Iš viso greta aerodromo statomi keturi, 2–3 aukštų sublokuoti namai, kurių bendras plotas sieks 455 kv. m, o vieno namo plotas svyruos nuo 90 iki 150 kv. metrų.
Iš viso į „Aeronamų“ projektą, statomą Liepų gatvėje, bendrovė planuoja investuoti 1 mln. eurų ir darbai turėtų būti baigti kitų metų pavasarį.
Nuo pomėgio iki statybų
Idėją statyti netipišką ir nišinį projektą, skirtą lėktuvų entuziastams, padiktavo pomėgis – įmonės vadovas Mindaugas Vanagas laisvalaikiu skraido ultra-lengvaisiais orlaiviais S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome.
„Projekto koncepcija ir vieta yra labai glaudžiai susijusios. Be to, kadangi ateityje stiprės labai nišinių būsto projektų, skirtų glaudžioms ir unikalioms bendruomenėms, poreikis, kilo mintis tokį projektą įgyvendinti ir Lietuvoje – įrodyti, kad tai įmanoma“, – 15min pasakojo M.Vanagas.
Šis projektas, anot įmonės vadovo, nėra komercinis. Jame įsikurs trys žmonės, kurie yra pilotavimo entuziastai ir jie yra, iš dalies, projekto bendraautoriai.
Vyks atvirų durų dienos ir mokymai
Ketvirtame būste bus įrengta demonstracinė erdvė ir jame niekas negyvens – ji bus naudojama edukaciniais tikslais. Planuojama organizuoti atvirų durų dienas ir mokymus, kurių metų bus pasakojama apie projekte įgyvendintus sprendimus ir įdiegtas inovacijas.
„Šiandien, kai galima pasiekti bet kokią informaciją, neverta slėpti inovacijų. Todėl mūsų strategija yra apie tai edukuoti visuomenę, auginti jų lūkesčius ir reikalavimus — tokiu būdu stiprės visa rinka“, – įsitikinęs įmonės vadovas.
Be to, šalia „Aeronamų“ bus rekonstruojamas pakilimo bei nusileidimo takas, kuriuo naudosis Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokyklos auklėtiniai, jis bus tinkamas ultra-lengviems orlaiviams.
„Kilimo takas bus sutvarkytas iš bendrovės lėšų. Angaras bus susijęs ir su šiuo aspektu, ir su būsimais „Master Class“ mokymais. Abu objektus ketinama įrengti iki projekto darbų pabaigos“, – teigė M.Vanagas.
Namai „išlaikys“ patys save
Be to, bendrovė nusprendė pastatus sertifikuoti Vokietijos „Passivhaus“ institute ir siekti aukščiausio energinio efektyvumo Lietuvoje – A++ klasės. Šiandien Statybų produkcijos sertifikavimo centro (SPSC) duomenimis,„Passivhaus“ sertifikatą Lietuvoje turi 3, A++ klasę – 2 pastatai.
Namai turėtų būti visiškai energiškai nepriklausomi: eksploatacinius šildymo, vėsinimo, vėdinimo ir elektros energijos šioms funkcijoms poreikius užtikrins įdiegta geoterminė sistema bei saulės energijos jėgainė. Galios turėtų pakakti pastato eksploatacijai ir vidutinėms gyventojų kasdienėms reikmėms.
„Tokiam nišiniam būstui keliami aukšti technologiniai bei komforto reikalavimai. Nusprendėme projektą maksimaliai „prifarširuoti“ sprendimų, kurių visuma užtikrintų unikalumą. Dalis šių sprendimų Lietuvoje dar nepaplitusios, todėl projektas tapo atviru, demonstraciniu ir edukaciniu — kad su jame pritaikytomis inovacijomis galėtų susipažinti visi besidomintys, ir rinkos specialistai, ir visuomenė“, – teigė M.Vanagas.
A energinio efektyvumo klasė naujai projektuojamiems namams yra privaloma nuo 2017 metų, A+ klasė bus būtina nuo 2018 metų, o A++ klasė – nuo 2021 metų.
„Projektas unikalus ne tik savo vieta. Net ne vien architektūra, interjero dizaino sprendimais ar inovacijų gausa, būdinga aviacijos sektoriui. Kaip ir lėktuvas, projekto būstas bus ypač išmanus, bus sekamos visos jo funkcijos ir eksploatacija, o statybose, kaip ir aviacijoje, netoleruojamos klaidos — tai būtina ir pagal sertifikatų reikalavimus“, – įsitikinęs M.Vanagas.
Konkrečių planų dar neturi
„Citus“ vadovo teigimu, kol kas apie plėtrą arba panašų nišinį projektą nėra mąstoma, tačiau tokia galimybė nėra atmetama. Pirmiausia įmonė planuoja išbandyti, kaip projektą priims visuomenė, rinkos specialistai ir tuomet bus sprendžiami tolesni veiksmai.
„Jei projektas pasiteisins, gali būti, kad ateityje atsiras naujų panašaus pobūdžio demonstracinių inovacijų projektų. Šis projektas yra mokymosi „laboratorija“ mums patiems – šiame projekte išbandytus sprendimus diegsime būsimuose savo projektuose“, – kalbėjo jis.