Rugsėjį „Verslo žinios“ paskelbė apie planuojamą statyti naują išskirtinį keturių aukštų prekybos centrą su didele maisto parduotuve, kino teatru, sporto klubu, maitinimo ir prekybos erdvėmis teritorijoje ties Pilaitės pr. ir V.Pociūno g. sankryža. Jį statyti ketina UAB „Trečioji kregždė“, kurios akcininkai susiję su bendrovėmis „Ogmios pulsas“ ir „Ogmios centras“.
Savivaldybė turi sąlygų
Tačiau kada šis prekybos centras bus pradėtas statyti, UAB „Trečioji kregždė“ kol kas informacijos neskelbia. Kaip aiškėja, Vilniaus miesto savivaldybė jai turi sąlygų, tik jas įvykdžius bus galima pradėti galvoti apie statybas.
Ir tos sąlygos paprastos – rasti būdą sutvarkyti transporto srautus šioje miesto vietoje. Dabar Pilaitė turi tik vieną normalią jungtį su likusia mieto dalimi, tai Pilaitės prospektas. Bet jame rytinio ir vakarinio piko metu susidaro milžiniškos spūstys, verčiančios gyventojus rinktis kelią per mišką į Karoliniškes, kuris gana siauras ir jame taip pat eismas, ypač rytais, stringa, arba Taurupės gatvę per Gudelių kaimą. Bet pastaroji tinka iš esmės tik tiems, kurie turi visureigius, ypač prastomis oro sąlygomis – gatvė neasfaltuota, išvažinėta, išplauta liūčių. Jos asfaltavimas numatytas artimiausiais metais, tačiau kada tiksliai – nežinia, savivaldybė žada, kad iki 2020-ųjų metų.
Vilniaus meras Remigijus Šimašius sako, kad naujasis prekybos centras čia išdygs tik tuo atveju, jei bus rasta būdų pagerinti susisiekimą ir jeigu tie būdai tiks investuotojams.
„Buvo atėję investuotojai, kurie nori statyti prekybos centrą, panašaus dydžio kaip „Panorama“. Mano žinia jiems buvo vienareikšmė ir aiški – pirma išsprendžiame transporto problemą, o tada jau galime kalbėti apie prekybos centrą, jo projektavimo, statybos dalykus. Akivaizdu, kad ir dabar yra problemų Pilaitės gyventojams sklandžiai važiuoti, tai net kalbos negali būti apie tokių didelių objektų statybas ten“, – teigė meras.
Studiją rengs VGTU
Investuotojas turėtų prisidėti, tad jie skaičiuos, ar jiems apsimoka vystyti šį projektą, ar neapsimoka ir tada nieko nedarys, – sakė R.Šimašius.
Konkrečių sprendimų, kaip galima būtų šias problemas spręsti, miestas kol kas neturi.
„Yra preliminarūs pasvarstymai. Turiu pasakyti, kad ankstesni savivaldybės parengti planai yra visiškai pasenę ir neadekvatūs, nes matome, kaip padidėjo srautai, kiek išsiplėtė Pilaitė ir aplink ją.
Sutarėme, kad savivaldybė užsakys pagal sutartį su Vilniaus Gedimino technikos universitetu, jog kaip įmanoma greičiau atliktų įvertinimą, kaip tikslingiau tą išspręsti – ar vienur, ar kitur viaduką statyti, bet kad būtų ne šviesoforinės sankryžos, o būtent viadukas, ir transporto situacija pagerėtų po tų investicijų“, – kalbėjo R.Šimašius.
Dabartinės sankryžos nėra pritaikytos dar gerokai išaugsiantiems eismo srautams, nes kemšasi jos ir dabar piko metu. Papildomai, anot mero, jų apkrauti neketinama, o investuotojai puikiai supranta šią situaciją.
„Jie nori greičiau atsakymų ir sprendimų, kai miestas pasakys galutinai, kas ten turi būti, kaip turi būti išspręstos transporto problemos su rezervu į ateitį, ne tik pagal dabartinę situaciją. Natūralu, kad, kaip pagal įstatymą priklauso, išduodant sąlygas, jeigu projektas apsunkina esamą situaciją, turi būti išspręsti tie klausimai. Investuotojas turėtų prisidėti, tad jie skaičiuos, ar jiems apsimoka vystyti šį projektą, ar neapsimoka ir tada nieko nedarys“, – sakė R.Šimašius.
Svarsto ir Autobusų stoties statybas
Kitą savaitę turėtų būti nutarta dėl laiko, kada VGTU tokį įvertinimą galėtų padaryti, tačiau meras tikina, kad studija bus padaryta per mėnesį ar pusantro.
Vilniaus savivaldybė svarsto galimybę šalia šio prekybos centro pastatyti ir naują Autobusų stoties terminalą, iš kurio važiuotų priemiestiniai autobusai šiaurės vakarų kryptimi – Sudervės, Ukmergės, Trakų. Miestas tikisi, kad, jeigu bus nuspręsta terminalą statyti, savivaldybei tai nekainuos, nes bus surastas privatus investuotojas.
Miesto vyriausiasis architektas Mindaugas Pakalnis sako, kad visos Autobusų stoties į Pilaitės prieigas niekas iškelti neketina.