Paaiškėjo Vilniaus „Verslo trikampio“ teritorijos konversijos architektūrinio konkurso laimėtojai

4 mėnesius trukusį vienos didžiausių nekilnojamojo turto plėtros bendrovių Lietuvoje „Darnu Group“ inicijuotą „Verslo trikampio“ konversijos architektūrinį konkursą laimėjo keturios architektų komandos: „Cloud architektai“, „Aketuri Architektai“, „Archinova“ ir „Architektūros kūrybinė grupė“, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Lukiškių uosto“ projektas
„Lukiškių uosto“ projektas / Bendrovės nuotr.

„Atnaujinant dideles ir svarbias miesto teritorijas įprasta praktika pasitelkti net keletą architektų komandų, kurios dirbtų kartu projektuojant atskiras funkcines zonas ir pastatus, todėl ir „Verslo trikampio“ projekte svarstysime galimybę dirbti ne su viena laimėjusia architektų komanda. Architektų pasiūlytos vizijos įdomios ir ambicingos. Didžiausias darbas dar laukia ateityje, tačiau neabejoju, kad po keleto metų atsinaujinusi „Verslo trikampio“ teritorija taps nauju vilniečių ir miesto svečių traukos centru“, – sakė Sigita Survilaitė-Mekionienė, „Darnu Group“ generalinė direktorė.

Lietuvos Architektų sąjungos organizuotame konkurse šalies architektų įmonės pateikė 9 vizijas. Pirmąją konkurso vietą užėmė „Cloud architektai“ su „3 Dots“ projektu, antrąją – „Aketuri Architektai“ ir jų „Gravity“ projektas, trečiąją – „Archinova“ ir „Lukiškių uosto“ projektas, o ketvirtąją – „Architektūros kūrybinė grupė“ ir „Slėnio“ vizija.

Konkurso dalyviams kelta užduotis teritorijoje integruoti komercines, gyvenamąsias ir visuomenines funkcijas, įveiklinti Neries krantinę ir sukurti viešąsias erdves. Konkursas unikalus tuo, kad teritorija buvo suskirstyta atskiromis funkcinėmis zonomis ir konkurso dalyviai galėjo siūlyti savo architektūrines koncepcijas, kad visos šios funkcijos būtų integruotos teritorijoje.

Komisija pateiktus darbus vertino pagal penkis kriterijus: bendrą architektūrinę koncepciją ir architektūros išraišką (sinergija tarp architektūrinių, urbanistinių, gamtosaugos ir kraštovaizdžio architektūros sprendinių, jų originalumas, esamos aplinkos verčių išsaugojimas), urbanistinių sprendimų kokybę (projekto poveikis šios miesto dalies įvaizdžiui), rekonstruojamų ir projektuojamų pastatų funkcionalumą, projektų sprendinių ekonominį racionalumą bei ekologinių ir aplinkosauginių sprendimų potencialą.

Beveik 3 ha teritorijos projektavimo darbai, atsižvelgiant į pateiktas vizijas, prasidės netrukus. Kvartalo statybų pradžia planuojama 2023 m., o pabaiga – 2026 metais. Į projektą planuojama investuoti apie 180 mln. eurų. Naujojo daugiafunkcinio rajono projektą įgyvendins „Darnu Group“ įmonė „Troja“ bei uždarojo tipo informuotiesiems investuotojams skirta investicinė bendrovė „Verslo trikampis“.

Bendrovės nuotr./„Lukiškių uosto“ projektas
Bendrovės nuotr./„Lukiškių uosto“ projektas

Konkurso komisiją sudarė vyriausiasis Vilniaus miesto architektas Mindaugas Pakalnis, architektai Tauras Paulauskas, Gintautas Natkevičius, Gražina Janulytė-Bernotienė, bendrovės „Darnu Group“ plėtros ir statybų direktorius Povilas Urbonavičius, plėtros projektų vadovas Adomas Lazdauskas ir bendrovės generalinė direktorė Sigita Survilaitė-Mekionienė.

Dabartinis „Verslo trikampis“, kaip viena iš didžiausių Vilniaus verslo erdvių, buvo suformuotas 1999-2006 metais. Šiandien čia išsidėstę septyni biurų pastatai su 47 tūkst. kv. m nuomojamų patalpų, maisto prekių parduotuvė, kavinės ir komercinės patalpos.

„Darnu Group“ įmonių grupė jungia apie 30 nekilnojamo turto ir statybų veikla užsiimančių bendrovių, sporto ir sveikatingumo įmonių grupę bei viešbučių valdymo kompanijas. „Darnu Group“ pirmauja kaip daugiausia į Vilniaus nekilnojamojo turto rinką investuojanti plėtotoja, kurios projektų portfelyje – komerciniai, gyvenamieji, sporto infrastruktūros, viešosios ir privačios partnerystės būdu vystomi nekilnojamojo turto projektai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis