Reaguodamas į Kaune atsinaujinusią stotį, R.Šimašius atkreipia dėmesį, jog sostinės autobusų stotis privatizuota prieš keliolika metų, tačiau joje buvo atliktas tik kosmetinis remontas.
„Mes turime savo planuose atnaujinti autobusų stotį, bet kol kas privatus savininkas tokių intencijų nelabai turėjo, buvo daugiau kiti nekilnojamo turto planai, ne autobusų stoties atnaujinimas.
Mūsų žinia yra paprasta: arba mes laukiame greito sprendimo iš savininko, kad jis atnaujina ir normaliai atnaujina autobusų stotį, kad ji būtų civilizuota ir priimtina, arba kitas variantas, kuriame yra nemažai logikos, skelbti konkursą ir naujai autobusų stočiai, kuri galėtų papildyto esamą autobusų stotį toje kryptyje, kur esama daug keleivių“, – žurnalistams antradienį sakė meras.
Anot jo, tokia vieta galėtų būti Vilniaus aplinkkelio sankirtose su Narbuto arba Ukmergės gatvių ašimis, kur susikerta ir pagrindiniai miesto viešojo transporto srautai.
„Ilgai nelauksime. Aš labai džiaugiuosi, kad iš privačių savininkų jau išgirdau kitą gaidą viešumoje, kad jie lyg ir labai nori, bet lyg ir savivaldybė kažko nedaro. Man labai patinka ta gaida – savivaldybė iš tikrųjų viską daro. Ir aš tikiuosi, kad artimiausiu metu mes išgirsime, kad autobusų stotis yra atnaujinama“, – sako R.Šimašius.
Po daugiau nei metus trukusios rekonstrukcijos antradienį autobusų stotis atidaryta Kaune. Rekonstruotoje stotyje veiks požeminė automobilių stovėjimo aikštelė, savitarnos siuntų terminalas, prekybos centras ir restoranai.
Stoties atnaujinimą stabdo savivaldybė
Vilniaus autobusų stoties akcininkas teigia, kad autobusų stoties rekonstrukciją stabdo daugiau nei dvejus metus savivaldybės nesuderinamas detalusis planas. Tačiau Andriejus Paleičikas tikisi, kad miestui rodant iniciatyvą, sprendimas bus rastas.
„Mes rekonstrukcijos planus pradėjome daugiau nei prieš dvejus metus – pradėjome nuo detaliojo plano. Iki šios dienos mes šio dokumento neturime. Detalusis planas yra reikalingas, nes ant dalies sklypo išvis nėra detalaus plano. Tai yra dviejų šalių – savivaldybės ir pastato savininko darbas. Iki šiol niekaip negalime šioje vietoje sudirbti“, – BNS sakė A.Paleičikas, kuris yra buvusio degalinių tinklo „Lukoil Baltija“ vadovo Ivano Paleičiko sūnus.
Anot A.Paleičiko, darbą stabdo besikeičianti savivaldybės valdžia.
„Tai keitėsi tvarkos, tai keitėsi miesto merai ir jų požiūriai. Dabar pasikeitė vyriausias miesto architektas. Aš manau, kad dabar miestui rodant didelį poreikį stoties atsinaujinimui, tai rasime šitą sprendimą“, – kalbėjo A.Paleičikas.
Jis negalėjo pateikti daugiau informacijos apie Vilniaus autobusų stoties atnaujinimą, kol nėra parengtas detalusis planas.
„Šiandien neturėdamas detaliojo plano, aš negaliu atsakyti į klausimus apie rekonstrukciją. Aš negaliu pasakyti jums į priekį. Objektas miestui labai svarbus, ir tai kurį laiką užtruks, bet dabar negaliu pasakyti, kiek laiko tai užtruks. Taip pat norėtųsi, kad stoties rekonstrukcija kartu vyktų su šalia esančio žiedo rekonstrukcija“, – tvirtino A.Paleičikas.
Vilniaus autobusų stotis privatizuota 2000 metais, kai ją valdžiusią keleivių vežimo bendrovę „Toks“ įsigijo „Lukoil Baltija“, kurios vadovas I. Paleičikas 2004 metais „Toks“ perleido sūnui A.Paleičikui, o 2006 metais nuo jos atskirtas stoties valdymas perduotas to paties pavadinimo naujai bendrovei.
„Lukoil Baltija“ pernai pardavus Austrijos bendrovei „Amic Energy Management“, maždaug 230 degalinių valdymas atiteko I.Paleičiko šeimos netiesiogiai valdomai „Luktarnai“.
Po daugiau nei metus trukusios rekonstrukcijos antradienį autobusų stotis atidaryta Kaune.