Naujos statybos butų rinka Vilniuje: metų pradžia – prasčiausia per 5 metus

2018 metų pirmąjį ketvirtį nekilnojamojo turto plėtotojai Vilniuje pardavė 863 butus - tai 5 proc. mažiau nei ketvirtį prieš tai ir 17,7 proc. mažiau nei atitinkamą 2017 metų ketvirtį. Pirmasis šių metų ketvirtis vienas prasčiausių per 5 metus.
Perkūnkiemis
Perkūnkiemis / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

„Nors kovą NT plėtotojai pardavė 8,4 proc. daugiau naujų butų nei vasarį (334 butus), tai menka paguoda, nes palyginti su 2017 metų kovu, pardavimai susitraukė maždaug 24 proc. Silpnus pirmojo ketvirčio rezultatus lėmė ne tik vienas prasčiausių sausio mėnesių per visą pakilimo laikotarpį, bet ir santykinai prastas kovo mėnuo“ – pranešime spaudai cituojamas įstaigos „Realdata“ vadovas Arnoldas Antanavičius.

Tuo tarpu NT plėtotojai, prasidėjus pavasariui, padidino apsukas. Per kovą pasiūloje pasirodė 8 nauji daugiabučių projektai arba nauji etapai, kurie rinką papildė 608 butais. Neparduotų butų sandėlis vėl pradėjo didėti ir kovo pab. pasiekė beveik 4600 butų.

Kainų pokyčiai skirtinguose segmentuose buvo nevienodi:

  • Ekonominės klasės butai kainavo 1394 EUR/kv.m (-0,2 proc. per I ketv.)

  • Vidutinės klasės butai kainavo 1845 EUR/kv.m (+1,8 proc. per I ketv.)

  • Prestižinės klasės butai kainavo 3080 EUR/kv.m (+4,1 proc. per I ketv.)

2018 metų pirmąjį ketvirtį butų kainos buvo linkusios mažėti. Nors vidutinės ir prestižinės klasės segmentuose fiksuojamas pasiūlos kainų padidėjimas, tačiau šį pokytį sukėlė ne kainų korekcijos esamuose projektuose, o naujų brangesnių projektų pasirodymas rinkoje. Paprastai II ir III metų ketvirčiai yra patys aktyviausi pasiūlos prasme.

„Žinant, kiek daug naujų projektų turi suplanavę NT plėtotojai, galima prognozuoti, kad pasiūla toliau augs. Vadinasi, pirkėjų derybinės galios ir spaudimas mažinti kainas tik didės“, – teigė A.Antanavičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis