Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pokyčių turėtų sulaukti ir Vilniaus autobusų stotis: savininkai įsipareigojo rekonstruoti

Vilniaus miesto savivaldybė, „Lietuvos geležinkeliai“, „Vilniaus autobusų stotis ir „Baltisches Haus“ pirmadienį pasirašė ketinimų protokolą, kuriuo įmonės įsipareigojo prisidėti prie sostinės stoties atnaujinimo projekto „Vilnius Connect“. Remiantis šiuo susitarimu, turėtų būti rekonstruota ir pati autobusų stotis.
Vilniaus Stoties rajonas
Vilniaus Stoties rajonas / Sauliaus Žiūros nuotr.

15min primena, kad Vilniaus autobusų stotį valdantis Andriejus Paleičikas spalio pradžioje susitiko su Vilniaus miesto meru Remigijumi Šimašiumi. 15min žiniomis, susitikimo tema – stoties teritorijos projektas „Vilnius Connect“, jo kūrybinių dirbtuvių aptarimas ir būsimos autobusų stoties vieta. Po susitikimo A.Paleičikas 15min tikino iš miesto valdžios supratęs, kad stotis nebus perkeliama.

Pasak R.Šimašiaus, pasirašytas bendradarbiavimo susitarimas su dabartinės Autobusų stoties savininkais vilniečiams leidžia tikėtis spartesnių pokyčių.

„Žinoma, jei šis procesas toliau strigtų, įgyvendintume alternatyvų Autobusų stoties planą, ją perkeliant visai šalia geležinkelio stoties arba šiek tiek tolėliau. Tačiau neabejoju partnerių ketinimų rimtumu ir, esu tikras, po kelerių metų galėsime vilniečius pakviesti į naujos Autobusų stoties atidarymą”, – pranešime spaudai cituojamas sostinės meras.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vilniaus autobusu stotis
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vilniaus autobusu stotis

Pagrindinis Vilniaus geležinkelio stoties teritorijos pertvarkos akcentas yra integruotas mobilumo centras, užtikrinantis svarbias jungtis, apimant visus papildomus judėjimo būdus (vietiniai autobusai, rajoniniai autobusai, miesto viešasis transportas, dviračiai, taksi, transporto priemonių dalijimosi paslauga ir kt).

Remiantis šiuo susitarimu, „Vilniaus autobusų stotis“ ketina inicijuoti esamo Autobusų stoties teritorijos pertvarką, skirti resursų ir finansuoti stoties rekonstrukcijos projektą.

„Gavę užtikrinimą dėl miesto vizijos matyti naują autobusų stotį esamoje vietoj nekeičiant jos lokacijos ir matydami pagrindinių stoties rajoną formuojančių dalyvių įsitraukimą pertvarkant rajoną, prisijungiame prie ketinimo protokolo”, – teigia „Vilniaus autobusų stoties” vadovas Andriejus Paleičikas.

A.Paleičikas 15min sakė, kad Autobusų stoties pertvarkos planavimo darbus įmonė planuoja pradėti artimiausiu metu. Apie statybos darbų pradžią ir tai, kiek galėtų atsieiti pertvarka, jo teigimu, kalbėti per anksti.

Jis BNS teigė, jog projektas – didelės apimties ir pakankamai sudėtingas, ketinimų protokolas pasirašytas 10-čiai metų.

„Sekantys veiksmai dabar rengti teritorijos detalųjį planą. (...) Be abejo, viskas užtruks, greito rezultato šitoje vietoje nevertėtų laukti“, – BNS sakė A.Paleičikas.

Jis neįvardijo, kiek galėtų kainuoti stoties rekonstrukcija bei iš kokių šaltinių ji galėtų būti finansuojama. Aišku tik tiek, kad akcininkai finansuos proporcingai jų valdomai daliai.

„Yra įsipareigojimas išlaikyti autobusų stotį toje pačioje vietoje, atnaujinti ją, o sekantys klausimai – kas, kaip ir kiek – bus eigoje. Šiandien niekaip negaliu pasakyti kainos“, – teigė A.Paleičikas.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vilniaus autobusu stotis
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vilniaus autobusu stotis

Partneriai sutarė, kad atnaujintos geležinkelių ir autobusų stotys turėtų veikti kaip vienas bendras mobilumo centras, leidžiantis keleiviams lengvai ir natūraliai pasirinkti jų tolimesnės kelionės transporto rūšį. Taip pat svarbu suformuoti sklandų pėsčiųjų ir dviratininkų judėjimą geležinkelio teritorijoje ir aplink stotį – patogesnį susisiekimą tarp Naujamiesčio, Senamiesčio ir Naujininkų.

Bendradarbiaujant visoms pusėms tikimasi pasiekti optimalų sprendimą dėl autobusų stoties lokacijos ir integruoti ją į jau anksčiau pradėtus teritorijos planavimo procesus.

Architektai ieškojo sprendimų

15min primena, kad Vilniaus Geležinkelių muziejuje rugsėjo 16-18 dienomis vyko dirbtuvės, kurių metų buvo generuojamos idėjos Vilniaus geležinkelio stoties teritorijos pertvarkai. Iš viso jose dalyvavo 6 Lietuvos ir užsienio architektų urbanistų komandos.

Kūrybines dirbtuves „Lietuvos geležinkelių“ pavedimu organizavo Lietuvos architektų sąjunga.

Plačiau apie kūrybinių dirbtuvių rezultatus skaitykite: Architektai pristatė pasiūlymus sostinės Stoties rajonui: nuo naujų tiltų iki žiedo pertvarkos

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Vilniaus autobusų stotis
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Vilniaus autobusų stotis

Vilniaus miesto savivaldybė rengia aplinkinės teritorijos detalųjį planą, atitinkamai yra pradėti Stoties aikštės projektiniai pasiūlymai. Tolimesnis žingsnis – parengti autobusų stoties teritorijos detalųjį planą, kuris savo sprendiniais būtų sujungtas su šiuo metu rengiamais aplinkinės teritorijos bei „Vilnius Connect” projektais.

Teritorijos Sodų g. 22 nuosavybės dalininkai yra ne tik „Vilniaus autobusų stotis“, bet ir komercinio NT vystymo ir valdymo bendrovė „Baltisches Haus“. Teigiama, kad ji ketina prisidėti prie projekto įgyvendinimo bendradarbiaudama, finansuodama bei užtikrindama projekto tęstinumą.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Vilniaus autobusų stotis
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Vilniaus autobusų stotis

Žada didžiulę pertvarką

Tarp Geležinkelio ir Pelesos gatvių esančią daugiau kaip 20 hektarų teritoriją ir jos prieigas planuojama pertvarkyti į daugiafunkcį verslo ir susisiekimo centrą. Numatoma sujungti Naujininkų rajoną su Naujamiesčiu ir Senamiesčiu.

Stoties modernizavimo detalusis planas turėtų būti parengtas 2020 metų pirmąjį pusmetį.

2018 metų vasarą „Lietuvos geležinkeliai“ su sostinės savivaldybe pasirašė ketinimų protokolą, pagal kurį per 5–10 metų planuojama modernizuoti Vilniaus stoties teritoriją: sujungti geležinkelio bei autobusų stotis, perkelti „Lietuvos geležinkelių“ būstinę, taip pat plėtoti komercinius objektus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais