvės danga pažeista būtent dėl vykdomų statybos darbų, pravažiuojančio transporto, – teigia A.Visockas

Pati savivaldybė artimiausiu metu Paribio gatvės rekonstrukcijos neplanuoja.

Dėl netinkamai paliekamų automobilių skųstis gyventojai vis dėlto gali. Anot A.Visocko, transporto priemonės turi būti statomos ten, kur jas leidžia statyti eismo reguliavimo taisyklės, kitu atveju už automobilių statymo pažeidimus taikoma bauda nuo 30 iki 90 eurų.

Iš A.Visocko atsakymo neaišku ir tai, ar teks kaimynų kaltinamiems statybininkams tvarkyti aplinką.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Paribio gatvė Vilniuje
Luko Balandžio / 15min nuotr./Paribio gatvė Vilniuje

„Miesto tvarkymo ir švaros taisyklėse aiškiai reglamentuota, kad remonto ar statybos darbus vykdančios bendrovės privalo prižiūrėti statybų aikšteles, kelius, gatves ar šaligatvius, esančius šalia jų. Mašinos iš statybvietės turi išvažiuoti švarios, o ne teršti aplinką.

Už aplinkos teršimą statytojui statybos vadovui gali būti taikoma administracinė atsakomybė – bauda iki 600 eurų, vairuotojui nuo 300 iki 560 eurų“, – tikina savivaldybės atstovas, tačiau nepatikslina, ar šiuo atveju bus imamasi priemonių įrodyti, kad Paribio gatvėje šiukšlino būtent statybininkai ir jie turėtų susitvarkyti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis