Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuviai nebijo pirkti butų nepastatytuose namuose

Pirkti butą dar nepastatytame name, kai būsimi kambariai matomi tik brėžiniuose, nereiškia pirkti katę maiše. Tokios nuomonės laikosi didžioji dalis būstą naujuose namuose įsigyjančių pirkėjų. Nekilnojamojo turto specialistų skaičiavimais, pirmąjį 2013 m. pusmetį apie 60 proc. visų parduotų naujos statybos butų Vilniuje buvo dar tik statomuose namuose.
Pirmosios „Antakalnio terasų“ gyvenvietės „Eglių terasos“ kiemas laikomas vienu iš gražiausių Vilniuje.
Lietuviai nebijo pirkti butų nepastatytuose namuose / „MG Valda“ nuotr.

Pasak Evaldo Narbuntovičiaus, nekilnojamojo turto skelbimų portalo Domoplius.lt projekto vadovo, vis didėjanti būsto naujuose namuose paklausa – viena iš priežasčių, kodėl žmonės vis dažniau perka butus dar tik statomuose daugiabučiuose.

„Nenorėdami prarasti šanso nusipirkti butą su norimu vaizdu pro langus, patrauklioje vietoje, norimame aukšte, pirkėjai renkasi būstą dar popieriniame brėžinyje. Dažniausiai tai jaunos, bet jau tvirtą finansinį pagrindą turinčios 30–35 m. amžiaus šeimos, kurios jau įvertino savo turimas pajamas ir apsisprendė įsigyti nuosavą būstą“, – situaciją rinkoje komentuoja E. Narbuntovičius.

Jo teigimu, naujų ir senų butų paklausa padidėja rudenį ir pavasarį – tuomet pastebimas didesnis portalo Domoplius.lt lankytojų skaičius, o Registrų centre sudaroma daugiau būsto sandorių nei vasarą.

Butų statomuose namuose pasiūla auga

Nekilnojamojo turto bei statybos įmonių grupės „Eika“ atstovai pastebi, kad per kelerius metus žmonių, kurie perka butus dar tik vystomuose projektuose, skaičius išaugo.

Pavyzdžiui, vienas kvadratinis metas Grigiškėse kainuoja 3 tūkst., Pilaitėje – apie 4 tūkst., o Gedimino prospekte – 8,5 tūkst. litų už kvadratinį metrą.

„Mūsų duomenimis, prieš ketverius metus Vilniuje 29 proc. naujos statybos butų buvo parduodama nebaigtuose statyti namuose, po metų šis skaičius paaugo iki 31 proc., o 2011 m. pardavimai iš brėžinių ūgtelėjo net iki 56 proc.”, – skaičiuoja „Eika“ analitikas Tomas Žiaugra. Jo teigimu, pernai vos trečdalis naujų butų buvo nupirkta jau pastatytuose namuose, o likusieji – dar tik vystomuose projektuose.

„Situacija šių metų pirmąjį pusmetį panaši kaip ir pernai. 59 proc. naujos statybos butų parduodama dar tik statomuose namuose. Prognozuojame, kad panaši tendencija išliks iki metų pabaigos, nes beveik 50 proc. dabartinės naujų butų pasiūlos Vilniuje yra dar statomuose namuose“, – prognozuoja T. Žiaugra.

Kaina skiriasi kelis kartus

Šiuo metu vidutinė naujos statybos butų kaina Vilniuje siekia 4,4 tūkst. litų už kvadratinį metrą. Remiantis Domoplius.lt skelbimų duomenimis, priklausomai nuo sostinės rajono parduodamo būsto kaina skiriasi kelis kartus. Pavyzdžiui, vienas kvadratinis metas Grigiškėse kainuoja 3 tūkst., Pilaitėje – apie 4 tūkst., o Gedimino prospekte – 8,5 tūkst. litų už kvadratinį metrą. Šiuo metu siūloma pirkti daugiau nei 2500 naujos statybos butų Vilniuje plėtojamuose projektuose.

Pasak E. Narbuntovičiaus, auganti naujos statybos butų pasiūla ir pardavimai rodo, kad nekilnojamojo turto rinka vis aktyvesnė.

„Visgi būsto pirkėjams nereikėtų pamiršti visai neseniai praūžusios ekonominės krizės, kurios padarinius jaučiame iki šiol. Renkantis būstą reikia įvertinti ne tik vietą ir kainą, o ir nekilnojamojo turto plėtotojo reputaciją. Ypač renkantis būstą dar statomame daugiabutyje, kad vėliau netektų nusivilti įvairiais namo defektais“, – perspėja Domoplius.lt projekto vadovas.

Apie Domoplius.lt

Nekilnojamojo turto skelbimų portale Domoplius.lt, remiantis „GemiusTraffic“ duomenimis, per mėnesį vidutiniškai apsilanko daugiau kaip 264 tūkst. lankytojų. Šiuo metu portale paskelbta daugiau nei 89 tūkst. nekilnojamojo turto objektų, parduodamų už 28,5 mlrd. litų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?