Plėtotojai kalba apie sklypų krizę: kodėl tai turėtų rūpėti būsto pirkėjams?

Nekilnojamojo turto plėtotojai pastaraisiais metais prakalbo, kad šiuo metu rinkoje vyksta sklypų krizė. Kiti tai įvardija net kaip karą. Daugiabučių statytojai pirmiausiai dėl to pirštu baksnoja į Nacionalinę žemės tarnybą (NŽT), nors pastaroji pabrėžia, kad tik vykdo savo funkcijas ir vadovaujasi įstatymais. Kodėl visi tvirtina, kad dėl šios situacijos pralaimėtojais liks pirkėjai?
Saulėta diena šeštadienio popietę
Saulėta diena šeštadienio popietę / Arno Strumilos / 15min nuotr.

Apie tai, kad pasikeitė NŽT politika valstybinių sklypų atžvilgiu, plėtotojai garsiai kalba nuo maždaug 2017-ųjų. Tais metais nekilnojamojo turto plėtros bendrovei „Hanner“ buvo pranešta, kad ketinama nutraukti buvusio „Žalgirio“ stadiono žemės nuomos sutartį. Tuomet akcentuota, kad sklypas buvo išnuomotas ne aukciono būdu, o nugriovusi pastatus, kuriuos valdė, kompanija neteko ir privilegijos į sklypą.

Nors ši istorija išsisprendė, bėdos dėl valstybinės žemės nuomos tęsiasi iki šiol. Ir kaip viena iš pasekmių įvardijama, jog pastaraisiais metais žymiai sumažėjo žemės sklypų, tinkamų vystyti vienos ar kitos paskirties nekilnojamojo turto objektus, pasiūla.

„Viena iš esminių tokios situacijos priežasčių, mūsų manymu, pasikeitusi NŽT pozicija nuomojamų iš valstybės sklypų atžvilgiu. Nekeičiant teisės aktų faktiškai kardinaliai priešingai pasikeitė teisinis reguliavimas, o tai reiškia, kad nuomos teise valdomuose valstybinės žemės sklypuose nekilnojamojo turto objektų plėtra tapo neįmanoma arba itin rizikinga“, – 15min aiškino nekilnojamojo turto plėtros bendrovės „Darnu Group“ generalinė direktorė Sigita Survilaitė-Mekionienė.

Ir ji ne vienintelė kartojanti šiuos žodžius. Nors tai ir ne viena priežastis, kodėl šiuo metu vyksta sklypų krizė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis