Dažniausiai biurų nuomininkai skundžiasi pastatų komercinių patalpų valdytojams, kad jiems per šilta arba per šalta. Naujuose pastatuose temperatūra reguliuojama automatiškai arba valdytojas ją gali keisti nuotoliniu būdu. Paprastai komercinėse patalpose pagal higienos normų reikalavimus palaikoma 18–24 laipsnių temperatūra. Jei tai yra biuras, kur žmonės dirba sėdimą darbą, įprasta palaikyti 21–24 laipsnių temperatūrą.
„Nepasitenkinimas dažniausiai kyla dėl to, kad naujos pastato sistemos leidžia padidinti arba sumažinti šilumą tam tikrose zonose – pavyzdžiui, vienam aukštui nustatoma bendra temperatūra, tačiau atskiruose kabinetuose sėdintys žmonės norėtų patalpų temperatūrą reguliuotis individualiai. Tokiais atvejais valdytojui belieka paaiškinti nuomininkui, kaip veikia sistemos bei ko iš jų tikėtis“, – aiškina R.Puidokas.
Taip pat biurų nuomininkai dažnai skundžiasi oro trūkumu. Moderniuose pastatuose išmanios sistemos automatiškai reguliuoja patalpų vėdinimą, priklausomai nuo to, kiek patalpoje yra žmonių. Ar sistemos veikia efektyviai, priklauso nuo jų būklės, pajėgumo ir nuo paties nuomininko – ar jis neįrengė patalpose daugiau darbo vietų, nei numatyta.
„Beje, žmonės rečiau skundžiasi oro trūkumu, jeigu yra galimybė atidaryti langus. Viena vertus, tai psichologinis momentas – žmogus jaučiasi kontroliuojantis padėtį. Kita vertus, retame biure yra įdiegtos drėkinimo sistemos, o atidarius langus į patalpas įleidžiama ir drėgmės – dažnai tai pagerina komforto jausmą. Reikėtų paminėti, jog, bet kuriuo atveju, langų atidarymas naujuose verslo centruose nėra rekomenduojamas, kadangi vėdinimo sistemos yra išbalansuojamos ir gali suprastėti tiekiamo/ištraukiamo oro apykaita visame biure“, – sako R.Puidokas.
Be to, jei pastate yra kavinė ir ji dar prijungta prie bendros ištraukimo ortakių sistemos, skundai dėl nepageidaujamų kvapų bus neišvengiami ir dažni. Eksperto teigimu, tokiu atveju kavinei svarbu paruošti atskirą oro padavimo/ištraukimo sistemos projektą. Taip pat, jei tik įmanoma, pasirūpinti, kad iš maitinimo paskirties patalpų išmetamas oras nepatektų į pastato oro padavimo ortakius keičiantis vėjo krypčiai.
Nepatenkinti biurų darbuotojai būna ir triukšmu, ypač tuomet, kai pastato valdytojas imasi remonto darbų. R.Puidoko nuomone, nemalonios situacijos galima būtų išvengti darbus atliekant anksti rytais arba po darbo valandų. Tačiau tai – brangus sprendimas – pastato savininkui jis kainuoja pusantro karto brangiau ar net daugiau, nei atliekant darbus įprastomis darbo valandomis.
„Pigesnis variantas yra tartis su nuomininkais, juos informuoti ir siekti kompromiso – pavyzdžiui, kad statybininkai plušės įprastomis valandomis ir tik triukšmingus darbus atliks ankstyvais rytais arba vakarais“, – tikina jis.