Apie jūrų žvaigždės formos oro uosto atidarymą prezidentas paskelbė per milžiniškame terminale įvykusią ceremoniją, kuri buvo surengta likus kelioms dienoms iki Kinijos Liaudies Respublikos (KLR) įkūrimo 70-ųjų metinių šventimo.
Visą pajėgumą tarptautinis Pekino „Daxing“ oro uostas, esantis už 46 kilometrų į pietus nuo Tiananmenio aikštės, pasieks 2040 metais. Oro uoste veiks aštuoni kilimo ir tūpimo takai ir jis galės aptarnauti iki 100 mln. keleivių per metus.
Vieną terminalą turintis oro uostas kai kurių ekspertų vadinamas Xi Jinpingo propaguojamos „kiniškosios svajonės“ įkūnijimu.
Apie planus vykdyti skrydžius iš naujojo oro uosto jau paskelbė ir vidaus oro vežėjai, ir užsienio oro bendrovės, įskaitant „British Airways“, „Cathay Pacific“ ir „Finnair“.
Tačiau kai kurios oro bendrovės dar neapsisprendė, ar persikelti į naująjį oro uostą.
„Oro bendrovėms gali būti sunku apsispręsti dėl oro uosto pakeitimo“, – pažymėjo aviacijos rinkos analitikas Johnas Stricklandas.
„Prieš perkeldamos paslaugas iš kito oro uosto, kuris yra puikiai žinomas ir išbandytas, oro bendrovės apskritai norės palaukti, kol naujasis oro uostas bus atidarytas ir bus išspręstos pradinės problemos.“
Spartus Kinijos aviacijos rinkos augimas
Naujojo oro uosto terminalas, kurios plotas siekia 700 tūkst. kvadratinių metrų, o tai atitinka maždaug 100 futbolo aikščių plotą, bus vienas didžiausių pasaulyje.
Pastatą projektavo 2016 metais mirusi garsiausia iš pasaulio architekčių Zaha Hadid, turėjusi Irako ir Britanijos pilietybę.
Po terminalu įrengta traukinių stotis ir metro linija, kuri keliautojams leis per maždaug 20 minučių pasiekti miesto centrą.
Projektas kainavo 120 mlrd. juanių (17,5 mlrd. JAV dolerių). Įskaitant geležinkelių ir kelių tiesimą, jo kaina sudarė 400 mlrd. juanių.
Kai naujasis vieno terminalo oro uostas pradės veikti visu pajėgumu, jis pagal keleivių aptarnavimo pajėgumą neturės sau lygių pasaulyje, teigia oro uosto projektuotojai.
Jungtinių Valstijų Atlantos oro uostas, kuris yra judriausias pasaulyje, per metus gali aptarnauti daugiau nei 100 mln. keleivių, tačiau dviejuose terminaluose.
Dabartinis Pekino tarptautinis oro uostas, kuris yra antras pagal dydį pasaulyje, per metus aptarnauja kiek daugiau nei 100 mln. keleivių ir jau yra perpildytas.
„Daxing“ oro uostas pratęs fenomenalų Kinijos aviacijos rinkos augimą“, – pareiškė aviacijos rinkos konsultacijų bendrovės „Endau Analytics“ vadovas Shukoras Yusofas.
Oro transportas Kinijoje klesti, nes kyla gyvenimo standartai ir didėja žmonių noras keliauti.
Tarptautinė oro transporto asociacija (IATA) prognozuoja, jog iki kito dešimtmečio vidurio Kinija aplenks Jungtines Valstijas ir taps didžiausia pasaulyje aviacijos rinka.