Skaičiuojama, kad vidutinis vilnietis transporto spūstyse praleidžia net 136 valandas per metus. Tačiau alternatyvas kol kas renkasi tik tikri entuziastai, o kelionių dviračiu skaičius tesudaro 1,5%. Todėl naujų dviračių takų tiesimas yra viena pagrindinių Vilniaus darnaus judumo plano dalių, kuriems skiriamos ir Europos Sąjungos lėšos.
Jau šią vasarą turėtų prasidėti tokių svarbių takų, kaip T. Narbuto g., Neries Senvagės ir Naujamiesčio takų tiesimo darbai. Skaičiuojama, kad šie takai, kartu su kitomis darnaus judumo plano iniciatyvomis kelionių dviračių skaičių turėtų padidinti iki 8-10%.
Greičiausiai naudą pajus aplink centrą esančių rajonų gyventojai
Lietuvos dviratininkų bendrijos atstovas Justas Ingelevičius džiaugiasi, kad Vilniaus, skirtingai nuo kitų miestų, planuose yra ir transportiniai dviračių takai, užuot buvę vien rekreaciniai. Kaip vieną svarbiausių maršrutų jis įvardija palei Narbuto gatvę eisiantį magistralinį taką, kuris sujungs Spaudos Rūmus su Konstitucijos prospektu.
Pasak jo, jungtys tarp rajonų centrų ir centro yra šiuo metu svarbiausias uždavinys, o tai, kad pastaraisiais metais pavyko atkreipti valdžios dėmesį, yra džiuginantis dalykas. Be to, Vilniaus padėtis, pašnekovo teigimu, yra geresnė nei kitų Lietuvos miestų, kurių planuose numatyti tik rekreaciniai dviračių takai, todėl kryptis, kuria judama yra teisinga.
„Nuo, sakykim, Olandijos mes atsiliekame labai stipriai ir be abejo per 2-3 metus pasivyti nebus įmanoma. Tačiau tai, kad takai tiesiami ir bandoma sujungti rajonus su miesto centru, yra labai geri darbai. Viskas, ko reikia – nepamesti tempo ir dar labiau stiprinti šią infrastruktūrą“, – kalbėjo Lietuvos dviratininkų bendruomenės atstovas Justas Ingelavičius.
Viena ilgiausių atkarpų nusities per Linkmenų gatvę
Viena ilgiausių atkarpų, kurios tiesimo darbai turėtų prasidėti jau šiemet, yra Neries Senvagės dviračių takas. Juo ketinama sujungti Ozo ir Upės gatves per Linkmenų gatvę. Bendras šio tako tako ilgis – 6.5 km. Pasak projektui vadovaujančio Vinco Brezgio, šios transporto jungties projektavimo darbai jau yra baigti, šiuo metu yra rengiami pirkimo dokumentai ir sutartys, o tiesimo darbai turėtų prasidėti jau šią vasarą.
Tačiau dviračių takas yra tik dalis šio projekto – jame numatyta ir daugiau vilniečius pradžiuginsiančių dalykų. „Projekte numatyta ne tik dviratininkų, bet ir pėsčiųjų trasa, vingiuosianti tarp vandens telkinių, o taip pat – nauji želdiniai, sporto ir vaikų žaidimų aikštelės bei kiti rekreacijai skirti infrastruktūros objektai“, – teigė projekto vadovas.
Šią savivaldybės iniciatyvą teigiamai vertina ir naujojo projekto „Linkmenų ežerai“ bendrovės „Realco“ pardavimų vadovas Marijonas Chmieliauskas. „Neabejoju, kad žmonės pajus šio projekto naudą, nes šis takas sujungs centrinę miesto dalį su Ozo gatve.
Galimybė mažiau naudotis automobiliu suteikia žymiai daugiau gyvenimo džiaugsmo. Be to, kadangi šis projektas apima ne tik dviračių takus, bet ir poilsio zonas, manau, kad tai bus didžiulis privalumas ne tik „Linkmenų ežerų“ gyventojams, bet ir visiems miestiečiams“, – teigė jis.
Projektą „Gyvenimui be automobilio“ inicijuojanti NT bendrovė „Realco“ kviečia gyventojus kurtis arčiau centro ir naudotis patogiai sukurta infrastruktūra, leidžiančia visus būtiniausius objektus – darbą, prekybos centrą, laisvalaikio leidimo zoną, mokyklas bei darželius pasiekti be automobilio.