Prognozė Z kartai: už būstą ir jo nuomą mokės daugiau, bet turės savus greičiau

Tūkstantmečio, arba kitaip Y kartos, atstovai turi ilgiau taupyti nei anksčiau gimę žmonės, kad įsigytų nuosavą būstą. „Student Loan Hero“ duomenimis, per finansinę krizę į darbo rinką įsilieję asmenys už būstą mokės 39 proc. daugiau nei „Kūdikių bumo“ („Baby boomers“) karta, kurie pirmąjį butą įsigijo aštuntame praėjusio amžiaus dešimtmetyje. 
Z karta
Z karta / 123rf.com nuotr.

Tačiau Z kartai, žmonėms, gimusiems tarp 1998 ir 2016 metų, bus dar sunkiau. Analitikai iš „HotPads“ teigia, kad jaunėliai vien būsto nuomai išleis daugiau, nei jų pirmtakai tam lėšų skyrė per visą savo gyvenimą. Skaičiuojama, kad vidutiniškai Z kartos žmonės nuomai išleis 226 tūkst. JAV dolerių prieš įsigyjant namus.

Palyginimui, teigiama, kad vidutiniškai, prieš įsigyjant būstą, tūkstantmečio karta nuomai išleis 202 tūkst. JAV dolerių, o „Kūdikių bumo“ kartai tai atsiėjo – 148 tūkst. JAV dolerių.

Tiesa, „HotPads“ skaičiavimu, nors Z karta daugiau sumokės nuomodamiesi būstą, nuosavus namus jie įsigis greičiau nei Y kartos atstovai. Vidutiniškai „Kūdikių bumo“ žmonės nuomojosi būstą 10 metų, Tūkstantmečio karta nuomosis 12 metų, o Z karta – 11 metų.

„Nors neaišku, kaip Amerikos ekonomika kils per ateinančius dešimtmečius, kai Z karta užaugs, jei pasitvirtins tendencijos, ilgalaikė prognozė dabar žada, kad Z karta labiau pasinaudos stiprėjančia darbo rinka nei „tūkstantmetininkai“, – aiškino „HotPads“ ekonomistas Joshua Clarkas.

„HotPads“ analizavo viešai pateikiamus ir pačių surinktus nuomos duomenis, kad nustatytų, kiek kiekviena karta moka ar mokės per visą savo gyvenimą už nuomą prieš įsigydami savus namus. Jie darė prielaidą, kad nuomotis žmogus pradeda 20-ies metų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis