Nekilnojamojo turto bendrovė „Baltisches Haus“, valdanti prekybos tinklo „Iki“ parduotuves, Panevėžio miesto savivaldybei pateikė architekto Rolando Paleko parengtą viziją, kaip turėtų atrodyti naujas autobusų stoties pastatas ir jo aplinka miesto centre. Šiam pasiūlymui jau pritarė ir miesto Verslo taryba.
Panevėžio meras Rytis Mykolas Račkauskas teigė, kad, jei miesto valdžia pritars projektui, po mėnesio ar dviejų galima bus skelbti autobusų stoties ir Laisvės aikštės su prieigomis projekto konkursą.
„Bendrovė tiesiog pasiūlė būdą ir, sakyčiau, tai vienas iš nedaugelio Lietuvoje viešojo ir privataus sektorių partnerystės nepritemptas pavyzdys, kuris būtų naudingas verslui ir miestui. Viskas kol kas idėjos lygmenyje, politinio sprendimo dar nėra. Dabar laukia tolesni žingsniai. Po miesto valdžios pritarimo projektavimo darbai galėtų prasidėti po mėnesio-dviejų“, – sakė R.M.Račkauskas.
Panevėžiui siūloma esamą autobusų stotį įkurti dabartinio Alyvų parkelio vietoje, o senos stoties teritoriją paversti parku. Tokiu atveju žalioji zona persikeltų į teritorijos vidų, arčiau stoties pastato.
Stoties peronas taptų skvero tęsiniu. Pasikeistų autobusų judėjimas, nes transporto srautai šlietųsi arčiau J.Basanavičiaus gatvės ir Savanorių alėjos pietinės dalies.
Vietoj automobilių stovėjimo aikštelės siūloma statyti kelių aukštų pastatą, kurio pirmame aukšte būtų paslaugų ir komercinės patalpos, o kituose aukštuose – apie 450 automobilių stovėjimo vietų aikštelė.
Dabartinį stoties pastatą siūloma ne griauti, o rekonstruoti, daug dėmesio skirti pėsčiųjų ir dviračių zonoms.
„Dabartinį stoties pastatą irgi planuojame rekonstruoti. Kaip miesto akcentas, jis vertingas, bet jį reikėtų sutvarkyti, fasadą atnaujinti, langus pakeisti. Matytume ten turistų informacinį centrą, nes dabar atvykęs žmogus į stotį turi jo ieškoti. O čia per parką perėjus būtų pateiktas informacijos blokas apie miestą“, – kalbėjo R.M.Račkauskas.
Anot jo, jei miesto valdžia patvirtins projektą, kitais metais galėtų prasidėti statybos darbai, kurie galėtų būti baigti 2018 metų viduryje.
Projektas būtų finansuojamas „Baltisches Haus“ ir savivaldybės lėšomis. Autobusų stotį su stovėjimo aikštele statytų bendrovė, o aplinką ir parkelį tvarkytų savivaldybė, kuri jam iš Europos Sąjungos fondo lėšų planuoja skirti 1-2 mln. eurų.
Kiek kainuos projektas, miesto meras neatskleidžia, tačiau teigia, kad tai bus „solidi suma“.
„Dabartinėje situacijoje dar tų skaičių nenorėčiau sakyti, kad nebūtų spekuliatyvu. Kol kas yra idėja ir sunku pinigus suskaičiuoti“, – teigė R.M.Račkauskas
Planai statyti naują Panevėžio autobusų stotį kuriami dar nuo 2006 metų – tuomet į autobusų parko teritoriją J. Basanavičiaus gatvėje Panevėžio savivaldybės taryba buvo nusprendusi iškelti autobusų stotį iš Savanorių aikštės.
Netesėjo pažadų
2007 metų pabaigoje „Panevėžio autobusų parkas“ su bendrovių „Panevėžio statybos trestas“ ir „Baltijos investicijų grupė“ konsorciumu susitarė dėl senosios stoties iškėlimo ir naujos statybos darbų.
Už investicijas J. Basanavičiaus gatvėje, kur planuota pastatyti naują autobusų stotį, remonto dirbtuves, plovyklą, degalinę ir administracijos pastatą, konsorciumui būtų perleista apie 3 ha ploto autobusų parko teritorija ir suteikta teisė statyti ten komercinį pastatą, taip pat autobusų stoties Savanorių aikštėje 45 arų sklypas.
Tačiau, patvirtinus naują sklypo detalųjį planą, verslininkai savo pažadų neištesėjo, nors žadėjo į projektą investuoti apie 43 mln. eurų.
2014 metais „Panevėžio autobusų parkas“ paskelbė 7,08 ha ploto gamybinės teritorijos J.Basanavičiaus gatvėje aukcioną, o turtą, kaip skelbė vietos žiniasklaida, 2015 metais įsigijo Lietuvoje besiplečiantis mažmeninės prekybos tinklas „Lidl Lietuva“.