Sostinės NT rinkoje didėja įtampa – prognozuoja iki 10 proc. kainų kritimą

Šiemet nekilnojamojo turto plėtotojų pardavimai yra vieni geriausių per dabartinį pakilimą ir per mėnesį vidutiniškai parduodama 325 butų. Tačiau vis dažniau plėtotojai siūlo įvairias akcijas, dovanas ir nuolaidas, sako nepriklausomas nekilnojamojo turto analitikas ir Realdata.lt vadovas Arnoldas Antanavičius.
Būsto kainos
Būsto kainos / 123rf.com nuotr.

Anot jo, beveik kas ketvirtas daugiabučių projektas Vilniuje, siekiant paskatinti pardavimus, rugsėjį siūlė įvairias akcijas. Maždaug trečdalis šių projektų stiprino akcijas, pasiūlydami didesnes nuolaidas ar papildomas dovanas.

Realdata.lt direktoriaus nuomone, pagrindinė priežastis, kodėl plėtotojai rodo vis daugiau streso ženklų, yra stipriai suprastėjęs ir, dėl sparčiai augančios pasiūlos, vis dar prastėjantis butų pardavimo ir pasiūlos santykis. 2017 metų rugpjūtį šis rodiklis nukrito žemiau 6 proc. Prastesnis rodiklis buvo fiksuotas 2012 metais, siaučiant euro zonos skolų krizei, ir 2014 metais, Rusijai užpuolus Ukrainą.

„Jei 2012 ir 2014 metais prastas pardavimų ir pasiūlos santykis buvo fiksuojamas dėl sumenkusios paklausos, tai šiais metais – dėl per didelės pasiūlos. Tai gerokai rimtesnė problema rinkai, nes pardavimų ir pasiūlos santykis nebegali gerėti dėl augsiančios paklausos, vadinasi, nekilnojamojo turto plėtotojams belieka 2 pasirinkimai: stabdyti pasiūlą arba susitaikyti su kainų korekcija“ – pranešime teigia jis.

A.Antanavičiaus teigimu, nekilnojamojo turto plėtotojai rinką skatina įvairiomis akcijomis, nuolaidomis, dovanomis, lengvatinėmis sąlygomis įsigyti būstą (pavyzdžiui, rent2buy) ir pan.

„Galima prognozuoti, kad naujai rinkoje pasirodę projektai, siekdami išlikti konkurencingi, taikys mažesnį kainų lygį. Visa tai leidžia prognozuoti, kad per ateinančius metus Vilniaus naujos statybos butų kainos turėtų mažėti iki 10 proc.“, – prognozuoja analitikas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis