Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Socialinių tinklų žvaigždės parduodant NT: nauda abejoja, bet nori ir lietuviai

Vien Jungtinėse Amerikos Valstijose šiemet planuojama socialiniuose tinkluose besireiškiantiems vadinamiesiems „influenceriams“ skirti 1,6 mlrd. JAV dolerių. Tiesa, nors reklamos specialistai iki galo nesutaria, ar jie padeda parduoti nekilnojamąjį turtą, ši tendencija pastebima ir Lietuvoje.
Kim Kardashian ir Kanye Westo namas Bel Ere
Kim Kardashian ir Kanye Westo namas Bel Ere / 15min montažas / „Vida Press“ ir „Scanpix“ nuotr.

Plėtotojai ir brokeriai eksperimentuoja su „Instagramu“ ir Snapchat'u, rašo „The New York Times“. Pavyzdžiui, rašytoja Tavi Gevinson antrus metus iš eilės nuomojasi butą projekte pastatytame Brukline. Ir nors pati moka už nuomą, jai bendrovė „Two Trees Management“ papildomai atsilygina už reklamą socialiniame tinkle.

Rekomenduoja rinktis vietinius vardus

Tuo pačiu keliu nuėjo ir trumpalaikės nuomos platforma „Airbnb“, kuri siūlo apartamentus įžymybėms nemokamai. Anksčiau skelbta, kad 24,5 mln. JAV dolerių vertės apartamentuose Niujorko centre apsistos Kim Kardashian ir Kanye Westas. Už tai jie turi fotografuotis ir skelbti įrašus savo paskyrose.

Teigiama, kad dainininkė Ariana Grande ar Kardiashian/Jenner seserys už vieną įrašą prašo nuo 500 tūkst. iki 1 mln. JAV dolerių. Vienas iš influencerių privalumų – jie turi tūkstančius sekėjų, todėl reklama gali pasiekti daugybę žmonių. Tačiau kai kurie reklamos specialistai mano, kad būtent šis faktorius parduodant nekilnojamąjį turtą nėra naudingas.

„Toks platus tinklas bus matomas daugybės žmonių, ir tų, kurie negali įpirkti arba nenori gyventi būtent tame rajone, kuris reklamuojamas. Nežinau, ar toks reklamos būdas atsipirks“, – dienraščiui sakė Gilas Eyalas, kompanijos „Hypr“, kuri analizuoja socialinės žiniasklaidos poveikį, generalinis direktorius.

Jo nuomone, parduodant nekilnojamąjį turtą geriau veiktų populiarūs vietos šefai ar vietinės įžymybės.

Žinomų veidų ieško ir Lietuvos plėtotojai

Reklamos agentūros „Fomo“, kuri dirba būtent su influenceriais, įtakos rinkodaros ekspertė Kristina Kulbušauskaitė 15min sakė, kad per pastaruosius metus į juos kreipėsi vystytojai, kurie norėjo pasinaudoti tokia paslauga. Tačiau žinomą veidą norėta integruoti projekto reklamoje, o ne tik apsiriboti pranešimais socialiniame tinkle.

„Žmonės buvo pasirinkti pagal savo profilį, kuris sutapo su NT projekto potencialiais pirkėjais – vienu atveju buvo prabangūs apartamentai, kitu atveju – būstas jaunimui. Deja, tuomet nepavyko susitarti ir rasti abiems pusėms priimtinų partnerystės sąlygų“, – pasakojo ji.

Aistės Kirsnytės nuotr./Kristina Kulbušauskaitė
Aistės Kirsnytės nuotr./Kristina Kulbušauskaitė

Anot jos, nekilnojamasis turtas reklamuojamas per įrašus socialiniame tinkle ir tai nėra sritis, kurios influenceriai nepaliestų.

„Apskritai, šiuo metu sunkiai sugalvotume sektorių, kuris nesikreiptų dėl galimybių bendradarbiauti. Visuomet klientams rekomenduojame bendradarbiauti ilgalaikėmis kampanijomis, nes tai leidžia labiau įsivertinti/pamatuoti integracijos naudą“, – kalbėjo ji ir pridūrė, kad į agentūrą pastaruoju metu kreipiasi ir skelbimų portalai.

Kiek galėtų kainuoti vienas įrašas? K.Kulbušauskaitės teigimu, viskas priklauso nuo norimos įžymybės.

„Kainos svyruoja nuo projekto apimties ir termino, pasirinkto žmogaus žinomumo, tačiau vienas įrašas gali kainuoti 250–600 eurų. Influenceris dalyvauja fotosesijose, o po to tos nuotraukos naudojamos projekto reklamoje: internetinėje svetainėje, baneriuose, lauko reklamoje, post'uose“, – aiškino ji.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Ariana Grande
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Ariana Grande

Turinys svarbiau už formą

Nekilnojamojo turto konsultantas ir vlogeris Tomas Grižas 15min sakė, kad Amerikoje influencerių naudojimas parduodant NT – dar tik pirmi ir nedrąsūs žingsniai, tačiau Lietuvoje šis pardavimų skatinimo būdas taip pat imamas naudoti. Jis pats kuria ir į socialinį tinklą „Facebook“ kelia įrašus apie miestą, verslą ir nekilnojamojo turto rinką, naujus projektus, kurie sulaukė nemenko susidomėjimo.

„Pradėjus kurti savo vlogą, buvau susitikęs ar pakviestas pakonsultuoti ne su vienu vystytoju ar investuotoju. Įžvalgesni supranta, kad tai ateitis: ne tik daryti gerą produktą, bet ir „turėti“ vis įdomesnę komunikaciją“, – mano jis.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Tomas Grižas
Luko Balandžio / 15min nuotr./Tomas Grižas

Pašnekovo teigimu, nors komunikacijos ir reklamos agentūros įsivaizduoja, kad užtenka pasisodinti prieš kamerą būsto pirkėją, pardavėją ar vystytoją bei jį kalbinti. Tačiau video formatas – tik viena iš sudedamųjų dalių, ir už jį yra svarbesnis turinys.

„Į mane kreipėsi ne vienas žinomas, dešimttūkstantines auditorijas socialiniuose tinkluose turintis žmogus. Patarimo apie vieną ar kitą Vilniuje vystomą NT projektą. Įsivaizduokit, kokiu prekės ženklo ambasdoriumi jis galėtų tapti, pasirinkęs butą kažkuriame iš tų projektų. Bet, vėlgi, pagalvokime kažką daugiau, nei vieno ar kito žinomo žmogaus post’as apie tai, kaip jis ar ji džiaugiasi butu, įsigytu X ar Y projekte“, – kalbėjo T.Grižas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų