Gyventojų nusiskundimams – speciali komisija
„Gyventojai gali kreiptis įvairiais būdais: žodžiu, raštu ar skambindami, nes jiems yra pateikiami telefonų numeriai. Pastebėję defektą taip jie gali pranešti, kad jų nuomone darbas yra atliktas nesilaikant technologinių ir darbų reikalavimų. Gyventojui nereikia kreiptis į bendrijos pirmininką, jis gali kreiptis tiesiai į techninį prižiūrėtoją“ – paprastai procesą nupasakojo techninis statybos darbų prižiūrėtojas Vytautas Kurlys.
Jei tiesiogiai kreiptųsi kiekvienas iš šešiasdešimties butų gyventojų, kiltų chaosas, kiekvieno gyventojo matomos problemos kartotųsi su kitų išsakytomis.
Specialisto teigimu, daugiabutyje yra išsirenkami keturi ar penki atsakingi žmonės, kurie sudaro komisiją, priimančią gyventojų skundus dėl renovacijos proceso. Gyventojui informavus komisiją, ji kreipiasi į techninį prižiūrėtoją bei darbų vadovą.
„Jei tiesiogiai kreiptųsi kiekvienas iš šešiasdešimties butų gyventojų, kiltų chaosas, kiekvieno gyventojo matomos problemos kartotųsi su kitų išsakytomis. Yra tam tikri žmonės, kurie atrenka gyventojų pastebėtus trūkumus ir perduoda juos atsakingiems asmenims“ – principą paaiškino statybų priežiūrą vykdantis ponas Vytautas.
Dauguma jaučiasi ekspertais
Anot specialisto, situacija su gyventojų nusiskundimais dėl renovacijos neretai primena krepšinio varžybas – kaip jose, kur dauguma mano žinantys teisingesnius sprendimus už komandos trenerį, taip ir statybose gyventojai įsivaizduoja puikiai išmanantys visų atliekamų darbų peripetijas. Būtent dėl to specialios komisijos vaidmuo ir yra labai svarbus.
Kiekvienam žmogui situacija atrodo skirtingai – daug gyventojų mano puikiai suprantantys statybų procesą, tad nevengia ieškoti priekabių ir aiškinti, kaip turėtų būti atliekami darbai.
„Kiekvienam žmogui situacija atrodo skirtingai – daug gyventojų mano puikiai suprantantys statybų procesą, tad nevengia ieškoti priekabių ir aiškinti, kaip turėtų būti atliekami darbai. Kartais žmogus iš tiesų paskambina tiesiogiai, kai yra akivaizdi problema, tačiau dažniausiai yra kreipiamasi į komisiją, kuri perduoda nusiskundimus techninės priežiūros įmonei ir darbų vadovui, o tada yra derinima ar tai iš tiesų yra pažeidimas ar tik žmogaus nuomonė“ – patirtimi dalijosi techninis prižiūrėtojas Vytautas Kurlys.
Pasibaigus namo renovacijai ir gyventojams pastebėjus defektus bei apie juos pranešus, trūkumai turi būti taisomi per penkerius ir dešimt metų, atitinkamai, matomiems ir paslėptiems darbams.