2006 m. Vokietijoje pagamintas dvimotoris, aštuonių vietų orlaivis yra naudojamas Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT). Be standartinės įrangos, sraigtasparnyje yra sumontuota speciali įranga, skirta tūpimui ant vandens bei gaisrų gesinimui. Pasieniečiai, vykdant užduotis, juo yra atlikę daugiau nei 2,6 tūkst. valandų skrydžių.
Vyriausybės sprendimu orlaivio nuspręsta atsisakyti siekiant atnaujinti VSAT orlaivių parką ir įsigyjant kito tipo sraigtasparnį E-135, kuris yra tinkamesnis vykdant paieškos ir gelbėjimo darbus.
„Nors aviacija išgyvena ne pačius lengviausius laikus, tačiau įvertinus susidomėjimą, buvo nuspręsta pradinės kainos nemažinti – ji liko tokia pati, kaip ir per pirmąjį aukcioną. Prieš pirmąjį aukcioną sulaukta susidomėjimo ir užklausų iš Europos Sąjungos ir Afrikos valstybių“, – sako Guoda Gurauskaitė, Turto banko Pardavimų departamento direktorė.
Pirmą kartą aukcionas skelbtas šių metų liepos viduryje, tačiau tuomet jame dalyvių neatsirado.
Pagal Lietuvos įstatymus, valstybei priklausantys laivai ir orlaiviai yra priskiriami nekilnojamajam turtui, todėl jų pardavimu rūpinasi centralizuotas valstybės turto valdytojas Turto bankas. Turto bankas yra pardavęs lėktuvą, o šiuo metu pardavinėja ir valstybei priklausantį laivą „Darius“.