Prancūzų prabangos prekių gamintoja „LVMH Moet Hennessy – Louis Vuitton“ (LVHM) uždarė 151 metų senumo prekybos centrą, iš kurio atsiveria vaizdas į Senos upę, 2005 metais, kai saugos inspektoriai nustatė, jog pastatas nesaugus naudoti.
Kadaise buvęs mažmeninės prekybos pažiba, vėliau prekybos centras prarado populiarumą, o klientai nebesigundė šūkiu „La Samaritaine“ galite rasti viską“.
„Jis nyko“, – pirmadienį žurnalistams kalbėjo parduotuvės vadovas Jeanas-Jacquesas Guiony, prezidentui Emmanueliui Macronui apsilankius renovuotame prekybos centre.
Pertvarkos metu LVMH trečdaliu sumažino prekybos plotą bei susiaurino prekių asortimentą.
Prekybos centre nebebus prekiaujam medžioklės ir namų apyvokos reikmenimis, įrankiais ir žaislais, nepaisant istorinių iškabų, vis dar matomų fasade.
Tačiau rugsėjį pastate čia pradės veikti viešbutis „Cheval Blanc“, pasiūlysiantis kambarius su vaizdu į Seną ir „Michelin“ žvaigždutę pelniusį restoraną.
Kambarių kaina prasidės nuo 1 150 eurų už naktį, o dviejų aukštų mansardoje ant stogo bus baseinas, SPA, kino teatras bei privatus liftas tiesiai į gatvę.
Garsųjį prekybos centrą 1870 metais atidarė keliaujantis prekeivis Ernestas Cognacas, o aukso amžių prekybos centras išgyveno 4-ajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje.
Iš pradžių buvo tikėtasi, kad renovacijos darbai truks nuo trejų iki šešerių metų, tačiau terminas buvo nukeltas, nes LVMH buvo priversta visoje Prancūzijoje ieškoti šimtų specialistų, galinčių atkurti mozaikas ir kitus meno kūrinius.
Taip pat pasirodė, kad elegantiška, aukso atspalvio povą vaizduojanti freska – Art nouveau stiliaus šedevras, nutapytas ant sienų po stikliniu atriumo stogu, 10-ajame dešimtmetyje buvo uždažyta baltais dažais.
Be to, bendrovė buvo priversta stabdyti darbus, kol teismas nagrinėjo bendruomenių ir paveldo grupių skundus dėl naujo stiklo fasado vienoje atkarpoje, kurį suprojektavo japonų įmonė „Sanaa“.
Spaudos pranešimuose sakoma, kad renovacijos biudžetas per visą laikotarpį išaugo iki 750 mln. eurų.