„INHUS Engineering“ ir „DO Architects“ Vilniaus miesto savivaldybės puslapyje paskelbė pėsčiųjų tilto projektinius pasiūlymus. Juose nurodoma, kad tilto ilgis turtų siekti 112, o plotis – 14 metrų. Tiesa, pažymima, kad rodikliai gali nežymiai keistis projekto rengimo metu.
„Šiuo metu yra rengiamas projektas. Planuojama, kad projektavimo darbai bus baigti iki 2021 metų pabaigos. Preliminari statybos pradžia 2022 m. antroje pusėje. Tiksli statybos kaina paaiškės tik baigus rengti techninį projektą“, – teigiama 15min atsiųstame Vilniaus miesto savivaldybės komentare.
Projektuoja medinį tiltą
Anot architektų, Vilniuje projektuojamas medinis arkinės konstrukcijos tiltas. Jis ne tik jungs abu krantus, bet ir apatines bei viršutines krantinių terasas.
„Grynos konstrukcinės logikos forma išpildo kompleksiškus situacijos poreikius, kuria minimalistinę architektūrinę išraišką ir užtikrina ekonomišką realizaciją. Pasirinktos medžiagos – medinės klijuoto medžio konstrukcijos kuria dekoratyvų fasadą apžvelgiamą iš žemutinės terasos bei tolimesnių perspektyvų ir atliepia jautrų Žvėryno mikrorajono charakterį“, – rašoma dokumente.
Anot architektų, tilto apatinė dalis bus arkinė klijuoto medžio konstrukcija, kuri arkos centre atremia viršutinę tilto dalį. Be to, apatinės ir viršutinės tilto dalies sijos tarpusavyje persipins.
„Architektūrinės detalės sprendžiamos integruojant, pabrėžiant ir eksponuojant natūralią konstrukcinę schemą. Iškilios išorinės sijos formuoja ištisinį suolą, o stikliniai turėklai užstoja vėją ir neriboja vaizdo“, – teigia projektuotojai.
Anot jų, projektuojamas tiltas strategiškai svarbus lėto eismo infrastruktūrai formuoti. Taip pat tai galimybė sukurti išskirtinai žmogui pritaikytą objektą, patogiai sprendžiantį ne tik krantų jungties klausimą, bet ir formuojantis kokybišką erdvę aplinkui.
„Tiltas jungia keturis taškus – du krantus dviejuose terasų lygiuose. Taip sukuriama sklandi srautų schema ir saugi (aktyviai naudojama) erdvė po tiltu. Vakarinėje pusėje tiltas pratęsia esamą dviračių tako liniją, o rytiniame driekiasi link kelių sankirtos, kur pratęsia pėsčiųjų trasą ir įsilieja į esamus dviračių takus“, – rašoma dokumente.
Konstrukcinė schema – arkinė, su einamąja dalimi viršuje. Pagrindines laikančiąsias tilto konstrukcijos numatoma gaminti klijuotos medienos elementų. Tuo tarpu atramos numatomos monolitinės gelžbetoninės, atremtos ant gręžtinių polių.
Konkurse dalyvavo 9 komandos
15min primena, kad praėjusių metų spalio pabaigoje tilto architektūrinį konkursą laimėjo „INHUS Engineering“ ir „DO Architects“ komandos idėja pavadinta „Alberto tiltu“. Iš viso konkursui buvo pateiktos devynios idėjos.
Architektūrines idėjas atrinko Lietuvos architektų sąjungos sudaryta komisija. Ekspertai vertino, kaip architektams pavyko tinkamai užtikrinti saugų ir patogų susisiekimą dviračiais tarp dviejų gatvių, pritaikyti tiltą specialiųjų tarnybų automobiliams, užtikrinti, kad po tiltu galės vykti saugi laivyba, t. y. tilto vietoje upės farvateryje būtina išlaikyti 30 metrų pločio ir 5 metrų aukščio nuo upės iki tilto ribą.
Architektūrinio projekto konkursui buvo pateikti 9 projektiniai pasiūlymai.
Jo statybai savivaldybė planuoja skirti ne daugiau nei 5 mln. eurų.
Anksčiau skelbta, kad tiltas turėtų atsirasti 2022–2023 metais.
15min primena, kad šio tilto reikalingumą kvestionavo vilniečiai. Tačiau Vilniaus miesto savivaldybė anksčiau yra komentavusi, kad ši jungtis svarbi kuriant pėsčiųjų, dviratininkų, riedutininkų, paspirtukininkų susisiekimo tinklą.