2 500 vietų turintis teatras turėtų būti atidarytas 2019 metų pradžioje, jau dešimtmetį nenaudojamo Ataturko kultūros centro (AKM) vietoje, kurio griovimas kelia nerimą kai kuriems architektams.
Anot R.T.Erdogano, naujas modernus operos teatras Taksimo skverui Stambulo centre suteiks naujos gyvybės. 2013 metais šiame skvere prieš R.T.Erdogano valdymą vyko masiniai protestai, prasidėję dėl netoliese esančio Gezi parko rekonstravimo.
Projekto rėmėjai nori, kad operos teatras taptų tokiu pat simboliu Stambule, kaip Maskvos didysis teatras arba Sidnėjaus operos teatras.
„Su Dievo pagalba teatras Stambului ir mūsų šaliai neš garbę ir taps simboliu“, – kalbėjo R.T.Erdoganas Stambule.
Daugelį metų Taksimo skvere stovintis tuščias AKM pasižymi nelaimingą istorija.
Atidarytas 1969 metais, jis beveik iš karto buvo uždarytas dėl ten kilusio gaisro. Vėl atidarytas 1978 metais, centras tapo Stambulo kultūrinio gyvenimo centru, tačiau jis buvo vėl uždarytas 2008 metais restauravimui, kuris niekada taip ir neįvyko.
Žinau, kad naujasis AKM bus naudingiausias tiems, kas daugybę metų kenkė jo realizavimui.
Projekto kritikai nuogąstauja, kad nugriovus centrą išnyks šiuolaikinės Turkijos simbolis, įkurtos Mustafos Kemalio Ataturko, kai subyrėjo Osmanų imperija. Centras pavadintas šalies įkūrėjo garbei.
Tačiau, pasak R.T.Erdogano, priešiškumas pastato atnaujinimui „nesusijęs su jautrumo kultūrai, o su ideologine manija“.
„Po protestų, teismo procesų ir neramumų išsilaikė mokslas, intelektas ir racionalumas“, – sakė Turkijos prezidentas.
„Žinau, kad naujasis AKM bus naudingiausias tiems, kas daugybę metų kenkė jo realizavimui“, – sakė R.T.Erdoganas suduodamas smūgį Vakaruose išsimokslinusiai inteligentijai, kritikuojančiai projektą.
Turkijos prezidentas pridūrė, kad Taksimo skveras, kurio daugumos Stambulo gyventojų nuomone, reikia vengti dėl chaoso ir netvarkos, taps prieinamas tik pėstiesiems, o automobiliams bus įrengtas pravažiavimas po aikšte, kuri „dėl to praturtės“.
Vyriausybė nenori pasirodyti paminanti istoriją, todėl naujojo pastato architektu pasirinktas Muratas Tabanlioglu, pirmojo AKM architekto Hayati Tabanlioglu sūnus.
Stiklu dengto šiuolaikinio pastato fasadas primena senąjį pastatą.
Operos teatrams būdinga , kad juose dažniausiai lankosi turtingas elitas, „tačiau mes siekiame tai pakeisti. Operos teatras turi tapti vieta, kur lankosi visi“, – sakė Muratas Tabanlioglu.