Naujas A++ energinio naudingumo klasės keleivių išvykimo terminalo modulis bus statomas šiaurinėje oro uosto dalyje, tarp naujojo VIP terminalo su konferencijų centru ir senojo terminalo. Pastačius naująjį keleivių terminalą, bendras Vilniaus oro uosto terminalų plotas išaugs trečdaliu, o keleivių pralaidumas – daugiau nei dvigubai, nuo dabar esančių 900 iki 2 400 keleivių per valandą.
Naujasis terminalas bus dviejų aukštų. Pirmame aukšte veiks keleivių registracijos ir viešosios erdvės, kavinės, aviakompanijų biurai. Antrame aukšte ketinama įrengti jaukią saugumo patikros zoną ir išvykimo vartus Šengeno šalių keleiviams.
Pastate taip pat bus įrengtos būtinos techninės erdvės – bagažo patikros ir rūšiavimo, inžinerinių sistemų patalpos. Su dabartiniu keleivių terminalu naujasis bus sujungtas erdvia galerija, kuri užtikrins komfortišką susisiekimą tarp terminalų.
„Žengiame į vieną svarbiausių šio keturių metų trukmės projekto etapą. Detalus darbų ir poreikių planavimas truko keletą metų. Projektas būtinas didinant Vilniaus oro uosto pralaidumą ir tampa dar aktualesniu, siekiant ateityje prisitaikyti prie naujos realybės, kurią diktuoja pandemijos iššūkiai. Jį įgyvendinus bus galima dar efektyviau užtikrinti fizinės distancijos tarp keleivių laikymąsi. Tam sėkmingai įgyvendinti reikia ne tik modernios didesnės erdvės, bet ir technologinių sprendimų jos viduje. Todėl naujajame terminale matysime žymiai modernesnę keleivių patogumui skirtą infrastruktūrą, daugiau automatizuotų sprendimų, savitarnos paslaugų“, – teigia Vilniaus oro uosto vadovas Dainius Čiuplys.
Anot D.Čiuplio, investicijos į naują terminalą planuojamos taip, kad turėtų atsipirkti per 10-15 metų. Realūs darbai, teritorijos naujam pastatui paruošimas turėtų prasidėti jau artimiausiu metu. Oro uostas visų numatytų darbų metu veiks įprastu režimu.
Julius Gendvilis, „Mitnijos“ generalinis direktorius, teigia, kad naujo Vilniaus oro uosto terminalo statybos užsakymas yra kompanijos patirties įgyvendinant sudėtingus viešosios infrastruktūros projektus įvertinimas.
„Mitnijos“ projektų vadovas Andrius Drizga teigia, kad kartu su naujo terminalo statyba kompanija atliks ir terminalo prieigų pertvarką.
„Šis darbas bus didžiausias iššūkis mūsų komandai. Vos per tris mėnesius turėsime atnaujinti 34 000 kv. m Vilniaus oro uosto prieigų – rekonstruoti inžinerinius tinklus, visiškai pertvarkyti automobilių stovėjimo aikštelę ir transporto sistemą, įrengti stogines. Taip priešais Vilniaus oro uostą sukursime naują, gerokai pralaidesnę transporto infrastruktūrą. Jau dabar žinome, kad šiuos darbus planuosime valandų tikslumu, o statybos, tikėtina, vyks 24 valandas per parą 7 dienas per savaitę“.
Statydama naują Vilniaus oro uosto terminalą „Mitnija“ pasirūpins, kad statybos darbai nepaveiktų oro uosto darbo, užtikrintų keleivių ir darbuotojų saugumą ir komfortą. Išskirtinis dėmesys bus skiriamas energiniam naudingumui, tvarumui ir aplinkosaugos reikalavimams. Naujojo terminalo pastatas atitiks aukštus A++ energinio naudingumo reikalavimus, statybos darbus „Mitnija“ vykdys pagal BREEAM standartą – pastatui bus siekiama „geras“ įvertinimo.
Naujojo Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo rangos konkurse dalyvavo ir pasiūlymus teikė septynios kompanijos.