Pasak Miesto plėtros skyriaus vedėjo Jokūbo Leipaus, bus sudaryta investicijų sutartis dėl autobusų stoties ir besiribojančių teritorijų konversijos, naujos stoties statybos. Investuotojas turės pasiūlyti teritorijos išvystymo koncepciją, savo lėšomis suprojektuoti ir pastatyti autobusų stotį.
Autobusų stoties konversijai ir pritaikymui bendruomenės reikmėms, stoties prieigoms tvarkyti Savivaldybė ketina gauti 2,8 mln. eurų Europos Sąjungos lėšų. Miesto indėlis sudarys daugiau kaip 0,5 mln. eurų
Investuotojui bus siūloma įvertinti apie 1 ha teritoriją Panevėžio centre, iš jos 0,45 ha naudojama stoties reikmėms.
Investuotojo atrankos kriterijai – techninės-architektūrinės aplinkos įvertinimo išsamumas; techninių-architektūrinių sprendimų detalumas, išbaigtumas; architektūrinė raiška ir estetika; inovatyvumas; integralumas ir funkciniai ryšiai su miesto centru; investicijų projektui įgyvendinti siūlomo organizacinio modelio, su teisine aplinka susijusių pasiūlymų išsamumas, detalumas ir įgyvendinamumas; investuotojo planuojama skirti lėšų suma, įsipareigojimų apimtis, pageidavimai dėl Savivaldybės įsipareigojimų bei kt.
Sulaukė pasiūlymo iš verslininkų
15min rašė, kad praėjusių metų spalį Panevėžio miesto savivaldybė iš nekilnojamojo turto bendrovės „Baltisches Haus“ sulaukė pasiūlymo, kaip galėtų atnaujinti miesto autobusų stotį. Įmonė miesto valdžiai pateikė architekto Rolando Paleko parengtą viziją, kaip turėtų atrodyti naujas autobusų stoties pastatas ir jo aplinka miesto centre. Šiam pasiūlymui tada pritarė ir miesto Verslo taryba.
Panevėžiui siūloma esamą autobusų stotį įkurti dabartinio Alyvų parkelio vietoje, o senos stoties teritoriją paversti parku. Tokiu atveju žalioji zona persikeltų į teritorijos vidų, arčiau stoties pastato.
Stoties peronas taptų skvero tęsiniu. Pasikeistų autobusų judėjimas, nes transporto srautai šlietųsi arčiau J.Basanavičiaus gatvės ir Savanorių alėjos pietinės dalies.
Vietoj automobilių stovėjimo aikštelės siūloma statyti kelių aukštų pastatą, kurio pirmame aukšte būtų paslaugų ir komercinės patalpos, o kituose aukštuose – apie 450 automobilių stovėjimo vietų aikštelė.
Planai statyti naują Panevėžio autobusų stotį kuriami dar nuo 2006 metų – tuomet į autobusų parko teritoriją J.Basanavičiaus gatvėje Panevėžio savivaldybės taryba buvo nusprendusi iškelti autobusų stotį iš Savanorių aikštės.
Netesėjo pažadų
2007 metų pabaigoje „Panevėžio autobusų parkas“ su bendrovių „Panevėžio statybos trestas“ ir „Baltijos investicijų grupė“ konsorciumu susitarė dėl senosios stoties iškėlimo ir naujos statybos darbų.
Už investicijas J.Basanavičiaus gatvėje, kur planuota pastatyti naują autobusų stotį, remonto dirbtuves, plovyklą, degalinę ir administracijos pastatą, konsorciumui būtų perleista apie 3 ha ploto autobusų parko teritorija ir suteikta teisė statyti ten komercinį pastatą, taip pat autobusų stoties Savanorių aikštėje 45 arų sklypas.
Tačiau, patvirtinus naują sklypo detalųjį planą, verslininkai savo pažadų neištesėjo, nors žadėjo į projektą investuoti apie 43 mln. eurų.
2014 metais „Panevėžio autobusų parkas“ paskelbė 7,08 ha ploto gamybinės teritorijos J.Basanavičiaus gatvėje aukcioną, o turtą, kaip skelbė vietos žiniasklaida, 2015 metais įsigijo Lietuvoje besiplečiantis mažmeninės prekybos tinklas „Lidl Lietuva“.