Numatoma, jog naujojo mobilumo centro ašimi taps atnaujintas geležinkelio stoties pastatas ir virš bėgių planuojama statyti naują jungtį, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Projektas pamažu įgauna pagreitį, ir iš kruopštaus planavimo bei sprendinių ieškojimo pereina į kitą etapą – sprendinių konkretizavimą. Tam norime pasitelkti geriausius architektūros ir urbanistikos specialistus, kurie pasiūlytų modernaus mobilumo centro idėją, atliepiančią šiuolaikinius mūsų poreikius – darnų mobilumą ir patogias laisvalaikio bei darbo erdves“, – teigia LTG generalinis direktorius Mantas Bartuška.
Tarptautinio konkurso dalyviai taip pat turės pateikti pasiūlymus, kaip į kuriamo mobilumo centro koncepciją integruoti Stoties aikštę bei Viešojo transporto terminalą.
„Teritorija aplink geležinkelio stotį – yra kompleksinė ir be galo svarbi miestui lokacija, jungianti Senamiestį, Naujamiestį ir Naujininkus. Mūsų tikslas – darniai integruoti šiuos miesto rajonus tarpusavyje, kurie ilgą laiką buvo atskirti „geležinės upės“. Teritorijos planavimo iššūkius siekime spręsti kompleksiškai apjungiant Stoties pastato, jungties per bėgius, stoties aikštės ir viešojo transporto terminalo sprendinius į vieną tarptautinį architektūrinį konkursą, kuriam miestas taip pat intensyviai ruošiasi“, – sakė Vilniaus miesto vyriausiasis architektas Mindaugas Pakalnis.
Planuojama, jog tarptautinis konkursas bus paskelbtas kitų metų pradžioje, o jo laimėtojai paaiškės – 2021 m. viduryje. Tarptautinį architektūrinį konkursą organizuos bendrovė „Civitta“.
Rygoje bei Taline taip pat intensyviai vyksta pasiruošimas statyti naujas geležinkelio stotis. Šiose sostinėse architektūros konkursai jau įvykę anksčiau – terminalo Taline konkursą laimėjo visame pasaulyje garsus architektų biuras „Zaha Hadid Architects“, Rygos centrinės traukinių stoties projektą kūrė Danijos architektų bendrovės „PLH Arkitekter“ ir „COWI“.