Šildymo sąskaitos sumažėjo perpus
Prieš dvejus metus vienas iš Molėtų daugiabučių ryžosi renovacijai. Daugiabučio gyventojas Vitalijus Geleckas pasakoja, kad vos pasigirdus minčiai apie renovaciją, nusprendė pats susipažinti su visais galimais renovacijos variantais. Vėliau drauge su kitais gyventojais pasirinko pigesnį variantą – tik būtinąsias atnaujinimo priemones: „Apie kompiuteriukus prie radiatorių mes nė nesvajojome. Esame atsargūs. Nors, mano nuomone, galėtume ryžtis ir didesnėms permainoms“, – pastebi garbaus amžiaus vyras, besidomintis ir tuo, kokius renovacijos planus pasirinko kiti daugiabučiai.
Derindami konkretų renovacijos planą savo daugiabučiui, pageidavimus gyventojai išdėstė nuodugniai apžiūrėję, ko namui labiausia trūksta. „Keitėme tik tai, kas būtina. Pavyzdžiui, aiškinomės ar geri vamzdžiai. Paaiškėjo, kad jie net spindi iš vidaus. Tai kam gi keisti?“, – svarsto pašnekovas.
Jis pasakoja, kad su renovaciją susijusių dokumentų neišleido iš akių ir jau pradėjus renovacijos darbus: „Pavyzdžiui, peržiūrėjau visas sutartis su rangovais. Taip pat turiu visus namo planus – kaip jis atrodė prieš renovaciją, ir kaip po. Galiu lengvai viską palyginti“, – sako pašnekovas. Daugiabučio gyventojas pasidžiaugia, kad šiuo metu jo kambaryje termometras rodo 21 laipsnį šilumos. „Aišku, ši žiema nebuvo labai šalta. Bet perpus mažesnės sąskaitos už šildymą vis tik džiugina“, – sako jis.
Į pageidavimus atsižvelgta
Vadybininkas daugiabučių namų modernizavimui Molėtuose Mindaugas Čirba, administravęs ir daugiabučio, kuriame gyvena V. Geleckas renovaciją, teigia, jog dauguma žmonių būna gana neblogai įsigilinę į renovacijos principus.
Nestinga savarankiškumo ir dėstant savo pageidavimus. „Pavyzdžiui, pačioje pradžioje jie jau patys pasitikrina – ar tikrai reikia keisti balkoną, jeigu jis jau įstiklintas. Taip pat palieka naujai sudėtus langus. Viską kritiškai įvertina“, – pasakoja vadybininkas daugiabučių namų modernizavimui. Jis priduria, kad gyventojai aktyviai analizuoja ir jau paruoštus su renovacija susijusius dokumentus – gyventojams labai padeda tai, kad visus namo renovacijos planus galima rasti internete, taip pat gauti popierinę versiją. „Aišku, ne visi yra inžinieriai, ekonomistai, energetikai. Tad kartais gyventojams kyla daug klausimų. Stengiamės atsakyti į visus“, – pasakoja M. Čirba.
Vitalijus Geleckas taip pat pripažįsta, kad prasidėjus renovacijos darbams, patikrinti, ar viskas vyksta pagal planą, padėjo administratorius. Vyras pastebi, kad be pastarųjų pagalbos statybų procesą gyventojams kontroliuoti visgi būtų sunku. „Manau, kad mums pasisekė – mūsų renovacijos projekto administratorius buvo labai geranoriškas, reaguodavo į kiekvieną gyventojų pastabą ar klausimą“, – sako V. Geleckas.