Europinės vėžės geležinkelis padalijo miestelį pusiau dar 2015 metais. Norėdami susisiekti su kitapus geležinkelio esančia miestelio dalimi Šeštokų gyventojai pėsčiomis turi daryti 2 kilometrų lankstą iki artimiausių automobiliams skirtų geležinkelio pervažų.
„Pėsčiųjų viaduko įrengimo darbai itin svarbūs, reikšmingi ir ilgai laukti ne tik Šeštokų miestelio, bet ir visos Lazdijų krašto gyventojų bendruomenės. Savivaldybei teko įveikti ilgą ir sudėtingą kelią, kol buvo sutarta dėl šio viaduko statybos. Džiugu, jog mūsų pastangos nenuėjo veltui ir jau visai greitai šeštokiečiai ir miestelio svečiai galės patogiai ir saugiai pereiti per geležinkelį, dalijantį miestelį į dvi dalis“, – sakė Lazdijų rajono savivaldybės meras Artūras Margelis.
„Džiaugiamės galėdami prisidėti prie tokią didelę socialinę svarbą turinčio projekto įgyvendinimo. Kaip specialistai vertiname galimybę pastatyti vieną unikaliausių konstrukcine prasme objektų. Netrukus čia iškilsiantis viadukas yra retos vantinės, ant plieninių lynų kabančios konstrukcijos.
Tai bene ketvirtas tokios konstrukcijos statinys Lietuvoje, ir pirmasis vantinis viadukas, kur bus įrengti laiptai ir vertikalūs keltuvai pėstiesiems“, – kalbėjo AB „Panevėžio keliai“ generalinis direktorius Virmantas Puidokas.
Modernus pėsčiųjų viadukas per „Rail Baltica“ geležinkelį, baigus statybos darbus, leis gyventojams saugiai kirsti geležinkelio bėgius, kurie šioje atkarpoje išsiplečia iki 8 linijų.
Pradėto statyti viaduko perdangos ilgis – 46,66 metrai, plotis – 2,90 metro. Pėsčiųjų eismui skirtos juostos plotis sieks 2,50 metro. Viaduko konstrukcinė schema – vantinė. Tai reiškia, kad plieninių vantų (lynų) pagalba perdangoje sukuriamos papildomos virtualiosios atramos, kurios sumažina perdangą veikiančias lenkimo jėgas. Vantai montuojami ant pilono, kurio aukštis – 26,90 metro. Jis susideda iš dviejų bokštų, kurie sujungti gelžbetoninėmis skersinėmis sijomis.
Vienas svarbiausių viaduko akcentų – vertikalūs keltuvai, kurie bus įrengti abiejose viaduko pusėse ir palengvins susisiekimą judėjimo negalią turintiems pėstiesiems. Keltuvai užkels pėsčiuosius ant 9,2 metro aukštyje virš geležinkelio įrengtos perdangos. Tokio tipo keltuvai – brangesnis ir sudėtingesnis sprendinys nei tradiciniai pandusai, tačiau pastarieji užima nepalyginamai daugiau vietos. Tankiai apstatytose Šeštokų geležinkelio stoties prieigose toks konstrukcinis sprendinys nebuvo įmanomas.
Šeštokų geležinkelio stoties pastatų kompleksas – valstybės saugoma kultūros paveldo vertybė. Kompleksą sudaro geležinkelio stoties pastatas ir sandėlis, išsidėstę į šiaurės vakarus nuo geležinkelio bėgių. Suprojektuoto viaduko atrama su vertikaliuoju keltuvu ir aplink keltuvą sumontuotais kintančios krypties laiptais numatyta tarp šių dviejų pastatų. Kitoje geležinkelio pusėje, esant didesnei erdvei, numatyti išilginiai laiptai, o keltuvas bus įrengtas priešingoje atramos pusėje, arčiau geležinkelio bėgių. Patekimui prie viaduko laiptų ir keltuvų bus įrengti trinkelėmis grįsti pėsčiųjų takai, apie 50 metrų. Naujo statinio apšvietimui bus paklota 368 metrai elektros kabelių, įrengta 12 LED šviestuvų.
Rangos darbus šiame projekte vykdo viena didžiausių Baltijos šalyse lietuviško kapitalo kelių ir geležinkelių projektavimo ir statybos bendrovė „Panevėžio keliai“. Projekto užsakovas – Lazdijų rajono savivaldybės administracija.
Darbai pradėti 2017 metų pavasarį. Sutartyje numatyta darbų pabaiga – 2018 m. kovo 6 d. Bendra projekto vertė su PVM – 1,12 mln. eurų, iš kurių 85 procentus sudaro Europos Sąjungos struktūrinių fondų parama. Projektas įgyvendinamas pagal 2014–2020 metų ES fondų investicijų veiksmų programos priemonę „Vieno lygio eismo sankirtų eliminavimas“.